Доступність посилання

09 грудня 2016, Київ 19:21

У столиці України завершився 16-ий міжнародний фестиваль «Музичні прем''єри сезону».


Леся Олійник Київ, 29 березня (RadioSvoboda.Ua) – Учора в Києві завершився 16 міжнародний фестиваль «Музичні прем''єри сезону». Близько 30 концертів хорової, камерної і симфонічної музики звучали в концертних залах і храмах столиці. «Прем''єри сезону» є одним із провідних щорічних мистецьких форумів України. На завершення фестивалю відбувся концерт ансамблю солістів «Київська камерата» в Національній філармонії. Фестивальні концерти відвідувала музичний оглядач Радіо Свобода Леся Олійник.

Щорічно на початку весни Київ знайомить слухачів з новинками української та світової музики. Причому тут відбуваються прем''єри як маститих композиторів, так і початківців. Так, окремий концерт складали твори студентів Національної музичної академії.

Фестивальна палітра була надзвичайно різноманітна, але зупинюся на одній із найбільших подій «Прем''єр». Річ у тім, що до першого виконання на фестиваль потрапляють і ті зразки, які з тих чи інших причин ще не звучали на музичній сцені. Як, скажімо, поема Миколи Лисенка на вірші Шевченка «Світе тихий, краю мій».

Твір класика української музики вперше можна було почути завдяки сучасному композитору Левку Колодубу. Історія його виникнення майже детективна. Сто років тому Лисенко замислив написати музику на гострі шевченкові рядки «Розрита могила». Нагадаю, що за радянських часів цей вірш зазвичай вилучався з видань Кобзаря. Можливо, з міркувань цензури Лисенко не зміг здійснити свій творчий намір. Так чи інакше, але в архівах композитора зберігалися лише мелодія майбутнього твору і шевченкові тексти.

Відомий сучасний майстер симфонічної і оперної музики Левко Колодуб вирішив довести Лисенків задум до завершення. Як сказав сам композитор, в оригіналі Лисенка існував лише один мелодичний рядок, була вказана тільки тональність і, власне, літературне першоджерело – шевченків вірш «Розрита могила». Ескіз Лисенка Левко Колодуб почув як епічну симфонічно-хорову поему для тенора, чоловічого хору та симфонічного оркестру. До симфонічної партитури композитор додав закличне звучання тулумбасів. Музичні поема вийшла драматичною, якщо не сказати б, трагічною – про історію і долю України.

По суті, народився новий твір, хоча Левко Колодуб поставив своє прізвище у співавторстві з Миколою Лисенком. Презентація цього твору стало подією не лише для фестивалю, а й усієї сучасної української музики. Поему Лисенка-Колодуба блискуче виконали чоловіча хорова капела імені Левка Ревуцького, соліст Микола Шуляк та естрадно-симфонічний оркестрУкраїни.
XS
SM
MD
LG