Доступність посилання

05 грудня 2016, Київ 19:21

Напередодні референдуму білоруська влада посилює тиск на засоби масової інформації та Інтернет.


Юрій Свірко

Мінськ, 27 вересня 2004 – Із наближенням референдуму 17 жовтня щодо зміни Конституції Білорусі, надання можливості чинному президенту Олександру Лукашенку балотуватися на третій і подальший президентські строки офіційний Мінськ вживає заходів, які важко назвати нормальними для демократичної країни.

За три тижні до парламентських виборів та референдуму на телебаченні ( а в Білорусі всі чотири національні телеканали під контролем влади) посилено критику та очорнення опозиції. Речник Прокуратури Білорусі Юрій Азарьонок став автором телефільмів про опозицію, де та подається наймичкою Заходу та прибічницею заворушень.

Ось лише одна цитата із останнього фільму:

“Не зв''язуйтеся з Об''єднаною громадянською партією – все одне обдурять”.

Проте така антиагітація не єдиний спосіб змагання з опозицією. Саме цю Об’єднану громадянську партію можуть позбавити значної частини її кандидатів у депутати Палати представників Національних зборів, якщо підтвердиться інформація з Міністерства юстиції про визнання нелегітимним останнього з''їзду партії, який відбувся 29 серпня.

Окрім цього, Міністерство інформації Білорусі припинило на 3 місяці видання газети “Время”, де друкувалися матеріали Об''єднаної громадянської партії.

Під наглядом офіційного Мінська перебуває також Інтернет. Посольство Білорусі в Москві звернулося до російських органів з проханням вжити заходів для припинення діяльності "провокаційного веб-сайту, зареєстрованого в російському сегменті Інтернету".

Білоруське посольство обурюється, що цей сайт www.skazhem.net з''явився через деякий час після призначення всенародного референдуму та має "неприкрите політичне забарвлення і явно виражену антипрезидентську спрямованість".

На цьому сайті ставляться віртуальні підписи проти продовження президентських повноважень Олександра Лукашенко.

"Ми не можемо закрити очі на те, як цей хам, що зарвався, на очах у всієї країни, усього світу, заявляє про свій намір правити нашою країною вічно", заявляють анонімні автори сайту. Своє "ні" третьому термінові Лукашенко в такий спосіб сказали майже чотири тисячі осіб.

Але агітація проти президента Лукашенка набуває нових, незвичайних форм. У рідному райцентрі білоруського лідера Шклові 20 вересня звільнили з роботи Ніну Буйницкую, заступника головного редактора районної газети "Ударний фронт", засновником якої є Шкловський райвиконком.

Причиною звільнення стала публікація 18 вересня "неперевіреного матеріалу", а саме: вірша за підписом “Б.Костюк, ветеран праці”. Його надрукували під заголовком “Референдум – правильне рішення”, оскільки автор вірша висловлювався на підтримку плебісциту та особисто Олександра Лукашенка. Проте цей твір виявився акровіршем: з перших букв усіх рядків склалася фраза “Лукашенко – вбивця”.

Тепер у Шклові шукають Б.Костюка, але поки що не знайшли. Примірник газети з віршем тим часом став дуже популярним.
XS
SM
MD
LG