Доступність посилання

logo-print
29 вересня 2016, Київ 16:34

Генштаб ЗСУ: так звана «шифтелеграма», поширена у ЗМІ Росії, є фейком


Цими днями у соцмережах активно поширювали «документ», який буцімто доводить причетність України до падіння літака «Малазійських авіаліній» на Донбасі влітку 2014 року. У Генеральному штабі Збройних сил України назвали це підробкою, звертаючи увагу на численні граматичні та інші помилки.

«Оприлюднено документи, що доводять причетність ЗСУ до знищення «Боїнга» на Донбасі» – публікації з таким заголовком з’явилися у деяких російських ЗМІ із посиланням на сайт-аукціон. Там пропонують придбати лот (8 сторінок) за 9 тисяч російських рублів.

У новині на сайті російського телеканалу «РЕН-ТВ» пишуть, що згідно з цими паперами, «стає ясно», що 15 липня 2014 року генерал-полковник ЗСУ Віктор Муженко наказав перекинути третій зенітно-ракетний дивізіон 156 ЗРП в район населеного пункту Зарощенське. У тексті телеграми він буцімто пояснив, що зенітно-ракетний полк потрібен для прикриття на лінії «Амвросіївка-Сніжне».

«Через два дні в цьому районі впав «Боїнг» рейсу «МН-17». Варто зазначити, що у третього зенітно-ракетного дивізіону 156 ЗРП ЗС України на озброєнні були ЗРК «Бук-М1» із бортовими номерами 312, 321, 323, 331, 332», – пишуть далі у цій новині.

Таку нібито «шифртелеграму» назвали фейком і підробкою у Генеральному штабі Збройних сил України. «Жодних телеграм, як і інших документів з подібним змістом, не існує! Численні граматичні та інші помилки викривають штучне походження цього так званого «документа» та вказують на зухвалу підробку», – заявили у відомстві. І додали, що «шифртелеграма» містить низку помилок щодо оформлення, а також слова-русизми, які не використовуються в офіційному діловодстві Генерального штабу та свідчать про його переклад із російської мови. Невірно зазначені посада та військове звання посадової особи (на час, зазначений у тексті), яка нібито підписала цей «документ». Підроблено резолюції та підписи й інших посадових осіб, які на той час виконували завдання на інших посадах.


Насправді, наприклад назва українського міста «Краматорськ» у цих паперах чомусь: «Кроматорськ». На це звернув увагу один із журналістів Bellingcat Арік Тоулер.

​Також, військове звання генерал-полковника було присвоєно Віктору Муженку 23 серпня 2014 року. Про це йдеться в указі президента України на офіційному сайті. А у паперах із сайту-аукціону він буцімто підписався так ще за місяць до цього.

У повідомленнях російських ЗМІ про ці папери йдеться також про третій зенітно-ракетний дивізіон 156 ЗРП ЗС України і номери «Буків» 312, 321, 323, 331, 332. Раніше, журналісти розслідувачі Bellingcat у перебігу багатьох місяців вивчення російських і українських «Буків» повідомляли, що «Бук», знятий на фото і відео 17 і 18 липня на частині території Донбасу, контрольованій бойовиками, не має стосунку до українських «Буків, що базувалися в цьому регіоні, зокрема, до 156-го зенітно-ракетного полку.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

XS
SM
MD
LG