Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 07:18

Як ЗМІ Росії видають маргінальні веб-сайти за «медіа США»


Проросійські бойовики батальйону «Восток» дивляться виступ Володимира Путіна на телеканалі «Россия 24», ОДА Донецька

Проросійські бойовики батальйону «Восток» дивляться виступ Володимира Путіна на телеканалі «Россия 24», ОДА Донецька

Російські засоби масової інформації часом переймаються західним висвітленням подій в Росії – особливо коли є навіть найменший натяк на підтримку політики Москви на Заході. Але що мають робити російські медіа, коли вони цитують маргінальне джерело, видаючи його на поважний засіб масової інформації?

Коли телеканал CNN, як виглядало, звинуватив Київ у вибуху в будівлі Луганської обласної державної адміністрації, два провідні державні телевізійні канали Росії подали репортажі, спираючись на матеріал CNN. Теж саме зробили і державне агентство новин «РИА Новости» та міжнародний телеканал Russia Today, який проводить лінію Кремля.

У травні, коли Guardian подала суперечливий авторський погляд Джона Пілжера, в якому стверджувалось, що США та Захід напустили «фашистські сили» на Україну, майже всі провідні російські засоби масової інформації висвітлили це. В коментарі зокрема говориться, що «Україна штовхає Захід на війну з Росією».

Але що мають робити російські ЗМІ, коли англомовне джерело не є ані CNN, ані Guardian? А що коли є яскравий, солідний і такий, що впадає в очі, заголовок на кшталт: «Обама підтримує державний терор проти Східної України», але джерелом є «Світовий соціалістичний веб-сайт»? І якщо цей сайт фінансується Міжнародним комітетом Четвертого Інтернаціоналу, який є групою, яка сподівається втілити заповіти Льва Троцького? Іншими словами, що мають робити російські мас-медіа, якщо вони використовують третьорядне за значенням джерело, але видають його за поважне і гідне серйозної уваги?

Тоді російські журналісти можуть наслідувати приклад «Взгляда» – веб-сайту, що його заснував Костянтин Риков, прокремлівський медіа-підприємець. «Взгляд» взагалі не згадав про першоджерело, натомість видав це за думку американських засобів масової інформації.

Ось заголовок зі «Взгляда» за 9 червня: «Американські ЗМІ: Обама підтримує державний терор на Сході Україні».
Стаття взагалі не згадує «Світовий соціалістичний веб-сайт», хоча й містить посилання на «Вісь логіки» – ще один маргінальний англомовний веб-сайт, який передрукував статтю з першоджерела.

Запис у Твіттері Костянтина Рикова був далі поширений користувачами Твіттера понад 100 разів.

Згідно з Alexa.com, компанії, яка відстежує інформацію щодо веб-трафіку, «Взгляд» перебуває на 82-му місці у Росії щодо відвідуваності сайту. А «Світовий соціалістичний веб-сайт має занизькі показники відвідуваності навіть для того, аби Alexa.com його враховував у своїх дослідженнях – він занадто маргінальний.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG