Доступність посилання

logo-print
09 грудня 2016, Київ 00:19
Москва – Рада директорів російської радіостанції «Ехо Москви» у п’ятницю затвердила Олексія Венедиктова головним редактором. За статутом радіостанції головного редактора обирає на п’ять років журналістський колектив, після чого його кандидатуру затверджує рада директорів. Напередодні пізно ввечері сайт «Ехо Москви», так само як і сайти Grani.ru, Kaspsrov.ru і EJ.ru виявився недоступним для користувачів інтернету. І хоча зараз всі ресурси відновили свою роботу, багатьма це було сприйнято як серйозний сигнал влади, адресований неслухняним ЗМІ.

Зараз усі раніше заблоковані інтернет-ресурси працюють в нормальному режимі. А в четвер увечері російські інтернет-провайдери, керуючись приписом Роскомнагляду і вимогою Генпрокуратури, заблокували доступ до сайтів Grani.ru, Kaspsrov.ru і EJ.ru.

Причинами цього кроку називали те, що на сайтах містяться «заклики до протиправної діяльності та участі в масових подіях, що проводяться з порушенням встановленого порядку». При цьому ніяких конкретних претензій сайтам, що потрапили в опалу, не висували. Редактор «Ежедневного журнала» Олександр Риклін називає блокування сайтів демонстрацією сили з боку російської влади.

Вони відключили практично всі провідні інтернет-ресурси, які транслюють більш-менш незалежну позицію. Це демонстрація сили
«Цього разу влада навіть не вважала за необхідне дотримуватись пристойностей. Вони просто разом відключили практично всі провідні інтернет-ресурси, які транслюють більш-менш незалежну позицію. Це демонстрація сили. Це демонстрація того, що в будь-який момент ця влада робить у цій сфері, на цій галявині. Я маю на увазі під інформаційною галявиною все, що вона вважає за потрібне», – зазначив Риклін.

Натиск триває

У п’ятницю виникли проблеми з сайтом Lenta.ru, де нещодавно з волі власника ЗМІ змінилося керівництво. Генеральний директор «Граней.ру» Юлія Березовська каже, що ухвалений російською владою закон дозволяє їй робити з незалежними інтернет-ресурсами все, що завгодно.

«Оскільки у нашого видання немає власника, на якого можна натиснути, ми самі власники і видавці – журналістський колектив, то в даному випадку діють ось таким ось способом – блокують. Після того, як 1 лютого набув чинності так званий «закон Лугового», який дозволяє блокувати сайти негайно за розпорядженням генпрокурора або його заступників, звичайно, ми були готові до того, що це станеться в будь-який момент», – зазначила Березовська.

Нормальні герої йдуть в обхід

Кілька годин був недоступний і сайт радіостанції «Ехо Москви», де передруковувався блог опозиційного політика Олексія Навального. У ньому Генпрокуратура і Роскомнагляд угледіли ознаки екстремізму. Перший заступник головного редактора «Ехо Москви» Сергій Бунтман не сумнівається, що відключення сайту пов’язане з зачисткою інформаційної території напередодні референдуму в Криму.

«Це зачистка інформаційної території. Зараз все йде до того, що це пов’язано конкретно і з референдумом, і з іншими діями Росії».

Провайдери поспішили пояснити відключення сайтів технічними неполадками. Проте ні користувачів, ні співробітників інтернет-сайтів такі пояснення не влаштували.

Головний редактор «Еха Москви» Олексій Венедиктов того дня пізно ввечері заявив, що редакція має намір надіслати до Генпрокуратури і Роскомнагляду запити з проханням роз’яснити, які саме висловлювання Навального носять екстремістський характер, щоб відновити доступ читачів до решти матеріалів, які не носять екстремістського характеру. Із запитом до прокуратури і Роскомнагляду мають намір звернутися й інші ЗМІ.

Відразу ж після блокування сайтів у рунеті з’явилася безліч порад та інструкцій про те, як швидко, легко і законно обходити обмеження провайдерів.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG