Доступність посилання

04 грудня 2016, Київ 02:33
«Можна зрозуміти реакцію людей, які стоять на Майдані. І я підтримую той бойкот, який був оголошений, саме щодо «Інтера» і Першого національного», – заявила шеф-редактор «Телекритики» Наталія Лігачова.

Перший національний згадує про Євромайдан за принципом «погано, або нічого». А «Інтер», який весь грудень доволі правдиво висвітлював народні протести, під кінець року зробив різкий розворот:

«Коли змінилась команда на «Інтері» протягом останнього тижня грудня, то цей канал теж став дуже необ’єктивно подавати інформацію. Ну, наприклад, було представлено так, що на Новий рік на Євромайдан вийшли люди просто погуляти на вулицю. Слово Євромайдан не згадувалося взагалі. От просто було народне гуляння. І ні про які політичні підтексти всього, що відбувалося на Євромайдані, не було сказано».

Зміну інформполітики експерт пояснює тиском на власників. Мовляв, олігархи співчувають євроінтеграції і з появою Євромайдану осміліли, але тепер – під тиском Януковича і «сім’ї» – знову демонструють лояльність.

«Коли стало зрозуміло, що Євромайдан не досягає швидко таких грандіозних цілей, що не може бути мови про відставку не тільки президента, а й навіть уряду, то олігархи були вимушені стати більш лояльними, і вони зараз будуть командувати багатьом своїм ЗМІ знову змінити редакційну політику. Поки що тримається з великих каналів холдинг Пінчука і телеканал 1+1 Коломойського».
Простір свободи слова звужується. З «Інтера» прибрали ток-шоу Савіка Шустера. Якщо воно й повернеться, то в переформатованому вигляді, без прямого ефіру, – прогнозує Лігачова.

«Я так думаю, що може йтися не про прямий ефір. Тоді це буде більше можливості маніпулювати навіть цією і так вже маніпульованою представленістю думок опозиції, яка була донині у Шустера. Бо ми розуміємо, що там дуже часто скандалізувалися теми і ставилися такі запитання і таким чином акценти робилися, щоб не дати опозиції висловити свої претензії до влади по суті, що часто все зводилося до таких собачих боїв, – але все ж таки прямий ефір є прямий ефір. Все ж таки найбільш важливі меседжі опозиція мала можливість донести до глядачів».

Поряд із телеканалами, «закручування гайок» торкнулося друкованих ЗМІ. Незалежні раніше «Кореспондент» і «Forbes» викупив наближений до «сім’ї» юний олігарх.

«Головною метою було не стільки поширювати ту інформацію, яка потрібна партії влади, скільки приховувати ту інформацію, яку давав «Форбс» і «Кореспондент», коли вони були більш-менш незалежні. А зараз те, що ми бачимо в цих виданнях, це вже спотворення інформації, це, знову таки, маніпуляція, це замовчування. І це, безумовно, відбувається внаслідок того, що змінився власник у цих видань».

Далі буде, – прогнозує Лігачова. З об’єктивних джерел інформації в Україні може залишитися кілька малих телеканалів та інтернет.

«Я думаю, що нас чекають дуже важкі часи у медіа, особливо традиційних. Що буде все ж таки та зачистка інформаційного простору, про яку вже кажуть багато експертів, пишуть багато видань».

«Я думаю, що будуть намагання спотворювати інформацію – у тому числі про Євромайдан, і про євроінтеграцію, про дії влади, про дії опозиції. Можливо, матимемо таку ситуацію, що тільки декілька телеканалів невеликих – 24 і 5 канал – будуть давати більш-менш адекватну інформацію».

«Зачистка», що відбувається зараз у медійному просторі, підпорядкована одній меті – 2015 рік, – переконана експерт:

«Зачистка, яка відбувається зараз у медійному просторі, вона, безумовно, пов’язана з тим, що влада не відчуває сил без маніпуляції інформацією досягти своєї мети. Це перевибори президента у 2015 році».

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG