Доступність посилання

04 грудня 2016, Київ 00:09

«Перший канал» Росії визнав, що показав «грубу фальшивку»


Міжнародні експерти з Нідерландів спільно зі спостерігачами з ОБСЄ збирають уламки малайзійського літака «Боїнг-777», який був збитий у липні 2014 року. Село Грабове. 20 листопада 2014 року

Міжнародні експерти з Нідерландів спільно зі спостерігачами з ОБСЄ збирають уламки малайзійського літака «Боїнг-777», який був збитий у липні 2014 року. Село Грабове. 20 листопада 2014 року

Російський «Перший канал» все таки визнав, що знімок, який вони презентували в ефірі як доказ в історії зі збитим малайзійським боїнгом, є підробкою, проте контекст цього сюжету-визнання є цілком неоднозначним. А журналістам видання BuzzFeed вдалось зв’язатись із людиною, яка надіслала «сумнозвісний знімок».

Ведучий програми «Однако» на російському «Першому каналі» Михайло Леонтьєв відреагував на викриття блогерами очевидних нестиковок на знімку, який «канал» навів як доказ в історії зі збитим малайзійським боїнгом. Раніше інтернет-користувачі вказали на причини того, чому знімок, представлений російським «Першим каналом», є підробкою.

У новому сюжеті Леонтьєв визнав, що канал запустив «грубу фальшивку», однак увесь контекст цього сюжету зводиться до того, що знімок буцімто «не презентували як головний доказ». Варто звернуту увагу на попередні заяви Леонтьєва.

У першому відеосюжеті за 14 листопада Леонтьєв заявив: «У розпорядженні «Першого каналу» виявився сенсаційний знімок, імовірно, зроблений іноземним супутником-шпигуном в останні секунди польоту малайзійського «Боїнга» над Україною». Місцевість, погодні умови та розміри літаків на знімку повністю відповідають обставинам катастрофи».

А 19 листопада Леонтьєв вже реагував на критику: «Буквально за пару годин чесні блогери з вітчизняної опозиції викрили фейк – дешеву підробку, яку ми буцімто видавали як доказ в історії збитого «Боїнга». І тут несподівано з’явився живий, реальний Джордж Білт – американський експерт, який підтвердив версію доповіді «Російського союзу інженерів» про загибель «Боїнга» і як ілюстрацію переслав цю фотографію. Суть: малайзійський «Боїнг» був збитий військовим літаком, за допомогою ракетно-гарматного озброєння».

Ведучий програми тепер каже, що увесь «шум» і «гамір» – довкола фото, яке не представлялось як доказ.

«Ми говорили про аргументи експертного аналізу та їхнє підтвердження тепер уже конкретним Білтом», – заявив він.

Журналісти російського «Першого каналу» не змогли більше зв’язатись із тим, хто надіслав «сумнозвісний» знімок. А вдалось це зробити американському виданню BuzzFeed.

Чоловік, що надіслав до Російського союзу інженерів нібито знімок атаки винищувача на «Боїнг», який продемонстрували в ефірі «Першого» російського, розповів, що знайшов зображення на інтернет-форумі і що він не впевнений в його автентичності. BuzzFeed також зазначає, що так званий випускник Масачусетського університету зізнався, що засмучений тим, що кадр був показаний на російському телебаченні і це викликало такий широкий резонанс, адже він не володіє достатніми знаннями для того, щоб підтвердити або спростувати достовірність зображення.

Натомість, ведучий Леонтьєв повідомив у сюжеті від 19 листопада, що знімок розміщений на форумі, одним із кураторів якого є активний блогер видання «Эхо Москви» Акрам Махмутов. Зображення на форум завантажив невідомий користувач з ніком «Дюк» ще у жовтні. До чого тут Акрам Махмутов– Леонтьєв не пояснив.

Ще одна цитата: «Головне – мертве мовчання офіційного Вашингтона». І тут питання: можливо, ведучий програми мав на увазі, що офіційні представники США мали відреагувати на фейк?

Вже в кінці сюжету мовиться про те, що знімок, який показав «Перший канал», є підробкою. Проте до цього додається, що якщо у відповідь на таку підробку йде «мовчання, глухе несприйняття», то таке мовчання, мовляв, і є доказом версії російського «Першого каналу».

Найбільш імовірною версією того, чому ж «Перший канал» все-таки відреагував на ситуацію, в якій його звинуватили у брехні, соціальний психолог Віталій Бала вважає таку: «Змусь молитися богу дурня, він розіб’є лоба: найімовірніше, було поставлене завдання, що треба було б знайти матеріал, який би перевів стрілки на українську сторону, виконавці зробили його халтурно. Ті офіційні представники, найімовірніше, що відповідають саме за цей напрямок – за інформаційний напрямок в офіційній Росії, напевно, дали прочухана таким виконавцям, і ті змушені були все спростувати».

17.11.2014
Фотофейк ЗМІ Росії щодо «Боїнга». Обурення і гумор

«На українську аудиторію вигадки росіян вже майже не діють, тому вони почали активно «обробляти» іноземну аудиторію» – Польовий далі
19.11.2014
ЗМІ Росії сфабрикували ролик буцімто обстрілу Донецька

Російські ЗМІ використали відео українського журналіста, домонтували ще 2 шматки відео та заявили, що це обстріл Донецька українськими військовими далі
18.11.2014
ЗМІ Росії поширили дезінформацію про мітинг у Польщі

«Співчуваю вам, росіяни, що ваша земля така маленька, що ви були змушені забрати землі чеченців та грузинів, українців та кримських татар» далі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG