Спів української оперної співачки зачаровував Карузо, Батістіні, Тітта Руффо, Шаляпіна, Менцинського. Її дивовижному лірико-драматичному сопрано аплодував увесь світ. Найкращі театри світу запрошували примадонну, а диригенти Тосканіні, Муньйоне мали за честь працювати з нею. Вони називали українку неперевершеною. І це тоді, коли, по суті, львівська опера її витурила з театру. Проти неї організували масовану атаку: чвари і заздрість, міщанська мізерність переповнювали львівських митців щодо неповторного таланту Соломії Крушельницької.
Вона змушена була шукати кращої долі в Європі
Восени 1893 року Соломія покинула Львів і поїхала спершу у Мілан вчитися, але так трапилось, що свою долю пов’язала з цим містом. Через рік у зв’язку зі смертельною хворобою брата повернулась у Львів, але одразу відчула, що її голос тут нікого не порадує, і невдовзі повернулась у Мілан. Їй у 1894 було 22 роки.
Мілан зустрів Соломію привітно і після жахливого галицького міщанства видався щастям. Тут вона вивчила 7 іноземних мов, стала примадонною, визнаною не лише у світі, але й уже на батьківщині. З початком війни у 1939 році Соломія Крушельницька повернулась у Львів, де викладала в консерваторії і у віці 77 років, 16 листопада 1952 року, померла.
Два образи Соломії Крушельницької
Львівський скульптор Ярослав Скакун першу скульптуру Соломії Крушельницької зробив у студентські роки і лише кілька років тому вона прикрасила Дзеркальний зал Львівської опери. А другий образ співачки виліпив 3 роки тому і стільки часу чекав, поки її встановлять у музеї «Ла Скала».
Львівський театр подарував міланському театру скульптуру примадонни, яка співала на обох сценах. «Це перша робота, яку взяли в музей «Ла Скала» за останні 20 років», – зазначив під час відкриття погруддя в Мілані директор музею театру «Ла Скала» Ренато Ґаравалья.
Скульптор Ярослав Скакун творив образ Соломії Крушельницької з численних її фотографій. Яким був душевний стан співачки у Львові і в Мілані, що їх відтворив автор у своїх скульптурах? «Вони дуже близькі. Але у Львові є глибокий динамічний рух, неспокійний внутрішній стан, то в образі, коли вона була в Мілані, спокійна, впевнена, жіноча, вишукана. Скульптура Крушельницької в «Ла Скала» — єдина скульптура жінки», – каже скульптор.
Італія шанує Соломію Крушельницьку. До її будинку у Віареджо, де мешкала співачка, люди часто приносять квіти, а її портрети прикрашають будинки-музеї видатних італійців. Віднині й погруддя примадонни зачаровує численних відвідувачів славетного музею театру «Ла Скала».
(Київ – Прага)
Вона змушена була шукати кращої долі в Європі
Восени 1893 року Соломія покинула Львів і поїхала спершу у Мілан вчитися, але так трапилось, що свою долю пов’язала з цим містом. Через рік у зв’язку зі смертельною хворобою брата повернулась у Львів, але одразу відчула, що її голос тут нікого не порадує, і невдовзі повернулась у Мілан. Їй у 1894 було 22 роки.
Мілан зустрів Соломію привітно і після жахливого галицького міщанства видався щастям. Тут вона вивчила 7 іноземних мов, стала примадонною, визнаною не лише у світі, але й уже на батьківщині. З початком війни у 1939 році Соломія Крушельницька повернулась у Львів, де викладала в консерваторії і у віці 77 років, 16 листопада 1952 року, померла.
Два образи Соломії Крушельницької
Львівський скульптор Ярослав Скакун першу скульптуру Соломії Крушельницької зробив у студентські роки і лише кілька років тому вона прикрасила Дзеркальний зал Львівської опери. А другий образ співачки виліпив 3 роки тому і стільки часу чекав, поки її встановлять у музеї «Ла Скала».
Львівський театр подарував міланському театру скульптуру примадонни, яка співала на обох сценах. «Це перша робота, яку взяли в музей «Ла Скала» за останні 20 років», – зазначив під час відкриття погруддя в Мілані директор музею театру «Ла Скала» Ренато Ґаравалья.
Скульптор Ярослав Скакун творив образ Соломії Крушельницької з численних її фотографій. Яким був душевний стан співачки у Львові і в Мілані, що їх відтворив автор у своїх скульптурах? «Вони дуже близькі. Але у Львові є глибокий динамічний рух, неспокійний внутрішній стан, то в образі, коли вона була в Мілані, спокійна, впевнена, жіноча, вишукана. Скульптура Крушельницької в «Ла Скала» — єдина скульптура жінки», – каже скульптор.
Італія шанує Соломію Крушельницьку. До її будинку у Віареджо, де мешкала співачка, люди часто приносять квіти, а її портрети прикрашають будинки-музеї видатних італійців. Віднині й погруддя примадонни зачаровує численних відвідувачів славетного музею театру «Ла Скала».
(Київ – Прага)