Атоміум – одна з основних архітектурних пам’яток та символ Брюсселя. Він був спроектований та споруджений у 1958 році до відкриття всесвітньої виставки досягнень науки та техніки.
Його архітектор Андре Ватеркейн говорив, що задуманий він був як символ атомного віку й мирного використання атомної енергії. Та перша ідея була набагато прозаїчнішою, згадував автор ідеї створення «Атоміуму» Андре Ватеркейн: «Головна дирекція виставки попросила мене створити невелику 150-метрову перевернуту Ейфелеву вежу, посаджену на свою верхівку та зафіксовану у повітрі металевими тросами. Я тоді подумав: шкода, що після стількох років її існування мої співвітчизники не придумали нічого кращого, крім того, щоб її перевернути».
Що характеризує нашу епоху, питав себе архітектор. З огляду на те, що його компанія на той час працювала в галузі металургії, відповідь напросилася сама: кристал металу.
«Мені спало на думку: чому б не створити збільшений макет кристалу заліза – адже на той час всі говорили про атоми. Експонат мав такий вигляд: кубічний кристал, складений із восьми кульок у кожному кутку та однієї у центрі. Це елементарний кристал заліза», – пригадував Андре Ватеркейн.
Споруда висотою 102 метри та вагою близько 2 тисяч 400 тонн спочатку була покрита алюмінієвою оболонкою. Нещодавно її замінили на сталеву. Завітати до частини куль за допомогою ліфта, ескалаторів і сходів може кожен охочий. Найвища з них, окрім оглядової площадки, вміщує й ресторан.
Новинка – куля тільки для дітей, де юні відвідувачі можуть бавитися і навіть заночувати. Автор та втілювач ідеї Діан Хенебер каже: «Ми намагалися створити в «Атоміумі» місце для дітей, де б вони почувалися як удома. До того ж, тепер можна організувати відвідини для дитячих груп, так званих «оглядових класів», які мають можливість тут заночувати й насолодитися панорамою вечірнього Брюсселя».
Символ прогресу став символом бельгійської столиці
Колишній технічний працівник бельгійського національного радіо Жан-Марі Фрекен пам’ятає свої відвідини «Атоміуму» 50 років тому і згадує, що з ним асоціювалися надії на швидкий розвиток науки та прогресу.
«Ми дуже вірили в науку, тож «Атоміум» був для нас явищем символічним, адже це був кристал заліза. Ми були впевнені у майбутньому та у швидкому розвиткові науки та прогресу. Нині це один із символів нашої столиці», – каже Жан-Марі Фрекен.
Для покоління п’ятдесятих років минулого століття брюссельська виставка була справжнім ковтком свіжого повітря у післявоєнній розрусі. За 6 місяців роботи на виставці побували 42 мільйони відвідувачів, що на той час було рекордним не лише для невеликого Королівства Бельгія, але й усього світу.
Його архітектор Андре Ватеркейн говорив, що задуманий він був як символ атомного віку й мирного використання атомної енергії. Та перша ідея була набагато прозаїчнішою, згадував автор ідеї створення «Атоміуму» Андре Ватеркейн: «Головна дирекція виставки попросила мене створити невелику 150-метрову перевернуту Ейфелеву вежу, посаджену на свою верхівку та зафіксовану у повітрі металевими тросами. Я тоді подумав: шкода, що після стількох років її існування мої співвітчизники не придумали нічого кращого, крім того, щоб її перевернути».
Що характеризує нашу епоху, питав себе архітектор. З огляду на те, що його компанія на той час працювала в галузі металургії, відповідь напросилася сама: кристал металу.
«Мені спало на думку: чому б не створити збільшений макет кристалу заліза – адже на той час всі говорили про атоми. Експонат мав такий вигляд: кубічний кристал, складений із восьми кульок у кожному кутку та однієї у центрі. Це елементарний кристал заліза», – пригадував Андре Ватеркейн.
Споруда висотою 102 метри та вагою близько 2 тисяч 400 тонн спочатку була покрита алюмінієвою оболонкою. Нещодавно її замінили на сталеву. Завітати до частини куль за допомогою ліфта, ескалаторів і сходів може кожен охочий. Найвища з них, окрім оглядової площадки, вміщує й ресторан.
Новинка – куля тільки для дітей, де юні відвідувачі можуть бавитися і навіть заночувати. Автор та втілювач ідеї Діан Хенебер каже: «Ми намагалися створити в «Атоміумі» місце для дітей, де б вони почувалися як удома. До того ж, тепер можна організувати відвідини для дитячих груп, так званих «оглядових класів», які мають можливість тут заночувати й насолодитися панорамою вечірнього Брюсселя».
Символ прогресу став символом бельгійської столиці
Колишній технічний працівник бельгійського національного радіо Жан-Марі Фрекен пам’ятає свої відвідини «Атоміуму» 50 років тому і згадує, що з ним асоціювалися надії на швидкий розвиток науки та прогресу.
«Ми дуже вірили в науку, тож «Атоміум» був для нас явищем символічним, адже це був кристал заліза. Ми були впевнені у майбутньому та у швидкому розвиткові науки та прогресу. Нині це один із символів нашої столиці», – каже Жан-Марі Фрекен.
Для покоління п’ятдесятих років минулого століття брюссельська виставка була справжнім ковтком свіжого повітря у післявоєнній розрусі. За 6 місяців роботи на виставці побували 42 мільйони відвідувачів, що на той час було рекордним не лише для невеликого Королівства Бельгія, але й усього світу.