Доступність посилання

07 грудня 2016, Київ 19:08

Скандал з журналістом “USA TODAY”, який фабрикував матеріали.


Юрій Дулерайн Скандал з журналістом “USA TODAY”, який фабрикував матеріали.

Нью-Йорк, 14 січня 2004 - У Сполучених Штатах спалахнул новий скандал з журналістом, звільненим за те, що надсилав фальшиві репортажі до своєї газеті “USA Today”.

Його звуть Джек Келлі. Понад 20 років він працював в “USA Today” і вважався зіркою, провідним закордонним кореспондентом цієї загальнонаціональної газети, був навіть номінований на Пуліцерівську премію. Цими днями Джека Келлі примусили звільнитися із примирливою формулою “за власним бажанням” після того, як він визнав, що намагався збити з пантелику редакційне розслідування репортажу з Белграду, надісланого п”ять років тому.

14 липня 1999-го року “USA Today” на першій сторінці як головний матераіл дня опублікувала повідомлення Келлі під назвою “ООН свідчить, що документи пов”язують сербів з воєнними злочинами”. Там стверджувалося, що слідчі ООН знайшли блокнот із записами, звідки виходило, що сербські військові брали участь у так званих “етнічних чистках”, тобто у геноциді у Косово. Журналіст писав, що той блокнот йому показав активіст правозахисного руху і що документ служитиме речовим доказом на міжнародному суді над воєнними злочинцями в Гаазі. Одначе, після того, як виникли сумніви щодо аутентичності цієї історії, Келлі сказав, що блокнот йому показав слідчий ООН, а Келлі мав на цю тему інтерв”ю з активістом правозахисту і з перекладачем. Блокнота не знайшли, але знайшли активіста і він сказав, що “не може пригадати” того інтерв”ю, а перекладач, названий Келлі, виявився підставною особою. У заяві з приводу своєї відставки Келлі ремствував на те, що, буцім-то одна-єдина помилка спричинилася до краху його кар”єри в “USA Today”, що він «ніколи не фабрикував... репортажів”, але “шкодує з приводу хибної поведінки у перебігу розслідування”.

Редакційне розслідування “USA Today” наспіло у травні минулого року. Як раз тоді виник скандал з фабрикаціями матеріалів Джейсоном Блером, звільненим за це кореспондентом “The New York Times”. Це спонукало інші газети, включно з “USA Today”, закликати читачів висловлювати свої сумніви, якщо вони є, щодо достеменності матеріалів. Тоді один з редакційних працівників вказав на Белградську історію Келлі, вона, мовляв, мало подібна до правди. Так усе почалося. У заяві, опублікованій редакцією, говориться таке: “Причина звільнення Келлі та, що він вдався до обману... Він порушив перше правило кожного журналіста: говорити правду”.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG