Доступність посилання

04 грудня 2016, Київ 19:00

«До нашого величезного здивування, російськомовні пацани з Донбасу, діти шахтарів вербувалися, їхали до Києва та поверталися представниками «Правого сектору»

Олександр Ходаковський, керівник бригади «Восток» угруповання «ДНР», що визнане в Україні терористичним, в інтерв’ю для «Газета.ru» розповів про своє розуміння того, що Україна «не є фашистською державою». Тим часом, кореспондент Mashable розповідає, як власник російського інтернет-видання LifeNews формує бачення світу росіян. А журналіст «Бі-Бі-Сі» пише, як звільнили співробітника російського телеканалу через небажані коментарі на німецькому телебаченні.

Командир бригади «Восток», яка є частиною угруповання «ДНР», Олександр Ходаковський в інтерв’ю журналісту російського видання «Газета.ru» Володимиру Дергачову розповів про своє розуміння того, що Україна не є фашистською державою.

Ходаковський навіть вважає, що з Києвом можна було б домовитися про таку собі «формальну інтеграцію» з Україною.

«Домовитися з Києвом про те, що всі призначенці, навіть прикордонники, будуть нашими представниками, при цьому формально контролювати кордон буде Україна», – пропонує він.

Однак, тоді постає інша проблема, каже він. Який прапор використовувати – український чи «ДНР»? Ходаковський каже, що для нього це моральна проблема, адже місцеві мешканці можуть «звинуватити їх у зраді», якщо «Донецька народна республіка» більше не існуватиме.

«Ми їм дали надію, кудись повели. І зараз почнемо петляти. У людей може настати етап розчарування. Ось цього я боюся», – сказав Ходаковський.

Тим часом, сепаратисти займаються «ідеологічною працею», намагаються послабити вплив українського та російського націоналізму.

«До нашого величезного здивування, російськомовні пацани з Донбасу, діти шахтарів вербувалися, їхали до Києва та поверталися представниками «Правого сектору». Ця масовість викликала у нас дуже серйозні побоювання», – розповів Ходаковський.

З іншого боку, він вважає, російському націоналізму також не місце на Донбасі.

«Ідея із серії «Москва для москвичів», «Росія для росіян» тут би не прижилася. Я сам, наприклад, маю українське коріння. І що, я людина другого сорту? Ні, звичайно», – сказав він.

«Газета. ru»: «Ми усвідомлюємо, що Україна – не фашистська держава»

Арам Габрелянов, власник російського інтернет-видання LifeNews, формує те, як росіяни бачать світ, пише кореспондент американського видання Mashable Кріс Міллер. На стіні в офісі Габрелянова – портрет російського президента Володимира Путіна в хокейній формі. На книжковій полиці – колекція фотографій президента у молодості, за часів служби у КДБ і в роки президенства.

«Я вважаю, що лідер нації має бути поза критикою», – сказав Габрелянов в інтерв’ю.

Незважаючи на чутки, власник телеканалу заперечує, що LifeNews використовується ФСБ для мовлення. Однак, він підтверджує, що видання виплачує гроші «докторам, медсестрам, поліцейським, політикам» й іншим, яких називає «агентами» телеканалу.

«У будівлі LifeNews – найсучасніші студії та більше ніж 600 репортерів і продюсерів, котрі пишуть статті та створюють телевізійні шоу, які формують те, як росіяни бачать світ. Цей світ не завжди збалансований або гарний», – зазначає Міллер.

Зокрема, він нагадує, що LifeNews публікує на своєму сайті надзвичайно графічні світлини, зокрема з місця падіння літака Малайзійських авіаліній рейсу «MH17». Канал також радо вітає різноманітних теоретиків змов.

«Ми помиляємося, але ніколи не брешемо спеціально, – сказав Габрелянов. – Ми говоримо правду, звичайно, але говоримо її так, щоб аудиторія зробила необхідні для нас висновки. Це те, що потрібно нашій країні, нашій ідеології».

Він визнає, що Росія не є ідеальною державою, але він не хоче, щоб опозиціонери організували революцію та почали вкидати людей у сміттєві баки, як це робили в Україні.

Mashable: «Король таблоїдів із вівтарем Путіну, який хоче перетворити Росію на світову наддержаву»

Берлінського кореспондента російського телеканалу «НТВ» Костянтина Гольденцвайга звільнили з посади після того, як він дав інтерв’ю німецькому телебаченню, де припустив, що Володимир Путін «образився», коли його виключили з «Групи семи», про що повідомляє журналіст британської телерадіокомпанії «Бі-Бі-Сі» Стівен Енніс.

Пізніше Гольденцвайг пояснив на Facebook, що і так збирався піти з «НТВ» після 12 років роботи на каналі. Його інтерв’ю німецькому телеканалу просто пришвидшило його відхід та зробило його більше сенсаційним.

За його словами, Гольденцвайг намагався тримати рівень пропаганди у своїх сюжетах на мінімуму, концентруючись на неполітичних репортажах.

«Однак, коли українська криза почала розгортатися, це стало практично неможливо. Його засипали інструкціями про те, які історії він має висвітлювати та як – президент Путін є жертвою «брудної кампанії», канцлер Ангела Меркель є «американською маріонеткою» і так далі», – пише журналіст «Бі-Бі-Сі».

Гольденцвайг розповів, що на «НТВ» є багато людей, які щиро вірять, що фашисти захопили владу в Україні, і що Росія «врятувала Крим». Однак, за його словами, на телеканалі також працює і багато вдумливих, розсудливих людей.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG