Доступність посилання

09 грудня 2016, Київ 10:27

«Газета «Вести» фінансується з країни-агресора» – Віталій Сич


Газета «Вести»

Газета «Вести»

Газета фактично у кожному номері транслює 2-4 тези російської пропаганди – Артем Захарченко

Обшуки в офісі медіахолдингу «Вести» – це наступ на свободу слова, кажуть його працівники. Водночас більшість українських журналістів та експертів впевнені: ЗМІ, що веде пропагандистську роботу на замовлення країни-агресора, не може працювати в Україні. Однак, за словами фахівців, українська влада боїться аж надто активно діяти у справі медіахолдингу, адже за кордоном це можуть сприйняти як тиск на вільні ЗМІ.

У відповідь на заяви власника холдингу Ігоря Гужви про наступ української влади на свободу слова, головний редактор газети «Новое время» (а раніше – видання «Кореспондент») Віталій Сич опублікував у Фейсбуці перелік запитань. Вони, за його словами, «допоможуть визначити, де свобода слова, а де Вести». Серед них – про те, як безкоштовна газета з накладом у 350 тисяч примірників, великою мережею розповсюдження, практично без реклами може бути бізнесом?

Газета «Вести» займається вибірковим висвітленням фактів з метою маніпуляції громадською думкою. Фінансується з країни-агресора і дискредитує українську владу і армію, коли в країні війна і гинуть люди

«Як можуть при таких високих витратах і таких низьких доходах журналісти газети «Вести» ще й дозволити собі знімати офіс в офісному центрі «Гулівер» на Бессарабці, одному з найдорожчих в Києві?» – зауважує Віталій Сич. А також: «Ігор Гужва заявляє, що він є інвестором холдингу «Вести». Але звідки у нього десятки мільйонів гривень для інвестицій, якщо всі останні роки він був усього лише найманим співробітником?»

«Мені здається, що його холдинг, особливо газета «Вести» займається вибірковим висвітленням фактів з метою маніпуляції громадською думкою. Фінансується з країни-агресора і дискредитує українську владу і армію, коли в країні війна і гинуть люди. Це верх цинізму і свобода слова тут ні до чого», – сказав Сич в коментарі Радіо Свобода.


«Київ став небезпечним для журналістів, творчість яких не подобається пану Сичу»

Ігор Гужва, у свою чергу, на запитання, висловлені Сичем, відповів – також у Фейсбук. За його словами, газета поки що працює собі в збиток, про попередні плани вийти на «нуль» за три роки мова вже не йде, однак інвестиції продовжуються. Дорогий бізнес-центр, де працює редакція, Гужва пояснив необхідністю.

Останнім часом Київ став небезпечним місцем для журналістів, ми змушені переплачувати за питання безпеки

«Ми пішли на такі додаткові витрати, виходячи з міркувань безпеки після того, як банда відморозків расиста-рецидивіста Олеся Вахнія розгромила наш офіс на Червоноармійській (окремо розташована будівля). На жаль, останнім часом Київ став небезпечним місцем для журналістів, творчість яких не подобається пану Сичу з товаришами. Тому ми змушені переплачувати за питання безпеки. Життя і здоров’я співробітників нашого видання дорожче грошей», – написав він.

​При цьому Гужва жодним чином не прокоментував твердження про фінансування з Росії. Він також заявив, що не є інвестором проекту.

Раніше в червні 2014 року Гужва у коментарі «Українській правді» стверджував: «Всі кошти, які належали мені, я вкладав у розвиток медіа-холдингу. Тобто ці гроші не виводились кудись або у невідомому напрямку. Це легко перевірити по всіх фінансових документах».


«Єдине пояснення цих заходів, обшуків – це дійсно спроба залякати нас і заблокувати нашу діяльність. Більше того, я спілкувався з джерелами в податкових структурах, нам сказали, що у нас є завдання, щоб ви перестали виходити», – сказав Гужва в ефірі Радіо Свобода.

UBR можна сплутати з каналом «Россия»?

У холдингу послідовно ведуть боротьбу проти демократичних проєвропейських ліберальних сил. Це стосується і газети «Вести», і журналу «Вести репортер», і каналу UBR, що є абсолютно пропагандистськими, каже медіа-експерт Отар Довженко.

Якщо подивитися програму Хісамова на каналі UBR, то ви переплутаєте її з програмою Кісельова на каналі «Росія». Там абсолютно та сама антиукраїнська проросійська риторика. Це та сама війна, це є ворог

«Якщо подивитися програму Іскандера Хісамова на каналі UBR, то ви переплутаєте її з програмою Кісельова на каналі «Росія». Тому що там абсолютно та сама антиукраїнська проросійська риторика. Думаю що влада просто боїться. Навіть серед прозахідних експертів, і політиків, і дипломатів є багато таких, що розглядають будь-який тиск на ЗМІ як порушення свободи слова. Але це та сама війна, це є ворог. Так, певні негативні іміджеві наслідки будуть, цим будуть маніпулювати… Ще нічого не закрили, але вся Європа і Америка знає, що Україна закриває «Вести». Можливо, тут треба відрубати хвіст відразу. Але, скоріш за все, будуть терпіти далі, щоб до них не було претензій від Заходу», – вважає Довженко.

Тим часом, 22 червня, стало відомо, що Іскандер Хісамов став головним редактором «Радио Вести».

У холдинг «Мультимедіа інвест груп» входить телеканал UBR, тижневий журнал «Вести. Репортёр» та «Радио Вести». Кінцевим власником холдингу є Ігор Гужва.

За повідомленням Державної фіскальної служби, обшуки в холдингу відбувалися «в рамках досудового слідства у кримінальному провадженні, розпочатому у квітні 2014 року за фактами ухилення від сплати податків, фіктивного підприємництва та легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, службовими особами компанії «Вісті Мас-Медіа».

У березні 2015 року кандидат наук із соціальних комунікацій, викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка Артем Захарченко провів контент-аналіз газети. За його даними, аналіз засвідчив, що газета: «Фактично у кожному номері транслює 2-4 тези російської пропаганди. Крім того, видання послідовно створює негативний образ суспільно-політичної реальності в Україні».

У квітні 2015 року Служба безпеки України звинуватила газету в підтримці сепаратизму, а саме – в публікації низки статей, спрямованих на порушення територіальної цілісності держави Україна. Окрім того, газету звинуватили в отриманні фінансування з нелегальних джерел.

У травні 2015 року Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони визнав діяльність газети «Вести» такою, що становить загрозу національній безпеці України, дестабілізує суспільну ситуацію та створює сприятливе тло для російської агресії. Комітет звернувся до правоохоронних органів та профільних відомств із вимогою припинити деструктивну діяльність газети відповідно до чинного законодавств.


На цю ж тему:

22.06.2015
Нехай «Вєсті» скажуть: нас фінансує утікач Клименко чи Арбузов – Висоцький

У Росії по 2 штатних пропагандисти на кожну конференцію щодо України – Попова далі
  • 16x9 Image

    Марічка Набока

     У 2004 році закінчила Український гуманітарний ліцей КНУ ім. Тараса Шевченка. У 2010 отримала диплом магістра журналістики Інституту журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка. Має публікації в газеті «Громадський захисник», журналах «Книжник-review», «Київська Русь» та інших виданнях. Працювала в програмі «Підсумки» на телеканалі Ера. На Радіо Свобода – з 2007 року. Коло професійних зацікавлень: права людини, українська культура, волонтерський рух.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG