Доступність посилання

06 грудня 2016, Київ 18:28

Права людини. Події у світі


Права людини. Події у світі

Прага, 16 грудня 2002 року

ЩЕ ОДИН БІЛОРУСЬКИЙ ЖУРНАЛІСТ ВІД СЬОГОДНІ ПОПОВНИВ ЛАВИ ТАК ЗВАНИХ «ХІМІКІВ» - ТИХ, ХТО ЗАСУДЖЕНИЙ НА ПРИМУСОВІ РОБОТИ.

Головний редактор білоруської незалежної газети «Рабочій» Віктор Івашкевич сьогодні відправився до міста Баранавічи, у якому буде змушений відбувати так звану «хімію».

Журналіста ще у вересні засудили на два роки позбавлення волі за «неповагу і наклеп на президента Білорусі Олександра Лукашенка. Кримінальну справу було порушено за фактом публікації у передвиборчому номері газети статті під заголовком «Злодій повинен сидіти у в’язниці», у якій йшлося про корупцію влади. Спецвипуск газети так і не потрапив до читачів, увесь тираж було конфісковано ще в типографії. На закритому судовому процесі було винесено вирок – два роки примусових робіт.

Подібне покарання «хімією» вже понад три місяці відбувають два інші білоруські журналісти. Влада закрила газету «Пагоня», а її головного редактора Миколу Маркевича засудили на два з половиною роки позбавлення волі. А кореспондента цієї ж газети Павла Можейка засуджено – на два роки. Журналістів звинуватили в «публікації неправдивих даних, які порочать честь і гідність президента Лукашенка. У своїх публікаціях вони поставили під сумнів можливість переобрання Лукашенка на другий президентський термін у зв’язку з поширенням інформації про його причетність до так званого «ескадрону смерті» - злочинного угруповання, яке викрадало опонентів правлячого режиму. Після оголошення амністії, покарання цим журналістам було скорочено на 1 рік.

Однак, редактор газети «Рабочій» Віктор Івашкевич під таку амністію не потрапив і буде змушений відбути усі два роки примусових робіт.

У КИРГИЗСТАНІ НА ГРАНІ ЗАКРИТТЯ ПЕРЕБУВАЄ ЄДИНА ЩОДЕННА НЕЗАЛЕЖНА ГАЗЕТА «МОЯ СТОЛИЦЯ», ЯКУ ВЛАДА НАМАГАЄТЬСЯ ЗАКРИТИ ШЛЯХОМ ЧИСЛЕННИХ СУДОВИХ ПОЗОВІВ

Минулого тижня, за повідомленням правозахисного інформаційного агентства «Пріма», до одного з районних судів Бішкека подано 6 позовів від різних організацій і громадян, а загалом на газету подано вже понад 10 позовів. І майже в кожному - поставлено вимогу грошової компенсації на десятки тисяч доларів за причинену газетними публікаціями моральну шкоду.

А 4 грудня газета вже програла один судовий процес американській фірмі «Мерлісайд», і за рішенням суду, повинна сплатити компенсацію у розмірі - понад 10 тисяч доларів, а сам автор статті - понад дві тисячі доларів. У газетній публікації мовилося, що фірма «Мерлісайд» ухиляється від сплати податків.

Політичний оглядач газети Ріна Пріжівойт заявила, що стало очевидним - небажаний владі часопис «Моя столиця» ліквідують шляхом судових позовів. Газета від початку свого заснування реагувала на усі гострі події у Киргизстані, у тому числі судові процеси проти опозиційного лідера Фелікса Кулова, березневий розстріл мирної демонстрації в місті Акси, а також різко критикувала чиновників усіх рівнів. Ціла низка судових позовів свідчить про помсту влади.

Вже кілька тижнів урядові засоби масової інформації Киргизстану провадять кампанію засудження політики незалежної газети. Головним сигналом для початку судового переслідування, як повідомляє правозахисне агентство «Пріма», став виступ 3 грудня державного секретаря Осмонакуна Ібрагімова, який звинуватив газету у все можливих гріхах, у тому числі, поширенні сепаратистських ідей та переслідуванні окремих чиновників.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG