Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 11:57

Вище керівництво США обурене публікацією у журналі “Newsweek”.


Сергій Куделя

Вашингтон, 17 травня 2005 - Вищі американські посадовці висловлюють своє обурення публікацією неперевіреного повідомлення у журналі “Newsweek”, яке, за їхнім твердженням, призвело до масових антиамериканських протестів в Афганістані, Пакистані та інших мусульманських країнах регіону. Нагадаємо, що більше двох тижнів тому цей тижневик опублікував коротку статтю, автори якої розповідають про навмисне паплюження Корану американськими військовими під час допитів затриманих мусульман на базі Гуантаномо.

Зокрема, із посиланням на розслідування Петагону, вони пишуть, що військові кидали святе письмо мусульман в унітаз для здійснення психологічного тиску на підозрюваних у співпраці з терористами. Під час заворушень в Афганістані, які розпочалися минулого тижня, загинуло щонайменше 16 осіб.

Упродовж майже десяти днів після появи статті жоден американський посадовець не виступив з її спростуванням. Лише після хвилі протестів у мусульманському світі, прес-секретар президента США Скотт МакКлеллан заявив, що Дордж Буш обурений публікацією статті. За його словами, стаття тижневику серйозно зашкодила міжнародній репутації США. Таку ж думку висловив вчора і прес-секретар Державного Департаменту США Річард Баучер:

“Це обурливо, що така необгрунтована стаття спричинила стільки шкоди – зокрема втрату життя. Однак для нас очевидно, що наслідки від неї у світі були дуже негативними. Добре, що зараз ситуація у Південній Азії трохи заспокоїлася. Ми не бачили нових протестів”.

Редакція журналу спочатку відмовилися відкликати статтю, називаючи лише окремі факти у ній помилковими. Тільки вчора редактор журналу Марк Вітекер ухвалив рішення відкликати усю статтю та висловив свої співчуття усім постраждалим від її публікації. Говорить Марк Вітекер:

“Ми жахливо себе почуваємо. Я висловив вже співчуття у своїй редакторській колонці усім жертвам насилля, усім американським військовим, життя яких опинилося під загрозою”.

Все ж, керівництво журналу наполягає, що стаття була лише приводом для організації ісламістами антиамериканських протестів. А пояснюючи своє рішення про публікацію, керівники журналу говорять, що заздалегідь демонстрували текст статті двом високим посадовцям Пентагону. За словами журналістів, жоден з них не заперечив епізод, пов’язаний із паплюженням Корану. Керівництво Пентагону і досі не відкинуло остаточно цей факт, лише заявляючи, що не знайшло йому підтверження. Пояснює міністр оборони США Дональд Рамсфельд:

“Мені здається, Марк Твейн колись сказав, що брехня за декілька секунд може три чи чотири рази обійти світ, а правда буде все ще надягати черевики. І люди питають: “Чому так довго треба для того, щоб відповісти на ці закиди із реальними фактами?” Але для того, щоб бути чесним та відповідальним, треба витратити багато часу. І перегляд 25 тисяч документів, який необхідно було здійснити, забирає багато часу”.

Головна критика в бік журналістів пов’язана із порушенням ними професійних стандартів. Адже зазвичай для публікації інформації необхідно отримати її підтвердження від двох незалежних джерел. А автори статті у “Newsweek” подали дані, отримані лише від одного високопосадовця, який з початком скандалу відмовився від своїх слів. Редакція журналу продовжує наполягати, що журналісти діяли відповідно до норм професійної етики, і заявляє, що не буде застосовувати жодних санкцій проти авторів статті. Один з них, Майкл Ісікофф, відомий у журналістському середовищі тим, що першим повідомив про інтимні стосунки Біла Клінтона та Моніки Левінськи. І якщо тоді його стаття призвела до імпічменту американського президента, то зараз своєю публікацією він поставив під загрозу політичне керівництво у союзних США державах – Афганістані та Пакистані.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG