Доступність посилання

06 грудня 2016, Київ 18:33

Бізнесмена Курченка із «Сім’ї» прихопили за медіа-активи?


Сергій Курченко

Сергій Курченко

Київ – Блокування рахунків та обшук у редакції газети «Вєсті» у Міндоходів і зборів пояснюють боротьбою з відмиванням коштів. За даними податківців, у причетності до фінансових оборудок підозрюють представника «Сім’ї» екс-президента Януковича – бізнесмена Сергія Курченка. Натомість головний редактор «Вєстєй» Ігор Гужва заявляє про політичне замовлення та утиски свободи слова. Експерти зазначають, що хоча Віктор Янукович та його оточення залишили Україну, їхня присутність в українському інформаційному просторі далі є доволі помітною.

Податкова міліція провела обшук у редакції щоденної газети «Вєсті», яку безкоштовно роздають у києві та деяких інших містах. Під час обшуку виявили 1,5 мільйона гривень. Крім того, за словами заступника міністра доходів і зборів Володимира Хоменка, на рахунках заарештовано понад 400 тисяч гривень «кримінального походження». Загалом податківці підозрюють компанію «Вісті мас-медіа», яке видає газету «Вєсті», в причетності до відмивання 93,6 мільйона гривень.

Заступник голови РНБО Вікторія Сюмар в інтерв’ю Радіо Свобода зазначила, що йдеться про відмивання коштів бізнесменом із близького оточення екс-президента Віктора Януковича – Сергієм Курченком, який оголошений у міжнародний розшук.

«Гроші надходили фактично від структур Сергія Курченка, рахунки якого заблоковані в усьому світі. Треба з’ясувати походження цих коштів і яким чином фінансувалася так звана безкоштовна газета «Вєсті». Тож це справа, яка не стосується свободи слова, а стосується безпосередньо розслідування фінансових зловживань», – заявила вона.

Прозора бухгалтерія і непрозора власність

Натомість головний редактор «Вєстєй» Ігор Гужва стверджує, що знайдені в його кабінеті гроші належать одному зі співробітників, а влада намагається знищити видання з політичних причин. Також він наголошує, що з бухгалтерією у компанії вісті мас-медіавидавців газети усе гаразд.

Натомість голова Незалежної медіа профспілки Юрій Луканов звертає увагу на непрозорість власності холдингу, який видає газету.

«До добродія Гужви зверталися з проханням повідомити, хто є власник. Він достатньо непереконливо відповідав, що він є власником. Але людина, яка не володіє великими статками, не може собі дозволити фінансувати таке видання», – стверджує Юрій Луканов.

Він вважає, що у випадку з газетою «Вєсті» наразі немає підстав говорити про утиски свободи слова й наголошує на необхідності максимально прозоро проводити розслідування, аби не виникало підстав для таких звинувачень.

Говорить і показує «Сім’я»

Під час правління Віктора Януковича люди з його найближчого оточення, купуючи мас-медіа та засновуючи нові, створили цілу медіа-імперію, до складу якої увійшли друковані та інтернет-видання, а також телеканали та радіостанції. Зокрема, минулого року Сергій Курченко придбав «Український медіа холдинг», до складу якого увійшов придбаний раніше популярний тижневик «Кореспондент».

«Вплив видань, які фінансуються людьми з оточення Януковича, на українську аудиторію залишається досить великим. Тільки не всі ці видання займають відверто проросійську чи просепаратистську позицію», – каже головний редактор інтернет-видання «Медіакритика» Наталя Лігачова.

За словами експерта, хоча Віктор Янукович та його соратники залишили Україну, але їхня присутність в українському медіа-просторі залишається помітною.
  • 16x9 Image

    Дмитро Шурхало

    На Радіо Свобода – з 2008 року. Спеціалізуюсь на політиці та історії.Народився в 1976 році у Сумах. Закінчив факультет журналістики Львівського університету імені Івана Франка. Працював у газетах «Пост-Поступ», «Київські відомості», «Вечірні вісті», журналі «Власть дєнєг». Автор книжок «Українська якбитологія», «Міфи Другої світової війни» та «Скоропадський, Маннергейм, Врангель: кавалеристи-державники»

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG