Доступність посилання

logo-print
08 грудня 2016, Київ 04:18

Російська влада продовжує тиснути на ЗМІ, які дозволяють собі незалежні висловлювання. Упродовж року утисків вже зазнали такі національні медіа як радіо «Ехо Москви» та телеканал «Дождь». На черзі – закриття незалежного регіонального сибірського каналу в Томську. Від 1 січня 2015 року мовлення телеканалу ТВ-2, який працював у Росії упродовж 23 років, має бути припинене.

Хоча причини закриття телеканалу ТВ-2 лишаються незрозумілими до кінця, це відбувається у розпал посилення тиску російської влади на активістів, громадські організації і недержавні медіа. Йдеться як про тиск з боку центральної влади, так і місцевої.

Телерадіокомпанія ТВ-2 отримала офіційне повідомлення від філії Томського обласного радіотелевізійного передавального центру про припинення дії договору. У документі мовиться, що договір про надання послуг ефірного мовлення закінчується 31 грудня 2014 року і не буде продовжений.

Оскарження допоможе?

Керівник юридичної служби «Томської медіа-групи» Анастасія Ольговська каже, що у передавального центру немає законних підстав для розірвання договору про мовлення. Наразі ТВ-2 готує документи до прокуратури з вимогою розібратися у ситуації і притягнути винних до відповідальності.

З нами ніхто навіть якось не намагається поговорити, ніхто не надає нам ніяких обґрунтувань, чому це зараз відбувається

«З нами ніхто навіть якось не намагається поговорити, ніхто не надає нам ніяких обґрунтувань, чому це зараз відбувається», – говорить Мелані Бахіна, ведуча та продюсер ТВ-2, яка також співпрацює з Радіо Свобода.

На її переконання, те, що зараз відбувається, є незаконним.

«Ми можемо лише оскаржувати рішення у суді, звертатися до прокуратури та антимонопольної служби. Оскільки те, що зараз відбувається з компанією ТВ-2 – незаконно, не у рамках правового поля. У цій ситуації абсолютно зрозуміло, що зв’язківці є лише виконавцями, що хтось стоїть за цим рішенням. Але хто стоїть? Звісно, у нас є версія, але оскільки у нас немає фактів і доказів, ми не можемо апелювати до цих людей», – говорить Бахіна.

ТВ-2 для влади став небезпечнішим – редактор телеканалу

За словами редактора ТВ-2 Віктора Мучника, телекомпанія заважала владі з самого початку свого існування. А тепер, коли економічна ситуація в країні погіршилася, ТВ-2 для влади стала ще небезпечнішою.

Будь-якому місцевому керівнику будь-яке медіа, яке розповідає новини не за помахом його руки – заважає

«Це поганий прецедент, особливо з урахуванням того, що економічна ситуація в країні погіршується, напруження зростає. І, звісно, будь-якому місцевому керівнику будь-яке медіа, яке розповідає новини не за помахом його руки – заважає. А у ситуації зростання напруги, воно заважатиме вдвічі сильніше. Якщо ця історія пройде з нами, то чому це не пройде на Кубані, у Красноярську чи в Єкатеринбурзі», – наголошує Мучник.

Раніше ТВ-2 вже була відключена від ефірного мовлення. 19 квітня 2014 року телеканал зник з ефіру. Офіційна причина припинення мовлення – поломка фідера на телевежі. Усунути поломку Томський обласний радіотелевізійний передавальний центр обіцяв до 15 червня. Однак невдовзі ТВ-2 отримало постанову від «Роскомнагляду» – державної організації, яка видає ліцензії на мовлення, з вимогою до 20 травня усунути порушення ліцензії, яке полягає в тому, що телекомпанія не мовить. Відновити мовлення вдалося 6 червня 2014.

Ситуація з відключенням ТВ-2 стала не першою у цьому році в Росії. Схожа ситуація була і з телеканалом «Дождь». У лютому цей канал був виключений з кабельного і супутникового мовлення і був змушений просити грошей у глядачів. Упродовж останніх місяців «Дождь» двічі виселяли з його московського офісу. Наразі мовлення ведеться з квартир співробітників каналу.

Минулого місяця радіостанція «Ехо Москви», яка дозволяє собі незалежні висловлювання, була втягнута у дискусію між журналістами та власником, яким є «Газпром-медіа». Головному редактору цієї радіостанції загрожувало звільнення.

Над матеріалом працювали Тетяна Ярмощук і Robert Coalson

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG