Доступність посилання

logo-print
06 грудня 2016, Київ 03:09

Їхнє завдання – дослідити, чи виправдана критика цієї мережі як рупора кремлівської дезінформації

Мало які засоби інформації у світі викликають стільки полярно різних оцінок, як російська телемережа RT, фінансована державою. Державний секретар США, наприклад, назвав її мегафоном Кремля у висвітленні кризи в Україні. Тепер студенти магістерського курсу провідної у США школи журналістики відстежують передачі телемережі, яку іноді досі називають її давньою назвою Russia Today. Їхнє завдання – дослідити, чи виправдана критика цієї мережі як рупора кремлівської дезінформації.

Понад десяток студентів магістерського курсу журналістики Колумбійського університету у Нью-Йорку взялися за дослідження передач російської телемережі RT, яка працює майже по всьому світі, і дуже активно у США.

Канал має значну аудиторію. Ми подумали: ніхто ще не «виміряв метром», що цей канал робить

Одна з учасниць дослідження Пола Лем пояснює: «Коли подивитися, скільки людей дивляться передачі RT, то видно, що канал має значну аудиторію, навіть якщо західні вчені чи вашингтонські політики відкидають його як щось лихе. Тож ми подумали: ніхто ще не «виміряв метром», що цей канал робить, а хтось мав би».

Студенти досліджують цілу низку різних тем, які висвітлює RT, від подій на сході України до повідомлень про перипетії курсу російського рубля, сповнених на цьому каналі рожевого оптимізму.

Студенти вивчають, чи є об’єктивні підстави критикувати RT

Коли порушуєш тему каналу RT з ким завгодно, то переважна реакція – інстинктивне відкидання

«Коли порушуєш тему каналу RT з ким завгодно, незалежно від того, наскільки співрозмовник знається на цій темі, то переважна реакція – інстинктивне відкидання. Я теж у минулому був жертвою такої реакції – просто відкидав цей канал. А тепер ми вивчаємо, чи така реакція має підстави в реальності», – розповів Радіо Свобода ще один із дослідників Кейсі Мішел.

Нинішня група працюватиме над темою кілька тижнів, до кінця семестру, потім її підхоплять нові студенти, каже Радіо Свобода керівник проекту, ветеран міжнародної журналістики Анн Купер. У 1980-х роках вона була першим керівником московського бюро Національного громадського радіо США.

Найбільше, що люди знають про RT – це те, що читали у провідних засобах інформації, де головне визначення – «інструмент кремлівської пропаганди». Але, гадаю, справа не така проста

«Думаю, багато людей знають про RT, може, навіть дивилися цей канал кілька разів. Але, мабуть, найбільше, що вони знають про нього, – це те, що читали у провідних засобах інформації, де головне визначення – «інструмент кремлівської пропаганди». У тих статтях написано, чому вони використовують цей вислів. Але, гадаю, справа не така проста – ця картина складніша», – каже Анн Купер.

Телеканал RT, заснований 2005 року, тепер перетворився на цілу телемережу, яка веде мовлення в кількох версіях кількома мовами в чималій частині світу. Сам канал заявляє, що «подає альтернативний погляд на головні світові події і знайомить міжнародну авдиторію з позицією Росії».

Але цей канал, який передає офіційну позицію Кремля, зазнає дедалі більшої критики, наприклад, у США й ЄС. Там його звинувачують у поданні спотвореної інформації про такі події, як окупація і спроба анексії Росією українського Криму чи її агресія на сході України.

Над матеріалом працювали Сергій Драчук та Carl Schreck

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG