Доступність посилання

09 грудня 2016, Київ 08:05

ОБСЄ проти LifeNews. Як дезінформують російські ЗМІ?


Заступник глави СММ ОБСЄ в Україні Александр Гуґ під час прес-конференції у Донецьку. Листопад 2014 року

Заступник глави СММ ОБСЄ в Україні Александр Гуґ під час прес-конференції у Донецьку. Листопад 2014 року

У ОБСЄ звинуватили LifeNews у дезінформації

Цими днями російські і сепаратистські видання повідомляли про смерть жінки на Донеччині. Зокрема про це розповіли на російському телеканалі LifeNews. Однак, як розповів заступник глави СММ ОБСЄ в Україні Александр Гуґ, інформацію спотворили. Також, він наголосив, що у ЗМІ поширювали дезінформацію, буцімто ОБСЄ не розслідувало деталей смерті жінки.

П’ятого грудня у російських ЗМІ з’явились сюжети й новини про загибель жінки на Донеччині внаслідок обстрілів. Тоді російський канал LifeNews повідомив, що жінка загинула у селищі Зайцеве на північ від Горлівки через осколкове поранення. Канал продемонстрував і буцімто місце трагедії.

«Судячи з усього, її вбило осколком від осколково-фугасного боєприпасу з протитанкового гранатомета, недалеко від цього місця спостерігачі ОБСЄ досліджували кілька воронок від таких же боєприпасів», – йшлося в сюжеті.

При цьому кореспондент російського телеканалу розповів, що представники спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні не відвідали місця трагедії і не спілкувались з очевидцями: «Що буде в офіційному звіті спостерігачів ОБСЄ поки неясно, з очевидцями смерті жінки вони розмовляти відмовилися. І більше того, вони навіть до місця поїхати не змогли».

Суперечливу інформацію про смерть жінки поширив і Едурд Басурін, так званий «міністр оборони» угруповання «ДНР», що визнане в Україні терористичним. За словами Басуріна, місія ОБСЄ все ж була присутня на місці загибелі.

«Коли ми виїхали вже на місце, де померла жінка, місія ОБСЄ відмовилась спілкуватися з мирним населенням, що проживає у цьому населеному пункті, які були свідками цього вбивства», – сказав він.

На те, що інформація у сюжеті LifeNews викривлена, вказав у четвер заступник глави СММ ОБСЄ в Україні Александр Гуґ. Він заявив, що у своєму сюжеті телеканал LifeNews показав іншу місцевість.


Раніше, 8 грудня, під час брифінгу у Донецьку Александр Гуґ повідомив, що насправді жінка у місті Зайцеве загинула від кулі, а інформація, про ігнорування СММ ОБСЄ цього інциденту не відповідає дійсності (відео від 18:20).

«На відміну від того, що стверджується в чутках, говорять, що ОБСЄ, мовляв, не розслідувало інциденту зі смертю жінки – ми відвідали місце цієї трагедії 5 грудня, ми відвідали місто Зайцеве. Ми перевірили, чи був обстріл, але там, де загинула жінка, не було ані воронки, ані осколків. У місцевому морзі нам підтвердили, що смерть жінки настала внаслідок вогнепального поранення, тобто від кулі».


Він додав, що у самому населеному пункті місія обстежила місця де були воронки, які з’явились внаслідок артобстрілу, однак вони були в іншому місці, не там де загинула жінка. Інформація про інцидент також є у звіті на офіційному порталі СММ ОБСЄ в Україні.

Російські і сепаратистські ЗМІ суперечать одне одному у новинах про загибель мирної мешканки. Так, наприклад, телеканал LifeNews повідомляв, що населений пункт обстріляли з території буцімто підконтрольної бійцям «Правого сектора», а так званий «міністр оборони» угруповання «ДНР» поклав відповідальність за обстріл міста Зайцева під Горлівкою на батальйон «Айдар», під керівництвом Сергія Мельничука. До слова, наразі батальйоном «Айдар» у складі ЗСУ керує не Сергій Мельничук, а Євген Пташник.

За словами місцевої мешканки, загиблу звали Віта Бондар, в неї залишились чоловік і двоє дітей. (Відео від 2:13) При цьому на порталі угруповання «ДНР» йдеться про те, що дітей у неї троє.


На тему дезінформації:

09.12.2015
Кремль розгорнув «окупацію» громадської думки Заходу

Тролі 21-го століття живуть не в скандинавських міфах, а в селах під Санкт-Петербургом далі
08.12.2015
Нідерландцям розповіли про Україну, «причетну до крадіжки творів мистецтва»

Клімкін: цей інцидент важливий для тих, хто намагається зіпсувати імідж України перед референдумом у Нідерландах щодо Угоди про асоціацію далі
08.12.2015
Фейки у заголовках ЗМІ Росії

Російські ЗМІ повідомили про буцімто вимогу США щодо участі «Правого cектора» у виборах на Донбасі, а також «звільнення» журналістів за критику Обами далі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG