Доступність посилання

06 грудня 2016, Київ 23:59
Варшава – Правова колізія затьмарила мусульманське свято Курбан-байрам у Польщі. Захисники тварин намагалися перешкодити польським татарам здійснити святкове жертвоприношення. Вони посилаються на ухвалений цього року польським парламентом закон про заборону ритуального забою на території країни. Натомість польські мусульмани наголошують, що ніхто не скасовував конституційного права на свободу віровизнання. Всупереч протестам, мусульмани здійснили свій древній ритуал, що стало підставою для звернення охоронців тварин до прокуратури. Питанням ритуального забою зайнявся Конституційний суд країни.

Цього тижня невелике село Богоніки опинилося в центрі уваги польських ЗМІ. Татари живуть у цьому та в сусідніх селах Підляського воєводства вже кілька століть. Вони не зберегли своєї рідної мови, але дбайливо бережуть релігійні традиції, зокрема святкове жертвоприношення тварин під час свята Курбан-байрам.

Саме намір виконати ритуал жертвоприношення спричинив скандальну ситуацію, яка трапилася у Польщі вперше.

Жертвоприношення – це нематеріальна культурна спадщина – муфтій

До татарського села прибули представники громадських організацій, які займаються охороною тварин. Вона намагалися не допустити виконання жертвоприношення. Присутність охоронців тварин поряд із сільською мечеттю обурила мусульман. Вони твердять, що дії громадських організацій обмежують їхнє конституційне право на свободу віросповідання.

Згідно з конституцією Польщі, ми маємо право відзначати мусульманські свята
Томаш Міськевич, муфтій Республіки Польща, пояснює двозначність ситуації, що скалалася навколо мусульманського звичаю. Він каже: «Польське право, з одного боку, блокує й забороняє ритуальний забій, а з іншого боку твердить про пошану релігії, традиції та культурної спадщини. Згідно з конституцією Польщі, ми маємо право відзначати мусульманські свята».

За словами муфтія, польські правові акти, які забороняють ритуальний забій, поки що не дійсні, оскільки Польща не повідомила про них Європейську комісію. Він також говорить, що галас, зчинений громадськими діячами навколо ритуального забою, налякав польських мусульман, тож частина з них вирішила не робити жертвоприношення. Тим часом, каже муфтій, звичаї татарів, які живуть на польській землі 600 років – це нематеріальна культурна спадщина, яку потрібно зберігати.

Вбивання тварини без оглушення є злочином – громадські організації

У свою чергу захисники тварин нагадують, що віднедавна в Польщі діє закон, згідно з яким ритуальний забій – це злочин. Громадські діячі твердять, що під час жертвоприношення тварина, якій підтинають горло, невимовно страждає. Вони кажуть, що мусульмани повинні під час своїх ритуалів вбивати жертовну тварину так, як наказує польський закон – спершу її оглушивши.

Активістка організації «Анімалс», звертаючись до польських мусульман, зазначила: «Більшість польського суспільства, понад 80 відсотків, проти ритуального забою. Якщо ви хочете, щоб ми з пошаною ставилися до вашої релігії, то й ми хочемо, щоб ви з пошаною ставилися до законодавства країни, в якій ви живете».

Події в Богоніках збурили польську суспільну думку. Міхал Боні, міністр адміністрації і оцифровування, закликав релігійні спільноти, які дотримуються ритуального забою, звернутися до Конституційного суду країни. Він також попросив польське суспільство не піддаватися емоціям і шанувати релігійні потреби навіть найменших релігійних спільнот.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG