Доступність посилання

09 грудня 2016, Київ 21:21
Президент Росії Володимир Путін нагородив за «об’єктивність при висвітленні подій у Криму» та «професіоналізм» 300 журналістів та інших співробітників ЗМІ. Про це повідомила російська газета «Ведомости», посилаючись на власні джерела. Це є безпрецедентним в історії новітньої Росії. До цього журналістів у такій кількості за пропагандистську роботу ще не нагороджували, наголошують експерти. До того ж зроблено все це було таємно.

Таємний указ № 269 президента Росії Володимира Путіна став явним. Щоправда, у прес-службі глави Російської Федерації його знайти не змогли. Немає його й на офіційному сайті президента. Після указу під порядковим номером 268 одразу оприлюднений указ № 270, що свідчить про те, що указ № 269 «не в публічному доступі».

Російська газета «Ведомости», посилаючись на власні джерела, написала у понеділок, 5 травня, що згаданим таємничим указом Путін нагородив орденами та медалями 300 журналістів та інших співробітників російських ЗМІ «за об’єктивність при висвітленні подій у Криму».

За даними видання, найбільше нагород – близько сотні – отримали співробітники ВДТРК, на «почесному другому місці» – «Перший канал» із 60 нагородами, по кілька десятків орденів та медалей разом із преміями отримали журналісти НТВ, RT та холдингу Life News.

Нікого зі ЗМІ, які вважаються опозиційними, у списку відзначених немає, за даними «Ведомостей». Зокрема, їх не отримали ані журналісти телеканалу «Дождь», ані кореспонденти радіостанції «Эхо Москвы».

Найвище оцінений внесок у так зване «об’єктивне висвітлення подій» в Україні генерального директора НТВ Володимира Кулістикова. Він отримав орден «За заслуги перед Вітчизною» II ступеня. Такий же орден, але IV ступеня присуджений керівнику Федеральної служби з нагляду в сфері зв’язку, інформаційних технологій та масових комунікацій «Роскомнадзор» Андрію Романченку, чия установа відзначилася блокуванням доступу до опозиційних блогів і сайтів. Орден IV ступеня отримали також перший заступник генерального директора ВДТРК Антон Златопольський, головний редактор агентства «Росія сьогодні» Маргарита Симоньян і головний редактор «Комсомольської правди» Володимир Сунгоркін. Телеведучий Володимир Соловьйов нагороджений орденом Олександра Невського. «Орден Почета» присуджений генеральному директору холдингу Life News Араму Габрелянову, першому заступнику генерального директора ІТАР-ТАСС Михайлу Гусману й головному редактору служби інформації НТВ Тетяні Митковій, орден Дружби – ведучим телеканалу «Росія» Андрію Кондрашову й Ернесту Мацкявічусу.

Дві великі групи співробітників ЗМІ нагороджені медалями ордена «За заслуги перед Вітчизною». Медаль І ступеня, за підрахунками джерел «Ведомостей», отримали понад сто людей. З-поміж них – генеральний директор телеканалу Life News Ашот Габрелянов та перший заступник генерального директора РЕН ТВ Михайло Фролов. Медаллю ордена «За заслуги перед Вітчизною» II ступеня нагороджені понад 200 осіб – переважно продюсери, інженери, монтажери, водії.

На сьогодні на телеканали публічно RT та Life News підтвердили, що складали списки своїх журналістів для нагородження.

За війну в Грузії нагородили 11 журналістів, за війну в Україні – 300

За словами джерел «Ведомостей», цього разу масштаб віншування журналістів державою є безпрецедентним. Після війни в Грузії 2008 року подібні нагороди отримали лише 11 російських журналістів, і відповідний указ тодішнього президента Росії Дмитра Медведєва був доступним для публіки.

Російський політолог Станіслав Бєлковський пояснює, що російські прокремлівські канали, справді, є за що нагороджувати, щоправда, аж ніяк не за об’єктивність.

«Володимир Путін вірить у силу тоталітарної пропаганди. У цьому сенсі представники російських засобів масової інформації створили насамперед в російському суспільстві картину України як держави, в якій немає влади, державності й будь-яких легітимних органів, де панує свавілля та насильство. І це вийшло, тому що навіть люди в Росії, які підтримували Майдан 2004 року, які співчували Майдану 2013-2014 років, переконані, що в Україні панують свавілля та хаос», – наголошує експерт.

Експерт Інституту масової інформації Роман Головенко вважає, що таким чином Путін підбив підсумки «кримської кампанії».
Це свідчить про використання Росією медіа у війні. Таємність указу свідчить, що, можливо, з-поміж нагороджених є журналісти, які проживають в Україні

«Це свідчить про використання Росією медіа у війні. Таємність указу свідчить про те, що, можливо, з-поміж нагороджених є журналісти, які проживають в Україні чи в інших країнах поза Росією і працюють на неї», – зауважує Роман Головенко.

Нагороди за об’єктивність чи за фальшування фактів?

До списку нагороджених увійшли керівники та журналісти телеканалів, які систематично вдавалися до фальшування фактів, перекручування та, як мінімум, неповної подачі інформації про події в Україні. Наведемо, лише кілька прикладів явної брехні чи доведеного фальшування фактів нагородженими за «об’єктивність» російськими ЗМІ.

Так, про напад на учасників мирного мітингу за єдність України в Донецьку 28 квітня канал «Россия 24» повідомив таке: «Донецькі ультрас напали на «учасників антифашистської ходи, які виступали проти вшанування есесівців з дивізії «Галичина».
На телеканалі НТВ 21 квітня був показаний сюжет, в якому розповідається, як, нібито, українські вояки вчинили наругу над вихователькою донецького інтернату Наталею. У сюжеті мовиться, що кадри захоплення її, місцевої жительки, в полон поблизу села Кутузівка Донецької області та знущань над нею були зняті «Донецьким телебаченням». При цьому жодного кадру, про який ідеться, в сюжеті не наведено. Відеоряд побудований виключно зі звичайних кадрів, в яких українські військові стоять чи рухаються. У самій Кутузівці проживає менше ніж сто людей, згідно з даними останнього перепису населення, й дитячих інтернатів там немає.

На прямому зв’язку зі студією вихователька інтернату Наталя розповіла й таке: «Люди були в масках, між собою вони називали лише прізвиська. На БТРі люди розмовляли англійською мовою».

У квітні великий розголос отримав інцидент, коли одна й та сама людина в сюжетах НТВ та «Росії-1» отримала діаметрально протилежне представлення. У версії «Росії-1» герой сюжету Андрій Пєтков був представлений як прибічник федералізації. НТВ представив цю людину як «найманця», громадянина чотирьох держав, який приїхав з Німеччини з великою сумою грошей підтримати майданівців.

Всі прокремлівські канали досі називають озброєних автоматами та гранатометами сепаратистів у кращому разі «ополченцями», у гіршому – «мирними мітингувальниками». Українських силовиків, що діють на території власної країни «диверсантами».

За словами Станіслава Бєлковського, об’єктивність в розумінні Володимира Путіна – це його власна думка про події. Все інше – це проамериканська пропаганда. Відповідно, і нагороджував він журналістів, як наголосив політолог, за оцю свою «путінську об’єктивність». Сьогодні в Росії є сотні людей, готових її створювати.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG