Доступність посилання

04 грудня 2016, Київ 12:39

Таємні спонсори відкритого листа акторів театру імені Лесі Українки в газеті Washington Post залишаються за кулісами.


Сергій Кисельов

Київ, 6 квітня 2005 - Минулого понеділка, коли розпочався перший офіційний візит Віктора Ющенка до Сполучених Штатів Америки, газета Washington Post опублікувала на півшпальти на правах реклами відкритий лист до президента України з різкою критикою української влади. Під зверненням стоять підписи 50 акторів Національного театру російської драми імені Лесі Українки. У листі мовиться, що нині театр зазнає утисків від нової влади через те, що його директор і художній керівник Михайло Резникович під час президентських виборів підтримував Віктора Януковича. Ба більше. У тексті йдеться про те, що навіть за часів Радянського Союзу, за часів тотального контролю з боку КДБ не було таких прецедентів втручання у життя театру. Тим часом самі актори кажуть радіо "Свобода," що вони не причетні до появи цієї публікації в провідній американській газеті, яка коштувала близько 50 тисяч доларів.

Детектив та й годі. Є принаймні три листи, які вийшли зі стін театру російської драми імені Лесі Українки. Про перший із них розповів в інтерв’ю для радіо "Свобода" директор і художній керівник театру, народний артист, академік Академії мистецтв Віктор Резникович:

"Я написав три тижні тому лист Віктору Андрійовичу Ющенку особисто і передав його через секретаріат президента. Там я написав, що наш театр підтримує всі демократичні речі, які існують, що ми підтримуємо його і розказав трішечки про життя нашого театру".

Другий лист – відкритий – підписали близько двох з половиною сотень працівників театру. Й опублікували його на шпальтах газети "Комсомольская правда в Украине". І нарешті, третій лист – також відкритий – на ім’я Віктора Ющенка за підписом п''ятдесятьох акторів було направлено в Секретаріат президента України. У ньому підписанти скаржилися з приводу незрозумілої, на їхню думку, перевірки театру, яку почала здійснювати Генеральна прокуратура після Помаранчевої революції.

На думку заслуженого артиста, члена профспілкового комітету театру імені Лесі Українки Кирила Кашлюкова, мабуть, саме цей лист і було опубліковано у Washington Post. Але, за його словами, театр не має до цієї публікації жодно гостосунку. Кирил Кашлюков:

"В принципі вся історія навколо театру вже давно вийшла за межі театру. І проконтролювати та зрозуміти, хто діє і як, важко. У нас цей лист був виставлений і на інтернет-сайті. Його передрукувала ціла низка українських газет. Тобто, як, куди і що потрапляє, зрозуміти важко".

Тим часом, як з’ясувало радіо "Свобода," ця рекламна публікація у Washington Post коштувала замовникові чималі гроші. Дженет Стрендж з рекламного відділу газети Washington Post відмовилася розголошувати конкретні умови контракту. Але зазначила:

"Для того, щоб опублікувати рекламу на півсторінки за стандартною ціною в газеті Washington Post, потрібно заплатити 46 тисяч 998 доларів. На жаль, я не можу повідомити інформацію про те, хто оплатив цю рекламу".

До речі. Театр імені Лесі Українки торік заробив 3 мільйони 700 тисяч гривень. Реклама в американській газеті становить третину річного бюджету театру. Заслужений артист Кирило Кашлюков запевнив, що жодної копійки на рекламну публікацію у Washington Post театр не перераховував. Отож, таємні спонсори критичної публікації залишаються за кулісами.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG