Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 04:36

Кримськотатарський канал «дає надію на повернення Криму в Україну» – окупаційна «влада»


В студії каналу ATR, квітень 2014 року

В студії каналу ATR, квітень 2014 року

Сергій Аксьонов заявляє, що ATR навмисне робить помилки в документах, щоб його не зареєстрували

Юрій Примачук

Вже з 1 квітня кримськотатарський канал АТR може припинити існування. Єдиний канал, що мовить кримськотатарською, можуть закрити за відсутність російської реєстрації. Медійники кілька разів подавали документи, однак їх постійно лишали без відповіді. Замість цього окупаційна «влада» Криму звинуватила журналістів у «неправильній політиці».

Отримати реєстрацію холдинг «Атлант СВ», до якого входить не лише канал АТR, а й дитячий телеканал Lale, радіостанції «Мейдан» і «Лідер» та інформаційний портал «15 минут», намагається ще з жовтня 2014 року. Та кожного разу Роскомнагляд знаходить причини повернути документи. Через це радіостанції вже втратили деякі свої частоти, тепер зникнення загрожує і телеканалу.

Як пише видання «15минут», формальні причини були різні: начебто необхідні платежі були перераховані за неправильними реквізитами, або документи нібито були «не так» завірені нотаріусом (хоча пізніше з'ясувалося, що все було зроблено правильно).

Нам навіть не відмовляють у реєстрації, нашу заяву просто лишають без розгляду
Ельзара Іслямова

Ельзара Іслямова

«Нам навіть не відмовляють у реєстрації, нашу заяву просто лишають без розгляду, – каже генеральний директор телеканалу АТР Ельзара Іслямова. – Буквально у понеділок ми вчергове здали документи, оновили увесь пакет документації на всі наші ресурси і передали їх у Роскомнагляд. Тепер чекаємо на результат. Дійти до Роскомнагляду, зустрітися з кимось і довідатися, у чому справа, нам не вдалося. Але якщо вірити ЗМІ, щодо нашого каналу є чимало упереджень».

«Канал дає надію на повернення Криму в Україну»

Втім, самопроголошена «влада» півострова претензії до каналу вбачає не у юридичній площині, а у «неправильній політиці».

Канал дає надію на повернення Криму в Україну, підбурюючи інших людей до дії

«Керівництву каналу прояснено, що нагнітати обстановку і викликати у населення почуття напруженості, пов'язане з тим, що канал дає надію на повернення Криму в Україну, підбурюючи інших людей до дії, говорить про те, як потім розправляться з тими, хто отримав російські паспорти, робота таких каналів на території республіки в нинішній напіввійськовий час недопустима», – заявив на прес-конференції самопроголошений «глава» Криму Сергій Аксьонов. Чи є це справжньою підставою відмови у реєстрації, щоправда, він не конкретизував.

Ми не порушуємо законів Росії, в іншому разі нас уже давно покарали б за сепаратизм, у Росії це досить жорстко
Сергій Аксьонов

Сергій Аксьонов

На каналі такі звинувачення відкидають. «Ми говоримо: давайте перейдемо до фактів. Наш канал не політизований, ми не порушуємо законів Росії, – каже Ельзара Іслямова. – Адже у іншому разі нас уже давно покарали б за сепаратизм, у Росії це досить жорстко прописано. Нам не наводять жодних фактів нашої провини. Про справжні причини ми можемо лише здогадуватися».

Помилки робляться спеціально, з тим, щоб роздути конфлікт навколо цього телеканалу

Щоправда , за кілька днів Аксьонов змінив риторику і заявив, що отримання ліцензії на мовлення кримськотатарським телеканалом АТR затягується навмисне керівництвом телекомпанії, щоб роздмухати конфлікт. «Має місце умисне створення прецеденту, щоб Роскомнагляд не міг видати документи. Помилки робляться спеціально, з тим, щоб роздути конфлікт навколо цього телеканалу», – додав чиновник.

Канал готовий відмовитися від політичних програм, аби мовити

Хоча на каналі стверджують, що журналістські стандарти не порушують, а лише об’єктивно показують соціально-політичну ситуацію в Криму з урахуванням різних точок зору, медійники готові до поступок. Зокрема, гендиректор підтвердила інформацію, поширену в у ЗМІ, що канал готовий відмовитися від програм на політичну та суспільну тематику, аби зберегти хоча б культурний та просвітницький сегмент. Адже лише канали цього холдингу мовлять кримськотатарською мовою.

«Це дуже поганий варіант, але якщо він є наріжним каменем наших проблем, то ми готові його розглянути», – пояснює Іслямова. Хоча такої угоди каналу ніхто не пропонував.

Марафон ATR, присвячений кримськотатарській мові

Марафон ATR, присвячений кримськотатарській мові

Натомість колектив холдингу написав відкритого листа Володимиру Путіну, у якому апелював до прийнятого у Росії закону про реабілітацію кримських татар і протестував проти позиції Сергія Аксьонова. Реакції на це звернення, як і на попередні звернення кримськотатарської спільноти, поки немає.

Допомогу каналу уже пообіцяв міністр інформації України Юрій Стець. Проте на каналі АТR стверджують, що цю новину знають лише зі ЗМІ. Ніяких прямих контактів і перемовин з українською владою поки не було.

Як пояснює Ельзара Іслямова, у разі відсутності реєстрації каналу доведеться не просто припинити мовлення в Криму (зараз ATR доступний і в Україні), а відключити сигнал зі всіх ЗМІ – телеканалів, радіо, і, можливо, сайту «15 минут». В іншому разі це буде порушенням російського законодавства на окупованому півострові і загрожуватиме адміністративною, а далі і кримінальною відповідальністю.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG