Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 19:18

В той час, як в Україні зносять пам’ятники Леніну, як символ епохи, що вже померла, в Росії Ленін і далі «живіший за всіх живих». Щоб показати це, російський режисер влаштувався фотографом у ленінський музей-заповідник. Фільм, який став результатом його дворічної роботи, засвідчив те, що радянський світ залишається незмінним і по 20 роках після його падіння.

Фільм режисера Аскольда Курова «Ленінленд», знятий у створеному в 1987 році музеї-заповіднику «Горки Ленінські», показали на 24-му міжнародному кінофестивалі «Послання до людини», що проходив в приміщенні сумновідомої тюрми «Крести» в Санкт-Петербурзі. Режисер говорить, що навіть не уявляв собі живучості ленінізму та ступені його інтегрованості в сучасну Росію.

«Люди мого покоління в кінці 80-х на початку 90-х відчули ейфорію від того, що жили в переломній епосі, в новій країні. І коли я вперше опинився в музеї «Горки Ленінські», я був вражений. Виявляється, радянський час може зберігатися. Він трансформується, деформується,але зберігається. І зараз, після того, що сталося у нас в країні, створюється враження того, що та форма держави, форма суспільства, їх устрій нікуди не пішли. Ми зараз бачимо, що і свобода слова поступово сходить нанівець, і пропаганда в ЗМІ відроджується в гірших радянських традиціях, бачимо політичні репресії, бачимо наявність політичних в’язнів, в'язнів «6 травня», Олега Сенцова», – згадує російський режисер про українського колегу, викраденого з Криму та звинуваченого спецслужбами Росії у тероризмі.

Далі в розмові з кореспондентом Російської служби Радіо Свобода він розповів, що почав знімати фільм про Олега Сенцова.

«Я Олега не дуже добре, але знав особисто. Ми з ним зустрічалися в Москві під час одного з перших показів його фільму «Геймер». Він мене вразив тим, що, не маючи ніякої освіти, не маючи особливих коштів власних, на голому ентузіазмі зумів зняти такий сильний фільм. Коли прийшла новина про те, що він заарештований, що перебуває у в'язниці, де може провести ще двадцять років за абсолютно абсурдним, на мій погляд, звинуваченням, я зрозумів, що треба щось робити. Я ходив на його перші суди, але потім зрозумів, що нічого змінити не можу. А треба знімати кіно», – розповів російський режисер.

Рівень агресії в російському суспільстві «неймовірно зріс»

За словами Аскольда Курова, нині рівень агресії в російському суспільстві «неймовірно зріс» через пропаганду, яка «нацьковує на небажаних людей».

«Я недавно знімав одиночний пікет на Манежній площі. Стояла жінка з плакатом, на якому було написано: «Давайте зупинимо війну разом!». Йшли перехожі, які її ображали, дуже на неї агресивно реагували. У підсумку якийсь молодий чоловік на неї накинувся з кулаками, порвав плакат. Це було огидно», – веде далі російський режисер.

Окрім фільмів російських режисерів, у Санкт-Петербурзі мали показати і фільм українського режисера Сергія Лозниці «Майдан», однак цього не сталося. За словами організаторів, це сталося через хворобу Лозниці, який не зміг приїхати на показ свого фільму.

Над матеріалом працювали Марія Щур та Віктор Резунков.

  • 16x9 Image

    Марія Щур

    В ефірі Радіо Свобода, як Марія Щур, із 1995 року. Кореспондент, ведуча, автор програми «Європа на зв’язку». Випускниця КДУ за фахом іноземна філологія та Центрально-Європейського університету в Празі, економіст. Стажувалася в Reuters і Financial Times у Лондоні, Франкфурті та Брюсселі. Вела тренінги для регіональних журналістів.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG