Доступність посилання

logo-print
08 грудня 2016, Київ 06:08

Як Москва впливає на Нью-Йорк.


Юрій Дулерайн Як Москва впливає на Нью-Йорк.

Нью-Йорк, 4 березня 2004 - Як ми з вами, шановний слухачу, нещодавно дізналися, Київ шляхом неприхованого адміністративного тиску поклав край ретранслюванню програм радіо «Свобода» в діапазоні FM на території України. Радіостанцію “Довіра” “переконали” відмовитися від передач “Свободи” українською мовою. Сенатор Бен Найтгорс Кемпбелл, співголова Гельсинкської Комісії Сполучених Штатів, заявив з цього приводу, зокрема, таке: “Фактичне вимкнення важливого незалежного джерела інформації не віщує нічого доброго демократії в Україні ... Цей крок, поряд з репресивними заходами проти демократичної опозиції і незалежних засобів масової інформації за кілька останніх місяців місяців ставить принципові питання, чи будуть вибори у жовтні вільними, чесними, відкритими й прозорими, відповідно до взятих на себе Україною зобов’язань перед Організацією з питань безпеки й співробітництва в Європі.”

Але, застосовуючи тиск на засоби масової інформації, Київ має кого наслідувати.

Є в Нью-Йорку російськомовне радіо “Новая жизнь”. Воно рекламувало призначену на 14 березня публічну зустріч з радіослухачами російських гостей. З Вашингтона мав приїхати директор музею шпіонажу колишній генерал КГБ Олег Калугін, а з Лондона запросили колишнього підполковника ФСБ Олександра Литвиненка, який отримав політичний притулок у Великій Британії. Організував зустріч колишній білоруський журналіст Ярослав Беклемішев, який торік змушений був тікати з Мінська. Зустріч мала відбутися у великому, на 1200 місць, залі бруклінської середньої школи імені Лінкольна. За збігом обставин, 14 березня – день президентських виборів у Росії, а в школі імені Лінкольна завжди у таких випадках відкривають пункт для зручності голосування російських громадян. Так от, за повідомленням нью-йоркської єврейської газети “Forward”, на радіостанцію “Новая жизнь” зателефонували з російського посольства у Вашингтоні і з нью-йоркського генконсульства. Дипломати висловили незадоволення тим, що радіо рекламує виступ критиків президента Путіна. Того самого дня представництво “Аерофлоту” повідомило, що ця формально приватна компанія скасовує договір про радіорекламу своїх рейсів у Росію. Бізнес з “Аерофлотом” приносив станції десятки тисяч доларів на рік. Наслідком відвертого тиску, щоб не сказати – шантажу Москви, радіостанція змушена була припинити розповіді про зустріч і повідомила про це “Аерофлот”. Там сказали, що розглянуть нові обставини. Зі свого боку, Калугін і Литвиненко вирішили не виступати у Брукліні, пояснюючи тим, що побоюються “за життя й безпеку громадян”, які прийшли б на зустріч з колишніми чекістами-антипутінцями. Навіщо все це було потрібно Москві, запитує “Forward”, зважуючи на той факт, що переобранню пана Путіна все одно ніщо не загрожує. Виходить, що російський уряд не терпить незалежних засобів масової інформації не лише вдома, а й закордоном.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG