Доступність посилання

08 грудня 2016, Київ 20:56

Анти-українська провокація проти “Тигодніка Повшехного”.


Володимир Павлів

Варшава, 21 березня 2005 - У понеділок польський міністр закордонних справ разом зі своїм німецьким колегою Йошкою Фішером зустрілися у Києві з головою МЗС України Борисом Тарасюком. Головні дипломати трьох країн розмовляли про те, як Польща та Німеччина могли б допомогти Україні в реалізації її про-європейських устремлінь. Тим часом, напередодні цього візиту до Києва польського міністра, на сторінках російського інтернет-сайту inoSMI.ru з’явилася стаття антиукраїнського змісту, начебто передрукована з польського щотижневика “Тигоднік Повшехни” (Tygodnik Powszechny). Однак, самі працівники авторитетного польського видання твердять, що такого тексту ніколи не друкували. Вони вважають, що проти них “війну в інтернеті” ведуть російські спец-служби.

Інтернет-газета inoSMI.ru є одним з проектів державного російського агентства РІА-Новостів, котре важають органом тісно пов”язаним з російським Міністерством закордонних справ. Саме на сторінках цієї газети у минулу п’ятницю з’явився текст як нібито з польського “Тигодніка Повшехного” під назвою “Порозмовляймо відверто про Україну”. Автор статті поляк Мар’ян Калускі, що мешкає у Австралії і є знаний з публікацій на право-радикальних форумах, твердить, зокрема, що в інтересах Польщі є довести до розколу України і що саме на це була спрямована діяльність польських політиків, котрі взяли участь у врегулюванні політичного конфлікту в Україні в часах так званої “помаранчевої революції”. Мар’ян Калуський також висловлює думку, що Віктор Ющенко обманув українців і тому вони не відчують ні демократії, ні добробуту, а Україну найімовірніше спіткає доля Іраку.

Після появи цього тексту до редакції “Тигодніка Повшехного” почали дзвонити обурені читачі цієї газети з України. Проблема в тому, що “Тигоднік Повшехни” – це одна з найбільш приязних щодо України польських газет. За свою про-українську позицію це польське видання отримало навіть нещодавно журналістську нагороду “Золоте перо” одного з українських фондів. Тому такий анти-український текст викликав незрозуміння та підозру.

Швидко з’ясувалося, що підозра була небезпідставною, бо текст надрукований на inoSMI.ru як переклад з “Тигодніка Повшехного”, ніколи не був надрукованим у самому польському виданні. Після попередньої перевірки вдалося з’ясувати, що такий текст з”явився на інтернет-форумі цієї польської газети, де кожен з дописувачів може висловлювати свою власну думку. Натомість, спроба журналістів “Тигодніка Повшехного” розіслати спростування своїм читачам та іншим засобам масової інформації виявилася безуспішною через те, що сервер польського видання був заблокований тисячами імейл-повідомлень невідомого походження. Фахівці-комп”ютерники відразу визначили цей процес, як елемент так званої “війни в інтернеті”, котру хтось веде проти “Тигодніка Повшехного”.

На думку багатьох польських експертів з питань стосунків з Росією, поява цього провокативного тексту на одному з популярних російських інтернет-сайтів, а потім заблокування сервера “Тигодніка Повшехного” – це не випадковість, а цілеспрямована атака російських спец-служб. Один з експертів, котрий волів залишитися неназваним, сказав, що те, що сталося з “Тигодніком Повшехним” є наслідком погіршення польсько-російських стосунків унаслідок участі поляків в Помаранчевій революції.

Таку ж думку поділяє й інше авторитетне польське видання “Газета виборча”. У статті “Чорний піар з Росії редактори “Газети виборчої” пишуть, що : “Росія мститься Польщі за участь у Помаранчевій революції”.

У понеділок редакція “Тигодніка Повшехно” розіслала листа польським, українським та російським журналістам зі поясненням провокації, яка сталася у п”ятницю. Крім того “Тигоднік Повшехни” збирається офіційно звернутися до польського Міністерства закордонних справ, а також до посольств України і Росії з проханням розібратися, хто і з якою метою влаштував цю провокацію. Кореспондентові радіо “Свобода” отримати коментар у цій справі у російському посольстві у Варшаві не вдалося.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG