Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 17:56

Російський канал RT отримав попередження від британського регулятора за перекручені факти (світова преса)


Російський телеканал порушив правила телемовлення вже учотирнадцяте впродовж останнього десятиріччя

Газета ділових кіл Financial Times розповідає про чергове попередження, яке отримала російська телекомпанія RT за перекручування інформації про конфлікт на сході України. Британський часопис The Daily Telegraph розмірковує над шансами на справедливий судовий процес у Росії у справі Надії Савченко. Португальське видання Observador вважає, що Україні варто показати інше ставлення до журналістів, аніж те, яке існує у Росії.

Видання ділових кіл Financial Times містить матеріал під назвою «Британський комітет телерадіомовлення попереджає канал RT». У статті йдеться про те, що регуляторна структура Сполученого Королівства, яка стежить за дотриманням норм неупередженого висвітлення подій у засобах інформації (Ofcom), висунула російському прокремлівському телеканалу іномовлення RT серйозне попередження щодо висвітлення ним збройних конфліктів в Україні та Сирії, яке, на думку британської сторони, порушує правила достеменності й неупередженості.

Часопис додає, що Ofcom побачив те, що визначається як «серйозні похибки», у трьох програмах російського телеканалу. Зокрема, в одному документальному фільмі, в якому росіяни звинувачують український уряд у геноциді, було подано однобічну інформацію без жодної іншої точки зору. Британська агенція змушена була перевіряти ці матеріали російського телемовника після того, як отримала численні скарги від британських телеглядачів.

Як пише видання, це рішення Ofcom означає, що російський телеканал порушив правила телемовлення вже учотирнадцяте впродовж останнього десятиріччя. Росіянам було наказано вмістити у своїх програмах дві поправки щодо матеріалів, які були подані раніше.

Financial Times зазначає, що телеканал RT висловив, у свою чергу, свій «шок і розчарування» рішенням британської наглядової структури. Попередньо, як нагадує часопис, російський телеканал заснував окремі програми на Велику Британію, що було сприйнято як намагання Кремля поширити свій вплив на громадську думку у Сполученому Королівстві.

Часопис завершує публікацію посиланням на колишнього голову служби новин Британської телерадіомовної корпорації «Бі-Бі-Сі» Річарда Самбрука, який заявив, що перекручене висвітлення подій російським телеканалом RT подається росіянами у світлі таких собі «розмаїтих версій правди».


Британський часопис The Daily Telegraph вийшов зі статтею з назвою «Надія Савченко: все, що вам треба про неї знати».

Кореспондент видання у Москві Роланд Оліфант пише, що у вівторок у Росії розпочинається судовий процес над Надією Савченко, українським військовим, яка є найсуперечливішим військовополоненим війни в Україні. Оліфант додає, що Савченко постає перед російським судом за звинуваченнями у вбивстві двох російських журналістів. Автор пише, що уряди західних держав та правозахисні організації закликали до звільнення українки, засудивши сфабриковані звинувачення проти неї.

Часопис нагадує, що 34-річна Надія Савченко, ветеран іракської війни та бойових дій в Україні, воювала у складі добровольчого батальйону «Айдар» на сході України, коли її 17 червня минулого року схопили проросійські бойовики. Три тижні після того вона опинилась у російській в’язниці, де й перебуває весь цей час. Видання пише, що українці загрожує 25 років ув’язнення за звинуваченням у тому, що вона нібито корегувала мінометний вогонь, внаслідок якого загинули 2 російські журналісти.

The Daily Telegraph додає, що Надія Савченко та її адвокати заявляють: роздруківка мобільного зв’язку вказує, що українка не була й близько у тому місці, де загинули росіяни, і що вона взагалі потрапила у полон за годину до того, як почався обстріл, внаслідок якого загинули російські журналісти.

Видання нагадує, що Надія є однією з кількох помітних українських в’язнів, яким загрожує багаторічний термін у Росії. Часопис згадує українського кінорежисера Олега Сенцова, якого було засуджено у Росії до 20 років ув’язнення за сфабрикованими звинуваченнями. Проте саме справа Савченко, за словами британської газети, постає надзвичайно помітною конфронтацією у пропагандистській війні Києва і Москви. В Україні Надія Савченко стала символом спротиву російській агресії.

Щодо шансів на виправдання, The Daily Telegraph з посиланням на адвокатів Надії пише, що ці шанси не є високими. За словами адвоката Марка Фейгіна, справа Савченко є політичною, її доля вирішується у Кремлі, і сподівань на російське правосуддя немає.


Португальське видання Observador друкує статтю «Президентові України не сподобалась свобода преси». У підзаголовку додається: «Якщо Україна хоче збудувати розвинуту демократію і увійти до Європейського союзу, не варто створювати чорних списків для журналістів».

У статті повідомляється, що президент України Петро Порошенко запровадив нові санкції проти десятків політиків та російських компаній, додавши до цього «чорного списку» також імена журналістів «Бі-Бі-Сі», а також німецьких та іспанських періодичних видань, пояснивши ці кроки, як пише газета, «відповіддю на плани проросійських сепаратистів провести «вибори» на територіях, які вони контролюють» (це помилкове пояснення досить поширене у пресі, хоча ці події не пов’язані – ред.).

Часопис пише, що можна зрозуміти запровадження нових санкцій Києва щодо 90 російських компаній та майже 400 російських політиків, бо ж Росія вважається країною-агресором, і частина української території є нині окупованою російським військом. Проте, на думку португальського часопису, важко виправдати санкції проти журналістів, надто – заборону для них в’їжджати до України.

Observador зазначає, що, крім російських журналістів, у «чорному списку» Києва також перебували співробітники «Бі-Бі-Сі», які працюють у московському бюро Британської телерадіомовної корпорації. Поміж тих, хто опинився у списку, журналіст німецького видання Die Zeit, а також іспанський журналіст, який працює на кілька видань в Іспанії, і представники періодичних видань Ізраїлю та Італії.

Далі португальський часопис додає, що керівництво «Бі-Бі-Сі» висловило невдоволення рішенням української влади, розглядаючи цей крок як «ганебний напад на свободу преси». Невдовзі президент Петро Порошенко наказав викреслити британських журналістів зі списку, проте, як зазначає Observador, «шкоду вже було заподіяно».

Португальське видання підсумовує, що, поза сумнівом, Україна потребує допомоги для виходу з нинішньої політичної ситуації та економічних і територіальних проблем. Водночас, на думку видання, Київ має також вдаватися до компромісів, особливо у тому, що стосується вільного доступу до інформації та свободи преси. Насамкінець португальське видання запитує: якщо позиція українського президента з цього питання не зміниться, у чому тоді полягатиме різниця між Петром Порошенком та його російським колегою Володимиром Путіним у ставленні до журналістів?

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG