Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 20:34
Київ – Із Україною в 2013 році європейська дипломатія пережила повне фіаско, але водночас проєвропейські протести в Києві спонукали ЄС з новою силою повірити в свої цінності та цілі. Про це пише французька щоденна газета Le Monde. Тим часом думки польської преси щодо того, чи варто розглядати заходи на честь Степана Бандери як складову Євромайдану, розділилися. Одні видання наголошують на тому, що йдеться про акції ВО «Свобода», інші – про те, що гасла й атмосфера смолоскипових маршів вписалися в логіку антивладних протестів в Україні. А ось в іспанській пресі пишуть не про марш Бандери, а про міжнародне визнання київського театру пластичної комедії «Мімірічі».

Польське видання Polska Times пише, що заходи на честь дня народження Степана Бандери 1 січня в Україні стали частиною антивладних протестів, викликаних відмовою Віктора Януковича та уряду Миколи Азарова підписати угоду про асоціацію з ЄС. Деякі інші польські ЗМІ, як-от Gazeta Wyborcza, наголошують на тому, що решта опозиційних партій відмежувалися від акції ВО «Свобода» й марші на честь Бандери варто розглядати за рамками Євромайдану. Журналісти Polska Times звертають увагу на те, що учасники акції перемежовували гасла «Бандера – наш герой!» з гаслом «Банду геть!»

Французька щоденна газета Le Monde, підбиваючи підсумки 2013 року для Євросоюзу, доходить висновку, що він цей рік прожив не так і зле. Так, йому вдалося зберегти зону євро, поповнитися ще однією країною-членом – Хорватією і стати, по суті, причиною та точкою відліку для масштабних проєвропейських протестів в Україні. Це засвідчило, що Європа все ще може бути предметом чиїхось мрій, зауважують французькі журналісти.

Втім, вони наголошують, що європейська дипломатія пережила у випадку України повне фіаско після того, як та відмовилася від підписання угоди з ЄС. Брюссель має підготуватися заздалегідь, якщо не хоче повторення цього ж сценарію щодо Грузії та Молдови, які також готуються до підписання аналогічних угод з Євросоюзом і на території яких у районі самопроголошених республік присутні російські війська.

Новий рік на майдані Незалежності в Києві зустріла очільниця фракції «Зелених» у Європарламенті Ребекка Гармс. Вона розповіла Deutsche Welle, що обрала Київ для зустрічі 2014 року, щоб показати: для європейських політиків Україна не зникає з радарів і не посувається на задній план іншими актуальними новинами.

«На моє переконання, подальший розвиток Європейського союзу, розвиток демократії, прав і свобод людини та правової держави на всьому європейському континенті вирішується також і тут, у Києві. І дедалі більше людей у Європі розуміють, що громадяни України виступають за правову державу, за нормальне життя у своїй країні, а не за «керовану демократію», як її називають деякі нерозсудливі політологи і яку нав’язує Україні президент Росії Володимир Путін», – заявила в інтерв’ю Deutsche Welle Ребекка Гармс.

На запитання про ймовірність підтримки громадськістю Євромайдану того чи іншого єдиного кандидата від опозиції лідер «Зелених» у Європейському парламенті відповіла, що це питання дискутується у Варшаві та Брюсселі навіть більше, ніж у Києві. Але саме у Києві вирішується, як визначити єдиного кандидата від опозиції, якщо він таки має бути. Вона наголосила, що таке рішення має ухвалюватись не за зачиненими дверима, а потім оголошуватися людям. Євродепутат зауважила, що, за її спостереженнями, в Україні наразі бракує дискусій між політичними гравцями щодо програм та того, як вони можуть отримати довіру до них від людей.

Тим часом іспанська щоденна газета ABC пише про київський театр пластичної комедії «Мімірічі». Найближчої п’ятниці артисти театру разом із колегами з «Театру Класіко» (Teatro Clásico) та «Урок Театру» (Uróc Teatro) представлять на сцені театру «Буеро Вальєхо» (Buero Vallejo) в іспанському місті Гвадалахара виставу «Час клоуна». Видання пише, що «Мімірічі» здобув міжнародну славу та визнання, перемоги на міжнародних фестивалях, є добре знаним у театральному середовищі Іспанії, отримує жвавий відгук в іспанської публіки. ABC зазначає, що секрет успіху київського театру є у вдалому поєднанні тисячолітньої традиції вуличних слов’янських скоморохів, напрацювань артистів цирку радянської доби, як-от Олег Попов, та здобутків модерного театру пантоміми.
  • 16x9 Image

    Жанна Безп’ятчук

    На Радіо Свобода з 2013 року. Вивчала політологію в Києво-Могилянській академії, закінчила магістратуру з європейських студій у коледжі Європи (Польща), навчалася журналістики в Данській школі журналістики та університеті Суонсі (Уельс, Велика Британія). До Радіо Свобода працювала журналістом в інтернет-виданні «ПіК України», кореспондентом і редактором у журналі «Тиждень».

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG