Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 16:01

Литва захищає себе і Україну від пропаганди Росії


Президент України Петро Порошенко та президент Литви Даля Ґрібаускайте під час зустрічі у Києві. Ілюстраційне фото

Президент України Петро Порошенко та президент Литви Даля Ґрібаускайте під час зустрічі у Києві. Ілюстраційне фото

Комісія телебачення на радіомовлення Литви хоче заборонити на певний час трансляцію на литовський території трьох російських телеканалів

Комісія телебачення та радіомовлення Литви через повторні порушення розпочала процедуру заборони трансляції у Литві двох російських каналів «RTR Planeta» та «NTV Mir Lithuania», а також звернулася до суду, щоб на три місяці призупинити трансляцію передач російського телеканалу «Ren TV Baltic», підготовлених за межами ЄС. На думку членів Комісії, зміст програм згаданих каналів розпалює міжнаціональну ворожнечу. Наразі суд відхилив заяву Комісії щодо обмеження трансляції «Ren TV Baltic». Місцеві експерти вважають, що протистояння у цьому питанні перейшло у правову площину.

Трансляція у Литві міжнародних версій каналів «RTR Planeta» та «NTV Mir Lithuania» вже припинялася за згадані порушення.

Наразі «Ren TV Baltic» мають намір відключити вперше з огляду на те, що в показаній каналом 19 листопада 2014 року програмі «Територія оману» тенденційно й однобічно була представлена інформація про події в Україні, розпалювалася ворожнеча і ненависть до українців і законної української влади, а також до країн ЄС і НАТО, що підтримують суверенітет і територіальну цілісність України.

Мета – зупинити розповсюдження забороненої законом інформації

За словами голови Комісії телебачення та радіомовлення Литви Едмундаса Вайтекунаса, мета дій Комісії – припинення розповсюдження російськими телеканалами інформації, забороненої литовськими законами.

Литовський журналіст Василь Капкан зазначив Радіо Свобода, що питання про боротьбу з російською пропагандою особливо важливим є напередодні Дня захисника свободи у Литві, яке відзначають 13 січня. Адже саме російський канал «NTV Mir Lithuania» ще у 2013 році продемонстрував документальну стрічку «Засуджені. Капкан для групи «Альфа», де були представлені спотворені висновки подій 13 січня 1991 року у Вільнюсі.

Ті регіони чи країни, які не хочуть підпадати під вплив Росії, час від часу зазнають нападів

«Боротьба за сфери впливу, яка перетворилася у війну в Україні, має також продовження як пропагандистська війна. І ті регіони чи країни, які не хочуть підпадати під вплив Росії, час від часу зазнають нападів у цій сфері. І Литва є одним із лакмусових папірців, як ця боротьба триває», – зазначає Василь Капкан.

«Боротьба триває…»

Наразі Вільнюський окружний адміністративний суд відхилив прохання литовської Комісії телебачення та радіомовлення про обмеження трансляції «Ren TV Baltic». Юрист Комісії телебачення та радіомовлення Литви Вікторас Попандопулас зазначив, що до цього три аналогічних рішення Комісії ухвалював і санкціонував суд.

На думку Василя Капкана, це можна зрозуміти як те, що боротьба перейшла у правову площину.

«Певно, що у страху перед втратою таких потужних пропагандистських каналів, їхні власники, побоюючись втратити аудиторію свого впливу, а відповідно керувати політиками в Литві і мати свої сфери інтересів, вирішили вдатися до правового поля. Але це лише початок процедури. Поки немає висновків, а вже є осудження дій Комісії. Боротьба триває на наших очах», – зауважує Василь Капкан.

За словами Едмундаса Вайтекунаса, Комісія готова надати суду додаткові аргументи про те, що у програмі «Ren TV Baltic» розпалювалася ворожнеча та військові настрої. 12 січня скликається позачергове засідання Комісії, наразі судове рішення не оскаржуватиметься – буде нове звернення до суду з додатковими аргументами, щоб припинити на три місяці трансляцію у Литві «Ren TV Baltic».

Якою буде відповідь інших країн СС на інформаційний виклик Росії?

Литва не є єдиним учасником на теренах боротьби з російською пропагандою. У квітні минулого року Національна рада електронних засобів масової інформації Латвії ухвалила рішення на три місяці обмежити трансляцію телеканалу «Росія РТР», а «Перший Балтійський канал», що мовить російською мовою, був оштрафований за «подання однобічної, необ’єктивної інформації про події в Україні». У вересні минулого року Саейм Латвії також ухвалив закон, спрямований на обмеження змісту російських передач на хвилях латвійських радіостанцій.

Велика Британія, Данія, Литва та Естонія виступили із закликом надати достойну відповідь інформаційній війні, яку веде Росія. Нідерланди тим часом виділили кошти на вивчення можливостей ЄС в нанесенні відповідного інформаційного удару, повідомляє EUObserver.

Наразі Латвія – як головуюча країна в Раді ЄС – наполягає на запуску повноцінного російськомовного телевізійного каналу як альтернативи пропаганді Кремля. У цій справі вона розраховує на фінансову підтримку Європейського союзу.

Радник міністра закордонних справ Латвії Віктор Макаров висловив сподівання, що рішення про запуск такого телеканалу, який міг би стати альтернативою російському мовленню, могло б бути ухвалене під час саміту «Східного партнерства» у Ризі.

10.01.2015
Проект українських істориків розвінчує історичні міфи російської пропаганди

Україна та Литва прагнуть протистояти російській пропаганді далі
08.01.2015
Фейк російських ЗМІ: про Яроша і гранату у Верховній Раді

Канал Міністерства оборони Росії зробив новину із жарту депутата України Дмитра Яроша, яку підхопили інші російські мас-медіа далі
07.01.2015
Проросійським ЗМІ не сподобався «Путін-Ірод» у Львові

Різдвяну інсталяцію у Львові проросійські ЗМІ іменували «глумлінням над Різдвом» далі
05.01.2015
Росія: фільм про дітей із зони АТО містить кадри з Беслана і Кобзона

Фільм зняла Олена Березовська, яка називає себе «другом Януковича» далі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG