Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 09:07

Російські ЗМІ повідомляють про нібито перебіжчиків до так званої «Новоросії» з числа українських військових. У прес-центрі АТО назвали це відвертою брехнею. А тим часом, країни, які перебувають під безпосередньою загрозою впливу російської пропаганди, вживають рішучих заходів щодо своєї інформаційної безпеки.

Вигадки про те, що українські солдати переходять на бік сепаратистів, поширила низка російських ЗМІ. «Житомирський» і «Черкаський» територіальні батальйони української армії підняли бунт проти свого командування і перейшли на бік «народної армії Донбасу», – йдеться у сюжеті російського сайту piter.tv. Таку ж новину опублікували канал LifeNews та сепаратистські сайти, що пропагують угруповання «ДНР» та «ЛНР». За інформацією цих ресурсів, 6 жовтня мав місце бій, внаслідок якого черкаський та частина житомирського батальйонів буцімто перейшли на бік сепаратистів. У полон потрапив так званий заступник командира батальйону «Черкаси» Володимир Мельник.

Цю новину прес-центр АТО охарактеризував як зразок неприкритої та відвертої брехні. «Йде посилання на заступника командира В.Мельника, хоча, по факту, такого заступника у зазначеному батальйоні не існує. Тим більше не зрозуміло, як неіснуючий заступник міг потрапити в полон, беручи участь у бою, якого ніколи не було», – сказано в повідомленні. Також, за інформацією прес-центра АТО, в районі Волновахи перебуває лише один батальйон, а не три, як сказано у фейковій новині.


Якщо погуглити ім’я Володимир Мельник, то більшість ресурсів знають про такого лише з початку вересня. Можна припустити, що дане ім’я почало використовуватись ЗМІ після того, як канал «Україна» зробив сюжет про батальйон «Черкаси», де протитрував чоловіка, який дає коментар як Володимир Мельник – заступник командира батальйону «Черкаси».

Інформацію для Радіо Свобода спростував військовий комісар Черкаського військового комісаріату: «Такого заступника командира батальйону «Черкаси» не існує. Десь помилились».

У середу на традиційному брифінгу речник Інформаційно-аналітичного центру Ради національної безпеки і оборони Андрій Лисенко наголосив на тому, що російські ЗМІ продовжують висвітлювати події або ж навіть звіти міжнародних організацій, застосовуючи маніпулятивні технології та викривляючи факти. Мова йшла про сьогоднішнє оприлюднення звіту Управління верховного комісара ООН з прав людини.

Андрій Лисенко

Андрій Лисенко

«Закликаємо представників українських та світових засобів масової інформації аналізувати такі документи самостійно і виключно на основі тексту повного офіційного звіту», – заявив він.

Лисенко також нагадав про санкції, вжиті проти російської пропаганди іншими країнами. Так, координаційна рада телерадіомовлення Молдови ухвалила рішення про стягнення штрафів із усіх телевізійних каналів, які транслювали російські новини й «порушили принцип плюралізму думок».

Зокрема, румунські експерти констатували, що при висвітленні подій на сході України, новинні блоки російських каналів дискредитують і представляють у негативному світлі Україну, а більшість сюжетів мають антиукраїнську спрямованість і відображають погляди винятково сепаратистів. Також, за експертним висновком, висвітлюючи події у Південно-Східній Україні, новини російських каналів застосовують дезінформацію та маніпуляцію, поширюють непідтверджені чутки, застосовують упереджений монтаж, наклепи й образи на адресу Збройних сил України, поширюють ненависть до європейських та євроатлантичних цінностей. Штрафні санкції застосовано до 4 молдовських каналів, які ретранслюють російські телеканали.

Раніше санкції застосувала Латвія, наклавши тимчасову заборону на ретрансляцію телеканалу «РТР», вважаючи деякі матеріали про російсько-український конфлікт такими, що містять ознаки воєнної пропаганди.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG