Справді, для мільйонів православних Сходження Благодатного вогню у храмі Гробу Господнього, це «стовп і утвердження істини», підтвердження «єдиноправильності» їхньої віри. Дійство це відбувається на Великдень. Єрусалимського патріарха обшукують – чи не має святіший часом сірників, потім він входить до Кувуклії – каплички в центрі Храму Гроба Господнього, ревно молиться і з’являться перед прочанами з благодатним вогнем. Ані Вселенські, ані Помісні собори, ані святі отці нічого не говорять про цей чудесний вогонь. Але вже в ХІ столітті вістку про нього розносили прочани по всьому християнському світі. Щоправда, знані богослови і духовні авторитети в різні часи попереджали: Господь – не піротехнік і віра християнська не на вогні підноситься.
Християнство не є релігією ідолопоклонників, – наголошує архімандрит Української православної церкви Київського патріархату Євстратій (Зоря). В християнській традиції вогонь має певне священне значення. Але це не є і не може бути єдиною ознакою істини. Для мене вогонь, який кожного року привозять, з того місця, де Христос був розіп’ятий, покладений у Гріб і з якого Він воскрес. А яким чином цей вогонь виноситься з Кувуклії, мене це досить мало цікавить, зазначає рхімандрит.
«Моя віра не залежить від того, чи це Божественний вогонь чи це вогонь природний»
А священик Української православної церкви Андрій Дудченко вважає: треба почекати, поки патріарх Єрусалимський Феофіл сам прояснить свою заяву. Але, у кожному разі моя віра не залежить від того, чи це Божественний вогонь чи це вогонь природний, – каже він. – Який би він не був, це вогонь від Гробу Господнього. Він – святий і благословенний.
Священики наголошують: які б колізії не розгорталися навколо сходження Благодатного вогню, яку б роль в цьому не відігравала церковно-політична борня патріархатів Московського і Єрусалимського, вони не в змозі підірвати віру мільйонів. Як не підірвали її гоніння імператора Діоклетіана, Французька революція і червоний терор.
Християнство не є релігією ідолопоклонників, – наголошує архімандрит Української православної церкви Київського патріархату Євстратій (Зоря). В християнській традиції вогонь має певне священне значення. Але це не є і не може бути єдиною ознакою істини. Для мене вогонь, який кожного року привозять, з того місця, де Христос був розіп’ятий, покладений у Гріб і з якого Він воскрес. А яким чином цей вогонь виноситься з Кувуклії, мене це досить мало цікавить, зазначає рхімандрит.
«Моя віра не залежить від того, чи це Божественний вогонь чи це вогонь природний»
А священик Української православної церкви Андрій Дудченко вважає: треба почекати, поки патріарх Єрусалимський Феофіл сам прояснить свою заяву. Але, у кожному разі моя віра не залежить від того, чи це Божественний вогонь чи це вогонь природний, – каже він. – Який би він не був, це вогонь від Гробу Господнього. Він – святий і благословенний.
Священики наголошують: які б колізії не розгорталися навколо сходження Благодатного вогню, яку б роль в цьому не відігравала церковно-політична борня патріархатів Московського і Єрусалимського, вони не в змозі підірвати віру мільйонів. Як не підірвали її гоніння імператора Діоклетіана, Французька революція і червоний терор.