Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 03:04

Білоруська влада проти супутникових антен


Валерій Каліновський Мінськ, 21 квітня 2008 (RadioSvoboda.Ua) – Виконкоми Мінська та інших міст Білорусі розпочали боротьбу за «гарний зовнішній вид житлових будинків» – власників квартир змушують демонтувати супутникові антени.

Мешканці багатьох мінських квартир днями отримали письмові вимоги від житлово-експлуатаційних служб негайно зареєструвати свої супутникові антени та кондиціонери в архітектурному управлінні міського виконкому або демонтувати їх. Архітектори чомусь не поспішають видавати дозволи на «тарілки», а місцева влада загрожує судами та штрафами.

Раніше влада іншого білоруського міста, Гродна, без всякого суду розпорядилися демонтувати «незаконно встановлені» супутникові антени громадян. Вони кажуть, що власники антен зіпсували архітектурний вид фасадів житлових будинків.

Із цим не погоджується колишній начальник житлово-комунального управління Мінська Іван Анташкєвіч: «Я вважаю, що це повна дурниця... Якщо в нас, хто знає як, захаращені балкони та розвішена на них білизна не псують архітектуру, то чому її псують антена та кондиціонер? А подивіться, які страшні наші старі будинки! Хіба ж це не підстава казати про зіпсований зовнішній вигляд та обличчя міста».

На думку пана Анташкєвича, оцінити законність чи незаконність монтажу будь-яких антен важко – до 2007 року в Білорусі не існувало якихось нормативних актів, які б регулювали їх встановлення. Потім було ухвалено новий адміністративний кодекс, який і передбачає відповідальність за «самовільне встановлення супутникових антен».

Лого каналу «Бєлсат»
Влада злякалася супутниковий каналу «Бєлсат»?

Дуже цікавий збіг: цього ж року з території Польщі почав віщати новий білоруськомовний супутниковий канал «Бєлсат», непідконтрольний мінському уряду. Він і викликав цю комунальну кампанію, вважає мінський юрист Михайло Пастухов.

«Це дуже жорстка адміністративна кампанія, яких давно в Білорусі не було. Така собі масова чистка балконів, лоджій та фасадів. Нагодою ж послужили супутникові антени, котрі можуть приймати закордонне телебачення. І в першу чергу розмова йде про телеканал «Бєлсат», – зазначив Михайло Пастухов.

Телеканал «Бєлсат», який фінансує уряд Польщі, вже потрапив під тиск КДБ Білорусі. В березні співробітники КДБ провели допити, обшуки на квартирах та конфіскували обладнання всіх незалежних журналістів, які в Білорусі співпрацюють із цим телеканалом. Уряд Польщі у відповідь на це пообіцяв журналістам нові комп''ютери та телекамери, а також збільшення бюджету телеканалу.
XS
SM
MD
LG