Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 16:45

Що стоїть за повідомленням московської газети «Вєдомості» про придбання компанією «Єдині енергетичні системи Росії» 40% статутного фонду 5 українських обленерго?


Віталій Портников Що стоїть за повідомленням московської газети «Вєдомості» про придбання компанією «Єдині енергетичні системи Росії» 40% статутного фонду 5 українських обленерго?

Москва, 21 листопада 2003 - Великий резонанс в Україні викликала сьогоднішня стаття московської газети «Вєдомості». Це видання стверджує, що днями компанія «Єдині енергетичні системи Росії» придбала 40% статутного фонду 5 українських обленерго. А ці компанії відомству Анатолія Чубайса нібито продали структури, пов’язані з відомим українським бізнесменом, громадянином Росії Костянтином Григоришиним. Суму угоди експерти оцінюють у понад 100 мільйонів доларів.

Мова йде про компанії «Чернігівобленерго», «Львівобленерго», «Полтаваобленерго», «Прикарпатобленерго» і «Сумиобленерг». З цією новиною «Вєдомості» виступили на першій шпальті свого видання. Втім, уважний аналіз інформації все ж таки переконує: газета не повідомляє про факт купівлі «Єдиними енергетичними системами» 40 % пакетів акцій українських компаній. Вона посилається на члена правління РАТ «ЄЕС Росії» Василя Зубакіна, який наголосив, що незабаром РАТ оголосить про дуже серйозну угоду у найближчому зарубіжжі, однак, не сказав про Україну. Треба зазначити, що російське акціонерне товариство «Єдині енергетичні системи Росії» зараз веде цілу низку переговорів у колишніх радянських республіках про купівлю пакетів акцій енергосистем. Таким чином, мова йде про 5-6 варіантів, серед яких Україна - лише один такий варіант. Тому висновок газети «Вєдомості» виглядає поки що не доконаним.

У прес-службі російського акціонерного товариства «Єдині енергетичні системи» газеті «Вєдомості» не підтвердили інформацію про купівлю. Керівник прес-служби Тетяна Міляєва говорить, що робота з придбання українських активів ведеться, але про її результати буде оголошено лише після зустрічі Анатолія Чубайса з Леонідом Кучмою. Нагадаю, що цю зустріч відклали у зв’язку з хворобою Президента України, а міністр палива і енергетики України, як відомо, спростував повідомлення про можливість участі РАТ «ЄЕС Росії» у приватизації українських енергосистем.

На що ж спирається газета «Вєдомості» у своєму повідомленні? На неназвані джерела близькі до ради директорів голдингу і ще на одне джерело, яке називає прізвище Костянтина Григоришина. Спостерігачі у російській столиці зазначають, що до таких кампаній нерідко вдаються монополії в російському бізнесі, коли намагаються створити тло для своїх придбань. Як сказав мені кореспондент газети «Вєдомості», який також, як і джерела в цій газеті, не побажав назвати свого прізвища, що газета існує за рахунок таких пропагандистсько-інформативних кампаній. «Купувати папір російській пресі набагато легше, ніж будь-які енергокомпанії», - зазначив журналіст.

Варто нагадати, що бізнес Костянтина Григоришина після знаменитої історії із арештом бізнесмена, пов’язаним із зятем Президента Леоніда Кучми Віктором Пінчуком. Таким чином, без домовленостей Анатолія Чубайса із сім’єю Президента Кучми і з Президентом України особисто, про будь-які купівлі в Україні говорити навряд чи можна. А будь-які повідомлення про них виглядають швидше інформаційною кампанією на користь Анатолія Чубайса, який зараз займається розкручуванням своєї політичної організації «Спілки правих сил» на виборах до Державної Думи Російської Федерації.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG