Доступність посилання

06 грудня 2016, Київ 23:54
Київ – Однобокість, оціночні судження і відверта дезінформація – методи, до яких вдаються найпопулярніші російські телеканали, висвітлюючи події у Криму. Російські журналісти, яких, на відміну від більшості українських колег, безперешкодно пропускають на півострів, зосереджуються на позиції сепаратистської влади Криму, схвалення її дій у Москві та безапеляційної, як видається з сюжетів російського телебачення, підтримці останніх подій кримчанами. Медіаексперти кажуть, що російське телебачення перетворилося на інструмент пропаганди, і припускають, що у позицію, яку це телебачення підтримує, вірять і самі його журналісти.

«Нас ці «бендери» вже дістали. Подивіться, що в Києві робиться. – Європа нам не потрібна. Все життя ми жили з Росією і будемо жити з Росією», – таке «репрезентативне» опитування громадської думки російський «Перший канал» демонструє у сюжеті про підготовку Криму до референдуму. Для понад 5 хвилин сюжету у підсумковому випуску кореспондентові російського каналу не знадобилися ані пряма мова центральної влади у Києві, ані позиція кримчан, які не підтримують дії сепаратистської влади півострова. Ведучий випуску новин, підводячи до репортажу, з посиланням на Верховну Раду Криму взагалі стверджує: «Більшість військових частин Криму перейшли під контроль автономії».

У цьому недільному випуску новин на «Першому каналі» – жодного слова про спроби штурму українських військових частин невідомими проросійськими групами у камуфляжі, про побиття журналістів чи мітинги тієї частини кримчан, які не підтримують референдум і окупацію півострову російськими силами.

«Зірваний курортний сезон, втрачені заробітки і стволи гармат, націлені просто на будинки кримчан», – це – репортаж ведучої недільного випуску новин на каналі «1+1». «Вони будуть «пилити» ту допомогу, яку їм даватиме Росія, а люди тут будуть чахнути. – Ніхто не знає, у чий будинок може потрапити снаряд. Ми всі боїмося за наших дітей, онуків», – заявляють кореспондентові цього телеканалу жителі Криму і прикримських територій.

Російський «Перший канал» і український «1+1» обрані для порівняння невипадково: у віковій категорії 18-54, за даними моніторингів, ці телеканали є найпопулярнішими (у Росії й Україні відповідно).

Завдання перед медіаменеджментом у Росії ставить Кремль – Лігачова

Журналіст, директор російського Центру медіадосліджень УНІК Олександр Морозов каже у коментарі Радіо Свобода, що українська журналістика – попри всю «болючість» для неї подій у Криму і на сході України – дотримується основоположних стандартів і лишається, як він вважає, європейською, щонайменше шукаючи балансу при висвітленні тієї чи іншої суперечливої теми. Натомість найбільш впливові російські телеканали, на думку Морозова, цим правилом знехтували.

Медіаексперт не виключає, що ця однобокість у роботі російських журналістів, імовірно, щира. «Я думаю, що, дійсно, значна частина російських журналістів, вже «інфікована» цією пропагандою. Можливо, тому, що це переважно молоді люди, можливо, вони бачать себе у якомусь патріотичному угарі. Але очевидно, що діє не лише штучна машина пропаганди, – ми бачимо абсолютну впевненість у необхідності анексії, війни, конфлікту», – зазначив Олександр Морозов.

Головний редактор українського інтернет-видання «Телекитика» Наталія Лігачова вважає, що телебачення як найпопулярніший засіб інформації у Росії вже не нехтує навіть найбруднішими методами, не просто уникаючи протилежної позиції, а вдаючись подекуди до відвертої дезінформації.

«Російське телебачення транслює маніпулятивні дезінформацій ні меседжі і картинку, яка є, справжні події, підлаштовують саме під ці меседжі. Вони виходять не з реальності, а з тих пропагандистських меседжів, які перед ними ставлять топ-менеджери телеканалів, яким, у свою чергу, ці завдання ставить Кремль», – наголошує вона.

За даними «Телекритики», у Криму відключили вже майже всі українські канали. Зокрема, замість «1+1» на півострові нині мовить російський «Перший канал».

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG