Доступність посилання

logo-print
06 грудня 2016, Київ 05:27

Буцімто сервер «Інформаційних військ України» зламано. А також було спотворено зміст тексту, який отримують новобранці «інфовійськ України»

Російські медіа повідомляли у четвер, нібито так званий «Кібер-Беркут» зламав сервер «Інформаційних військ України». Однак така інформація не відповідає дійсності, як і деяка інтерпретація російськими каналами тих інструкцій, які «Кібер-Буркут» продемонстрував.

Російські медіа масово повідомили про те, що буцімто «Кібер-Беркут» зламав сервер «Інформаційних військ України». Про це розповіли на сайті «Вести», на російському каналі LifeNews, та «НТВ», а також на російському «5-му каналі».

«У розпорядженні «Кібер Беркуту» з’явилися інструкції з ідеологічною основою «Інформаційних військ» офіційного Києва. Віртуальний підрозділ створено півтора тижні тому під особистим контролем глави «міністерства правди» Юрія Стеця, який зважився заручитися підтримкою користувачів мережі в поширенні української пропаганди на платформі для коментарів низки російських інтернет-ресурсів», – розповіли на телеканалі LifeNews.

Далі ж LifeNews продемонстрував скріншот отриманих завдань та інструкцій, які, мовляв, здобули хакери, для новобранців «Інформаційних військ України». Ці інструкції може отримати кожен, тобто будь-яка людина, яка забажає вступити до лав таких «військ», просто зареєструвавшись на порталі. Після чого такій людині пропонують виконувати завдання, що надходитимуть на e-mail. Журналісти LifeNews вирішили пояснити кілька пунктів, адже текст надсилають українською мовою.

Ось оригінал третього пункту:

«Основними тезами тролів є те, що Майдан і війну організувала Америка. Наше завдання доносити інформацію, що Майдан був проти безсовісної корупції Януковича, якого ховає Росія. Ми перемогли корупційний режим, а росіян і далі обкрадають. Насправді, Путін затіяв цю війну, щоб відволікти увагу від бідності і економічних проблем росіян. А США живуть собі комфортно і наживаються на дешевій нафті».

Ось деякі особливості перекладу та інтерпретації від LifeNews – телеканал прибрав з цього пункту, все що йде після слів «корупційний режим», тобто фразу:

«Путін затіяв цю війну, щоб відволікти увагу від бідності і економічних проблем росіян».

Це речення відсутнє і на скріншоті, який російський канал продемонстрував. Ймовірно його просто замалювали.

Окрім того, журналісти переклали з української на російську мову фразу «а росіян і далі обкрадають» як побажання: «а русских и дальше пусть обворовывают», додавши емоційного забарвлення.

Ось ще один приклад:

«Российские тролли постоянно восхваляют победы «ополченцев» и издевательства «карателей».

А в оригіналі:

«Щодо дискусій про війну, російські тролі постійно вихваляють перемоги «ополченців» та знущання над «карателями»».

Російський «5-й канал» змалював один із пунктів цієї інструкції так: «А ось те, що Вашингтон надавав підтримку Майдану, слід заперечувати, йдеться в документах. Цей факт треба називати «повстанням народу проти корупції Януковича»» – розповідає ведуча.

Насправді, в оригіналі не йдеться про те, що «Вашингтон надавав підтримку Майдану», а написано, що так стверджують інтернет-тролі (опоненти – ред). Загалом «5-й канал» Росії оцінив інструкції «Інформаційних військ України» як «інструкції про те, як біле називати чорним, і навпаки».

Інформація про те, що «Кібер-Беркут» нібито зламав сервери цих військ, не відповідає дійсності. Про це у коментарі для Радіо Свобода розповів Олександр Барабошко, який співпрацює з нещодавно створеним сайтом.

«Прямо зараз ми надішлемо листа з «Інформаційних військ», вже готуємо попкорн, сідаємо всі разом і хочемо спостерігати за цією реакцією, яка буде викликана через те, що вони цілий день форсують «побєду в своїй голові». Цікаво буде спостерігати за реакцією, коли їм прийде знову від нас лист. Ніяким чином «Інформаційним військам» не завдано жодної шкоди, зараз активний Twitter аккаунт і пабліки у Facebook. Це все (інформація про злам – ред.) не відповідає дійсності», – наголосив Барабошко.

Що ж до публікації скріншоту на сайті LifeNews та відсутності там інформації в одному пункті Олександр Барабошко відповів: «Ми дуже вдячні, що вони зробили цей скріншот, це є одним з наших досягнень, по-інакшому скріншоти не потрапляли, і ми не могли спростувати новини, а от тепер завдяки «Інтернет-військам» вони нарешті потрапляють на сайт LifeNews, і це дуже круто».

Раніше веб-сайт угруповання, що називає себе «Кібер-Беркут» вже поширював недостовірну інформацію. Зокрема на сайті «Кібер-Беркуту» писали про те що ця організація відповідальна за злам біг-бордів у Києві під час позачергових виборів 2014 року, коли розмістили фото нібито «жертв з Донбасу». Насправді було використано фото 1995 року з Чечні, на якому зображене перепоховання мирних жителів Грозного.

А ось як відповіли на повідомлення про «злам» у групі «Інформаційні війська України» у соціальних мережах:

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG