Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 09:17
У Росії обурюються через рішення українського суду тимчасово відключити низку російських каналів. Російські засоби інформації називають такий крок «цензурою» і «порушенням міжнародного права». Тим часом у самій Росії за виживання нині бореться телеканал «Дождь». У відключенні цього каналу з кабельних мереж федеральні російські засоби інформації політичного підґрунтя не бачать.

«Розмови про інформаційну самоблокаду почалися ще на Майдані: у лютому депутат від партії «Свобода» запропонував обмежити свободу слова, відключивши мовлення російського телебачення», – такі «передумови» для рішення українського суду відшукав телеканал «Росія-24».

У майже 4-хвилинному сюжеті позицію української сторони вирішили проігнорувати, зате записали з цього приводу Костянтина Долгова, уповноваженого російського МЗС із питань прав людини. Той вважає, що українська влада порушила свої міжнародні зобов’язання. «Звісно, такі рішення не мають нічого спільного з задекларованим де-факто владою у Києві прагненням піклуватися про права людини», – заявив він.

«Росія-24» звинувачує українську владу у тиску на кабельних операторів і посилається на відкритий лист асоціації «Укртелемережа» («Укртелесеть»), у якому нібито критикується рішення суду про тимчасове припинення мовлення російських каналів. «Вважаємо, що відключення російських телепрограм не тільки не вирішить зазначених у країні проблем, а навпаки викличе зворотню реакцію», – цитує асоціацію кореспондент «Росія-24».

Радіо Свобода звернулося до асоціації напряму. Генеральний директор Анна Купріянова пояснила: на тему можливого відключення російських каналів асоціація висловлювалася два тижні тому, але рішення суду не коментувала. Згадана у російському сюжеті цитата – витяг із листа за 11 березня.

Розповідаючи про «утиски свободи слова» в Україні, російські телеканали також посилаються на заяву представника ОБСЄ зі свободи ЗМІ Дуні Міятович, яка нібито назвала рішення суду у Києві «формою цензури». Радіо Свобода попросило офіс пані Міятович надати копію цієї заяви. Найсвіжіша заява, як пояснили в представництві ОБСЄ, датована 27 березня. У ній українську і російську сторони закликають «припинити інформаційну війну, припинити маніпуляцію з медіа і гарантувати безпеку журналістів». Однак у цій же заяві Дуня Міятович нагадує, що на початку березня у Криму відключили українські канали.

Заява, на яку ймовірно посилаються російські телеканали (зокрема, і вищезгаданий «Росія-24»), датована 11 березня. Тоді Дуня Мітович застерігала українських парламентарів утриматися від закликів до відключення російських каналів. Водночас у заяві за 27 березня представник ОБСЄ зокрема зазначає: «Якщо такі обмеження ухвалять правові інститути, наприклад, законодавчі органи, у відповідності до норм верховенства права, і якщо ці обмеження мають легітимну мету, є необхідними і пропорційними, їх можна визнати доречними».

У Росії все за законом?

Рішенням українського суду обурюється і Спілка журналістів Росії, і речник російського президента, а керівництво російського «Першого каналу» заявляє, що суд у Києві «підриває основи всього телевізійного ринку». Тим часом у самій Росії вижити намагається телеканал «Дождь», який зокрема активно висвітлював український Євромайдан. Із кінця січня зі своїх мереж телеканал відключили найбільші кабельні оператори Росії.

«Були дзвінки наступного змісту: під будь-яким приводом відключити телеканал «Дождь». Проблема з договором, технічний збій тощо – як завгодно пояснюйте, але ви маєте його відключити», – розповідала в ефірі радіостанції «Эхо Москвы» гендиректор «Дождя» Наталя Синдєєва.

Нині проти каналу ще й позиваються до суду, а редакцію виселяють із орендованого приміщення. Долю «Дождя» найбільші російські телеканали у своїх новинах переважно ігнорують. А вже згаданий речник Путіна Дмитро Пєсков імовірність тиску влади Росії на кабельних операторів спростовує. І стверджує, що сам дивується ситуації, що склалася. «Якщо ви стверджуєте, що звертаєтеся до оператора, а він за гроші не хоче вас до себе пустити, – це погано. Я навряд чи можу зрозуміти оператора, який відмовляється вас пустити за гроші», – заявив він безпосередньо у коментарі «Дождю».

Тим часом із четверга «Дождь» доступний клієнтам одного з найбільших українських кабельних операторів «Воля-кабель»: після рішення суду про тимчасове припинення трансляції низки найбільших російських телеканалів компанія вирішила транслювати «Дождь» на частоті, на якій раніше мовив російський «Перший канал»

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG