Доступність посилання

04 грудня 2016, Київ 10:30

Одеський телеканал звільнив журналіста Антона Доценка за обман і «злив» відеоматеріалів російському каналу «Россия-24», написала на своїй сторінці в Facebook радник голови Одеської обласної державної адміністрації Зоя Казанжі. Інформацію підтвердила і головний редактор одеського «7-го каналу» – Ганна Кравцова. А сюжет, який вийшов на російському каналі і в якому був використаний «позичений матеріал», за словами однієї героїнь відео Світлани Остапової – є повною фальсифікацією.

14 жовтня на своїй сторінці у Facebook заступник голови Одеської ОДА Зоя Казанжі написала про історію зі «зливом» матеріалу російському каналу українським журналістом Антоном Доценком, після чого той був звільнений.

Матеріал, який отримав канал «Россия-24», стосувався пам’ятника російській імператриці Катерині Другій та її сподвижникам – де Рібасу, де Волану, Потьомкіну та Зубову, який стоїть у місті Одеса на Катеринінській площі. Ситуацію для Радіо Свобода прокоментувала головний редактор «7 каналу» Ганна Кравцова.

За її словами, напередодні маршу 14 жовтня в Одесі на честь УПА були деякі побоювання, що пам’ятник можуть знести. «І ми вирішили зняти гарний сюжет про те, що ніяких таких «рухів» не буде, що Катерина – це прекрасно, у нас у всіх є своя історія, і це хороший потрібний місту пам’ятник. Цей пам’ятник – це теж було принципово важливо».

За словами Ганни Кравцової, сюжет мав знімати інший журналіст, проте Антон Доценко зв’язався з координатором і попросив відправити на цю зйомку саме його, до того ж, пропустити на канал, де є доступ до відеобази, його подругу – журналістку із Харкова (як потім виявилось – це Ірина Куксєнкова, кореспондент «Россия-24»). На «Россия-24» вийшов сюжет із матеріалами одеського «7-го каналу», і, як прокоментувала головний редактор: «Виходить сюжет, в якому повністю перекрутили зміст усього сказаного».

– Яким був привід зняти даний сюжет?

У нас сьогодні навіть тема ефіру: «Брехня російських ЗМІ»

– У цей день мав бути марш зі смолоскипами, і багато говорилося про те, що буцімто націоналісти пам’ятник цей можуть звалити. Ми вирішили стати на захист «Катерини» і допомогти з іншого боку і «Правому сектору», з яким ми співпрацюємо, і вони абсолютно адекватні, ми співпрацюємо, і все добре. Єдине, що з їхнього боку ми не підтримуємо – це «сміттєву люстрацію». Ми хотіли зняти напругу, зробити такий ексклюзивний сюжет. А потім у Світлани Остапової почались проблеми, всі люди були просто в шоці, її знали як яскраву патріотку, і потім почалися тисячі дзвінків на її мобільний з питанням: «Як ви могли сказати таке «Вістям»?». У нас є негласний договір, поки відбуваються всі ці події, російським ЗМІ не давати будь-яке відео. Тому що ми розуміємо, як там все перекручується. У нас сьогодні навіть тема ефіру: «Брехня російських ЗМІ». Але бабусі, багато хто дивиться це і не розуміють, що це неправда. Вони думають, що ходять по Одесі якісь радикали і бандерівці. Руками таких як Антон це робиться.

– Як Ви вважаєте, чому Антон так вчинив? Він міг отримувати грошову винагороду від «російських колег»?

– Він стверджує що цей сюжет він знімав безкоштовно. Але люди, які працювали з подібними продакшнами не у нас, кажуть, що такий подібний сюжет коштує близько 200 доларів. Дуже часто в інших якихось питаннях Антон мені говорив, чому він йде на деякі компроміси в плані «журналістської совісті», це було в приватних бесідах, він казав: «Мені треба годувати сім’ю». Я припускаю, я не буду стверджувати, у мене немає інформації, і він мені каже, що йому не оплатили цей сюжет, за його словами це була допомога російським колегам, як він називає. Я думаю, якби він спочатку припускав, що це не так фатально, то напевно б ця Ірина Куксєнкова спочатку не була б представлена як харківська журналістка, з самого початку йшла фальсифікація.

Сам же журналіст Антон Доценко у своєму пості на Facebook заявив, що не бачить ніякого викривлення інформації у сюжеті «Россия-24», а запозиченим вважає лише один синхрон (інтерв’ю) казака, адже все інше, за його словами, він писав на свою власну апаратуру.

ВІДБИВНА ЛІНІЯ

Фальсифікацією назвала сюжет у своєму пості на Facebook директор муніципального музею особистих колекцій імені Блещунова Світлана Остапова. Вона першою почала бити на сполох, адже побачила свій коментар про пам’ятник не у сюжеті «7-го каналу», як їй казали.

«Цей сюжет є абсолютною фальсифікацією. «Автор» запозичив фрагмент сюжету 7-го каналу» – інтерв’ю з Павлом Миронцем, вклавши йому в уста як би переклад – абсолютно інший текст у дусі оскаженілої пропаганди ненависті до Росії з боку чорноморських казаків. Порівняйте обидва сюжети. Ось тепер абсолютно ясно, кому треба спровокувати заворушення навколо пам’ятника!», – йдеться в повідомленні.

Версія сюжету «7-го каналу»

Версія сюжету «Россия-24»


Це вже не перший випадок, коли журналісти російських каналів представляються працівниками інших ЗМІ, щоб отримати ексклюзивний матеріал чи коментар. Так, наприклад, журналіст російського каналу НТВ Анастасія Тимонічева представлялась продюсером російського каналу «Дождь».

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG