Доступність посилання

11 грудня 2016, Київ 10:04

Подорож Папи Римського


Подорож Папи Римського

Прага, 8 травня 2001 – Головною темою на сторінках західної преси залишається історична подорож Папи Римського Йоанна-Павла Другого до Греції, Сірії і на Мальту. Особливу увагу коментаторів привертають візити папи до Греції і Сірії, тобто до православної і мусульманської країн, з якими дотепер Ватікан не підтримував релігійних зв’язків. У редакційних статтях і коментарях не бракує гострого осуду сірійського керівника Башара Асада, який використав візит папи для антисемітської реторики, а також критики Ватікану за брак реакції на цю реторику.

Газета «Нью-Йорк таймс» у редакційній статті пише у зв’язку з подорожжю Папи Римського: сповільнений віком і слабким здоров’ям, Йоанн-Павло Дгугий пішов слідами апостола Павла, щоб взяти в обійми інші релігії регіону. Однак, поїздку затьмарили грубі випади сірійського президента Башара аль-Асада і антиізраїльські заяви мусульманського лідера, муфтія Ахмада Куфтаро. Газета дає високу оцінку визнанням папи під час нинішньої поїздки провин католицької церкви перед іншими релігіями, проте висловлює жаль, що іноді господарі, які приймали папу у своїх країнах, підривали зустрічі своїм фанатизмом.

Газета «Вашінгтон пост», у редакційній статті теж гостро скритикувала сірійського керівника за його зловжиття візитом папи. Рішення папи відвідати Сірію і стати першим понтифіком, що відвідав мусульманську мечеть, створило для Асада надзвичайну можливість. Колишній очний лікар намагається здобути репутацію лідера, гідного довір’я у самій Сірії і поза кордонами. Однак, після приходу на президентську посаду йому не вдалося наладнати добрих взаємин з Ізраїлем і західними країнами. Натомість він допускається провокаційних кроків своєю підтримкою екстремістів Хезболи в Південному Лівані або допомогою в нелегальному експорті іракської нафти через сірійські нафтопроводи. І таким чином, як пише на закінчення газета «Вашінгтон пост», Башар перетворив візит Папи Римського, який (тобто візит) символізував толерантність і примирення, у показ неосвіченості і ненависті.

Коментуючи візит Йоанна –Павла Другого до Сірії, оглядач німецької газети «Франкфуртер альґемайне цайтунґ» Вольфґанґ Ґюнтер пише, що релігія відіграє значно більшу роль на Близькому сході, ніж у сучасній Європі. Це може зауважити кожен, хто вивчає або відвідує цей регіон. Тут релігія досі формує індивідуальну і колективну ідентичність. Сірія є світською державою лише на папері, веде далі автор. Проте, навіть якщо іслам не вважається тут офіційною релігією, він нині має глибші впливи на родинне і громадське життя, ніж два десятиліття тому. Протягом останніх 30-ти років Сірією керує родина Асадів, яка належить до ісламської секти Алавітів. Раніше цю секту вважали єретичною меншістю в ісламі, однак, за часу попереднього президента Гафеса аль-Асада головний муфтій Сірії узаконив секту. Коментатор підкреслює, що Йоанна-Павла Другого із почестями і поклонами приймали не лише сірійські християни, а й мусульмани. На жаль, як закінчує автор, це не стримало Асада від антиєврейських і антиізраїльських випадів, які фактично заперечили заклики папи до примирення усіх трьох релігій, що мають спільний Авраамів корінь, тобто християн, юдеїв і мусульман.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG