Доступність посилання

06 грудня 2016, Київ 08:18

Чи були в Німеччини «докази» про збиття «Боїнга» на Донбасі?


Уламки збитого малайзійського авіалайнера, селище Розсипне, 15 жовтня 2014 року

Уламки збитого малайзійського авіалайнера, селище Розсипне, 15 жовтня 2014 року

У Німеччині не підтверджують повідомлення часопису Der Spiegel, ніби німецька розвідка визнала доведеним збиття малайзійського авіалайнера над Донбасом сепаратистами і фальсифікації матеріалів із цього приводу Україною і Росією. Насправді керівник розвідки говорив про підстави вважати так, але не про тверді докази, кажуть журналісти й політики.

Повідомлення часопису Der Spiegel, який днями написав про звіт голови німецької розвідки про докази збиття над Сходом України літака «Малайзійських авіаліній» сепаратистами, викликало зацікавленість і в самій Німеччині. Щоправда, там більше цікавилися тим, яким чином потрапила у пресу інформація з комітету Бундестаґу у справах контролю за діяльністю розвідки, який розглядає секретні питання безпеки держави й на засіданні якого й пролунали такі дані.

Заяви видання Der Spiegel про нібито висновки Федеральної розвідувальної служби Німеччини, що малайзійський літак збили проросійські сепаратисти з захопленого в української армії зенітно-ракетного комплексу «Бук», не підтвердив один із членів цього комітету Армін Шустер. Щоправда, як політик він не став і прямо заперечувати всієї інформації. Але так само не став він заперечувати, коли інформацію видання Der Spiegel назвали «непевними даними і припущеннями».

В інтерв’ю німецькому радіо MDR у понеділок Шустер заявив: «Я б не хотів наступного дня з якимись заявами стояти у «Шпіґелі» і щоб треба було розбиратися, правдиві вони чи ні».

При цьому він висловив здивування, чому з цього парламентського комітету почала просочуватися інформація. На його думку, декому з депутатів Бундестаґу їхня «ринкова вартість» важливіша, ніж інтереси держави.

«Дані є, доказів немає»

Про відсутність твердих доказів заявляло і громадське телебачення Німеччини ARD. Чільник берлінського бюро телеканалу Райнальд Бекер наголошував іще в неділю: «Це найважливіше: є дані, але немає ніяких доказів».

За словами журналіста, у Федеральній розвідувальній службі наполягають, що її голова Ґергард Шиндлер лише виклав низку даних, які дають можливість дійти до певного досить правдоподібного висновку.

Як сказав журналіст, проблема виникла через те, що один із членів комітету Бундестаґу, як кажуть, «не міг втримати в собі воду», і коли журнал його «проколов», той «вилив усе, що мав».

Україна заперечує звинувачення проти себе

Повідомлення журналу також викликало зауваження і в Україні. Адже в ньому Київ звинуватили у фальшуванні якихсь даних, хоча не уточнили, яких саме, а також заявили, що літак збили з захопленого в українських військових «Бука». Україна завжди заперечувала, що сепаратистам могли від неї дістатися працездатні «Буки», хоча, як виглядає, одна чи дві такі установки дійсно потрапили в руки сепаратистів, але з цілком виведеною з ладу електронікою і не здатні здійснювати пуски ракет.

Цю заяву знову підтвердив у понеділок речник Міністерства закордонних справ Євген Перебийніс.

Крім того, в інтерв’ю Deutshe Welle він заявив, що українська сторона планує звернутися до німецької розвідки з вимогою надати докази того, що дані Києва про збиття малайзійського літака були сфальшовані.

Чи правду пише Der Spiegel?

У неділю німецьке видання Der Spiegel повідомило, що розвідка Німеччини складає на проросійських сепаратистів відповідальність за збиття малайзійського авіалайнера на Донбасі з ЗРК «Бук», який вони захопили в українській військовій частині, і що і Україна, і Росія фальшували свої дані про обставини трагедії.

Як мовилося в дописі на сайті видання, про такий висновок, зроблений за результатами детального аналізу, ще 8 жовтня повідомив голова Федеральної служби розвідки Німеччини Ґергард Шиндлер.

Видання пише, що про це він говорив тоді у виступі перед членами комітету Бундестаґу у справах контролю за діяльністю розвідки, але не згадує джерел своєї інформації. Допис про це опублікований без імені автора.

Ніяких повідомлень про таку інформацію німецької розвідки з інших джерел наразі не було.

Видання Der Spiegel відоме тим, що може публікувати перекручену чи й прямо сфальшовану інформацію. Так, зокрема, кілька разів ставалося в його публікаціях, присвячених війні Росії проти Грузії 2008 року – тоді видання неправдиво висвітлювало події з проросійської позиції.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG