Доступність посилання

06 грудня 2016, Київ 18:18

Як прокремлівські ЗМІ коментували Brexit та запускали вигадки про НАТО


Ілюстративне фото

Ілюстративне фото

Як прокремлівські видання коментували результати референдуму у Великобританії, та що «нового» можна дізнатись про НАТО? А також, «сатанинські обряди» для європейських лідерів і любов фронтмену гурту Rammstein до Путіна. Про це все – в огляді прокремлівської дезінформації, підготовленому журналістами EEAS East StratCom Task Force.

Референдум у Великобританії став основною подією, яку висвітлювали прокремлівськими ЗМІ минулого тижня, йдеться в актуальному огляді дезінформації, підготовленому EEAS East StratCom Task Force. Журналісти зазначають, що прокремлівські коментатори в основному вітали результати голосування, а видання, що поширюють дезінформацію, використали шанс висловити свою власну думку щодо «загибелі» усього проекту «Європейський союз».

«Загальний тон був заданий головним прокремлівським ведучим Дмитром Кисельовим у його програмі «Вести недели». За словами Кисельова, вся Європа тепер живе у страху, тому що «розпуск ЄС» є фактом. Він також заявив, що англійці проголосували за вихід, незважаючи на людську жертву Джо Кокс, повторюючи таким чином неприємні теорії змови про вбивство лейбористського депутата», – пишуть в огляді.

Проаналізувавши програму Кисельова, журналісти EEAS East StratCom Task Force повідомили, шо ведучий спотворив відео з прес-конференції президента Єврокомісії Жана-Клода Юнкера, стверджуючи, що Юнкер тікав від журналістів, щоб уникнути питання про те, чи означає Brexit початок кінця ЄС. Насправді, президент Європейської комісії відповів дуже чітко, хоча і коротко, це можна побачити на відео, а в шоу Кисельова відповідь була проігнорована.

В огляді навели приклади історій прокремлівських ЗМІ, створених, щоб «підігнати» усе під розповідь про розпад Європи. Серед них такі: Brexit вказує на те, що 500 мільйонів європейських громадян сказали «ні» Сполученим Штатам Європи; Брюссель планує замінити Великобританію Туреччиною в Європейському союзі; майже половина австрійського електорату воліли б залишити ЄС.

З цього ж приводу вийшов матеріал англійською мовою, в якому стверджували, що Франція і Німеччина планують знищити держави-члени і створити натомість наддержаву. Як пишуть в огляді, у цій публікації спотворили зміст офіційного документа, підписаного міністрами закордонних справ Франції і Німеччини, та заявили, що країни втратять своє право мати власну армію, правову систему, систему податків або центральні банки. Цю ж дезінформацію пізніше передрукували й іншими мовами.

Про «неіснуючі загрози»

Із наближенням саміту НАТО, що відбувся у Варшаві, наростав тренд дезінформації про Північноатлантичний альянс, що зберігається й досі. Журналісти EEAS East StratCom Task Force проаналізували матеріал англомовного прокремлівського видання Russia Insider про створення Альянсом «уявних загроз» і брязкання зброєю, метою яких є «захист» від примарних загроз. Цю ж статтю поширили й кількома іншими мовами. В ній не згадували про такі реальні загрози, як регулярні порушення кордонів і повітряного простору в країнах Балтії, моделювання нападу на лінкор США, викрадення громадянина Естонії Кохвер зі своєї країни, кібератак та інших гібридних атак, а також загрозу ядерних або інших атак проти держав-членів ЄС.

«Прокремлівські видання на багатьох мовах навіть намагалися переконати своїх читачів, що нова будівля штаб-квартири НАТО натхненна нацистськими символами. Відповідно до цього мисленням, грузинське видання заявило, що це добре відомо, що НАТО має фашистське коріння», – йдеться в огляді.

Сатанинські обряди і любов Rammstein до Путіна

«Пам’ятаєте відкриття найдовшого залізничного у світі тунелю в Швейцарії? Ну, це була не просто звичайна церемонія відкриття. Насправді, це був величезний сатанинський ритуал, організований для лідерів Європи. Ніхто не помітив, цю тривожну обставину, поки грузинське прокремлівське видання Asaval-Dasavali не виявило її минулого тижня», – пишуть автори огляду дезінформації.

Вони також наводять ще один цікавий приклад.

«Окрім того, що європейські лідери беруть участь у сатанинських ритуалах, вони ще й вороги конкретних елементів деяких європейських мов. Так, наприклад чеський lajkit.cz сайт повідомляє, що ЄС хоче заборонити літеру «R» із чеського алфавіту. Насправді, lajkit.cz передрукував шматок «новини» з веб-сайту, що публікує пародії – мабуть, не знаючи, що це пародія».

Також у звіті згадують і про вже відомий читачам Радіо Свобода фейк за участю лідера гурту Rammstein, який спростував, що хвалив Путіна і одягав футболку з його портретом.

«Беручи до уваги, що ЄС – це зло на декількох рівнях, є одне чудове місце у світі, хоча воно стало жертвою зловмисного Заходу. «Володимир Путін є сильним лідером, а Росія піддається несправедливим політичним нападам з боку Заходу», – нібито сказав Тілль Ліндеманн, вокаліст і фронтмен німецької групи Rammstein. Для того, щоб показати захоплення президентом Росії, Ліндеманн також носив футболку з портретом Путіна. Ця новина існує тільки у реальності прокремлівських видань», – зазначають в огляді дезінформації.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

XS
SM
MD
LG