Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 17:44

Перемога проєвропейських сил в Україні і амбіції Путіна (світова преса)


Західна преса продовжує коментувати результати позачергових парламентських виборів в Україні. Одні бачать у них прощання зі старою політикою й радіють із перемоги проєвропейських сил і програшу крайніх правих, інші попереджають, що попереду ще тяжка праця.

Надію і необхідність тяжкої праці бачить для України редакційна колегія американського щоденника New York Times. Перемога прозахідних сил іще не гарантує єдності в майбутньому уряді, перед яким постануть величезні виклики: порожня скарбниця, агонія реформ, які не можна відкладати, необхідність знайти паливо, щоб пережити зиму, і все це в час боїв на Південному Сході. Новий парламент просто не може дозволити собі знову втонути у внутрішніх суперечках і корупції, мовиться в редакційному коментарі. Подолання розбіжностей між переможними партіями президента Петра Порошенка і прем’єра Арсенія Яценюка і створення дієвої урядової коаліції вимагатиме часу, а цього часу Україна не має, пише газета і додає: вибори засвідчили, що значна більшість підтримує реформи і прозахідний курс, і в цей переломний час надзвичайно важливо, щоб Сполучені Штати Америки і Європейський союз підтримали українців негайною, відчутною і щедрою допомогою.

Німецький щоденник Die Tageszeitung, зі свого боку, пише, що перемога проєвропейських сил іще не гарантує демократичних реформ і миру у країні, але вибори вже принесли добру новину: це те, що до парламенту не проходять неапетитні праві популістські угруповання. До них автор коментаря, співголова міжнародного відділу газети Барбара Ертель залічила «Правий сектор», «Свободу», а також Радикальну партію Олега Ляшка, яка насправді долає 5-відсотковий бар’єр. На її думку, ті, хто святкує перемогу так званих проєвропейських сил, мали б бути стриманішими. Нема сумніву, що новий уряд візьме курс на Брюссель, та це ще не означає, що прем’єр Яценюк, який, найімовірніше, збереже посаду, і його команда хочуть і зможуть провести демократичні реформи і вирішити конфлікт на Донбасі мирним чином, мовиться в коментарі. Його автор нагадує, що Яценюк, на відміну від Порошенка, в перебігу кампанії виступав із «агресивною націоналістичною і антиросійською риторикою». Тим часом для багатьох українців вибори були пов’язані зі сподіванням на швидку стабілізацію становища у країні, і новий уряд має серйозно поставитися до такого мандату і «шукати діалогу з людьми в Луганську й Донецьку», мовиться у статті. Водночас її автор додає, що ЄС має надати Україні підтримку, і не тільки грошовою допомогою, що обставлена певними умовами, а й також недвозначною позицією проти Росії, яка далі розпалює становище на Донбасі.

Британський щоденник Guardian бачить у виборах в Україні прощання зі старою політикою. Зокрема, пише газета в редакційній статті, проросійські партії майже викоренили, а вплив олігархів зменшився. І хоча сам президент є олігархом, та він, як виглядає, реформіст, пише видання. Ця газета теж звертає увагу, що крайні праві елементи, навколо яких Москва плете свої темні казки про відродження фашизму, залишилися відносно дрібними гравцями на політичній сцені. І хоча за підтримкою з блоком Порошенка зрівнялася партія Яценюка, що може принести напруженість і розколи, для України все ж відкривається можливість рішуче відкинути і комуністичне минуле, і подальшу темну добу і перетворитися на здорову демократію. Але, нагадує газета, є й ложка дьогтю в бочці меду – це президент Росії Володимир Путін, який не відмовився від своїх українських амбіцій. Як мовиться в редакційному коментарі, було б помилкою погодитися на деескалацію в Україні на його умовах. Санкції проти Росії не можна знімати, вважає щоденник, доки не буде виконано «мінські домовленості». Так само життєво важлива економічна допомога Україні. Кожен знає, що в Україні не може бути швидкого вирішення. Та його не буде взагалі, і проблема може тільки погіршитися, якщо Путін побачить, що рішучість Заходу зменшується.

Це ж видання Guardian також пише про те, що у Великій Британії відкриває власну британську версію підтримуваний Кремлем російський телеканал RT, раніше відомий як Russia Today, який критикують як пропагандистський рупор російської влади. Як заявив канал, ця спеціальна версія RT UK почне роботу вже в четвер, щоб «детально аналізувати наслідки важливих міжнародних подій для британської авдиторії». При цьому, нагадує газета, у Британії вже транслюється цілодобова загальна міжнародна англомовна версія RT. Тепер до неї додасться ще п’ять годин передач нової версії. Щоденник нагадує, що цей російський телеканал, який почав роботу 2005 року під назвою Russia Today, а 2009 був перейменований на RT, зараз має три міжнародні версії англійською, іспанською й арабською мовами. Цей канал звинувачують в упередженості. Зокрема, нагадує газета, на політику каналу скаржилися його працівники, які залишали посади через ставлення каналу до кризи в Україні. У липні його залишила лондонський кореспондент Сейра Ферт через «разюче очевидну дезінформацію» в повідомленнях щодо збиття малайзійського авіалайнера. А за чотири місяці до того у прямому ефірі оголосила про відставку вашингтонський кореспондент Ліз Вал, заявивши про «промивання мізків» цим каналом навколо воєнного вторгнення Росії до Криму.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG