Доступність посилання

06 грудня 2016, Київ 14:38

Російське телебачення. Близькосхідна конфронтація


Російське телебачення. Близькосхідна конфронтація

Прага, 18 квітня 2001 – Протягом останнього тижня західні газети широко коментують зусилля керівництва Путіна поставити під контроль надзвичайно популярну телемережу НТВ і дві незалежні газети. Сьогоднішній наш огляд ми присвятимо саме цій темі.

Серед низки інших коментарів і повідомлень про останні заходи Путіна з метою підпорядкувати деякі популярні засоби інформації, які критикують політику Кремля, газета «Уолл стріт джорнел» містить коментар Бориса Йордана, якого російський ґазпром, що перебуває під контролем уряду, призначив новим керівником телебачення НТВ. За словами коментатора, тобто нового шефа НТВ, проблема цього телебачення полягає не в наступі на свободу слова, а в поганому господарюванні, яке вивело НТВ на прямий шлях до банкрутства. Далі, як вважає автор, деякі найголосніші учасники протестів серед колективу телебачення якраз і допровадили НТВ до фінансової кризи. Чи може їхня агресивна поведінка покрити втрати акціонерів НТВ? – запитує Йордан. Насправді, у даному випадку, продовжує він, ідеться тут не про свободу слова, а радше про свободу (або вивільнення) від безгосподарності. Нині преса намагається представити попереднього власника НТВ Гусинського, як втілення свободи слова. Якраз напаки, пише Йордан. Гусинський відомий ще зі своєї кампанії на підтримку переобрання президента Єльцина. При цьому Борис Йордан посилається на колишнього головного редактора НТВ Кисельова, який, за його словами, нині пішов в обійми іншого олігарха, який поєднує політику, бізнес і засоби інформації, Бориса Березовського. На закінчення Йордан підкреслює: коли ґазпром запропонував йому нинішню посаду, він попередив акціонерів, в тому числі і компанію ґазпром, що будь-які спроби вплинути на журналістську незалежність НТВ призведуть до його негайного відходу з посади.

Тим часом газета «Нью-Йорк таймс» коментує закриття московської газети «Сегодня» і відставку колективу тижневика «Итоги». Якщо ці тенденції триватимуть і далі, зазначає газета, то незабаром Путін відновить порядки його радянських попередників і зможе маніпулювати невигідною для Кремля інформацією. НТВ, «Сегодня» й «Итоги» були складовими інформаційної імперії Гусинського. Хоча Гусинський сам був опортуністом, веде далі газета, згадані інформаційні засоби були знані зі своєї професійності і критики офіційної політики Путіна. Нині їхнє захоплення Путін намагається представити, як маргінальну бізнесову суперечку, однак, як вважає газета, Путін нині робить менше для розвитку демократії, ніж його попередник Єльцин.

Варто навести ще один відгук про останні заходи Путіна в підпорядкуванні засобів інформації. Коментатор німецької газети «Франкфуртер рундшау» Флоріян Газзель називає Путіна «пресовим царем». Він наводить слова донедавнього головного редактора газети «Сегодня» Михайла Берґера про те, що Путін категорично відмовився від зустрічі із членами редакції цієї газети, заявивши, що він розмовляє лише з людьми, які поділяють його погляди. Якщо справи із засобами інформації в Росії підуть, як донині, пише на закінчення німецька газета, то росіянам, щоб довідатися про події в їхній країні, знову доведеться повернутися до слухання західних радіостанцій.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG