Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 15:07

63-й Венеціанський кінофестиваль.


Наталка Кудрик Рим, 30 серпня 2006 (RadioSvoboda.Ua) - У Венеції сьогодні відкрився один з найпрестижніжих кінофестивалей у світі. 32 країни-учасниці упродовж десяти днів представлять на суд міжнародного журі майже 100 кінострічок, які демонструватимуться вперше. Венеціанські гондоли вже з учорашнього вечора зустрічали зірок фестивалю. З- поміж них Скарлетт Йоханссон- героїня фільму „Чорна Далія”(або ж „Чорна орхідея”). Саме ця картина і відкрила 63-тє кінобієннале.

Крилатий лев - символ фестивалю.
Трек із фільму „Чорна Далія” The Black Dahlia.

Лос-Анджелес 1947 року. Поліція розслідує жорстоке вбивство голівудської акторки Елізабет Шорт, яка називала себе Чорна Далія. Режисер Брайан де Пальма створив стрічку на основі детективу американського автора Джеймса Еллроя.

Хоч імена учасників і місце цьогорічного кінофоруму добре відомі, таки є новація, на котру ризиковано наважилися організатори.

Кінокритик Паоло Мерегетті: „Конкурс вперше після багатьох років представляє виключно фільми-світові прем’єри – це має велике значення. Програма форуму дуже напружена, буде неможливо відстежити повністю всі події. Навряд чи кому це вдасться.”

Серед іменитих прем’єр стрічка „Bobby” за участю Шарон Стоун, Ентоні Хопкінса і Демі Мур про політичну ситуацію довкола убивства Роберта Кеннеді. Найцікавішими у головному конкурсі фахівці називають стрічку „Фонтан” американського режисера-початківця Даррена Арофонскі, роботу італійця Джанні Амеліо „Зникла зірка” і любовну трагедію російського режисера Івана Вирипаєва „Ейфорія”. Росія часто помітна на кінозібраннях у Венеції, а цього року окрім головного конкурсу, робота росіян є в програмі альтернативних фільмів. Картині Павла Лунгіна „Острів” взагалі випала почесна місія - закривати кінофорум. У рамках фестивалю відбудеться також ретроспектива російського кіно періоду 30-70-х років.

Ведуча кінобієннале італійська актриса Ізабелла Феррарі переповнена емоціями: скільки роботи і відповідальності лягає на її тендітні плечі:

„Я задоволена, насправді дуже пишаюся бути господинею такого конкурсу, який став легендою,”.

Загалом у конкурсній програмі понад 20 кінофільмів. Журі на чолі з французькою актрисою Катрін Деньов має обрати переможця у номінації „Золотий лев” – головна нагорода Венеціанського фестивалю за кращий фільм. Поза тим спеціальні нагороди чекають на кращого режисера, кращий сценарій і за найліпше виконання жіночої та чоловічої ролей.

В Італії очікують на бенефіс Девіда Лінча і з фільмом „Внутрішня імперія”, Олівер Стоун представить політичний хіт під назвою „Всесвітній торговельний центр” про події 11 вересня у США.

Поряд з Каннським і Берлінським кінофестивалями, Венеціанський вважається найстаршим. Але деякі італійці не приховують розчарування, що їхній фестиваль поступається престижністю європейським сусідам і навіть альтернативному кінофоруму у Римі. Протилежної думки директор кінобієннале Марко Мюллер:

„Венеція у будь-якому разі посідає першу позицію. Надалі, звичайно, якщо ми не вирішимо деякі проблеми інфраструктури , ця першість буде під запитанням”.

Відсутність пристойного кінопалацу, мала кількість закордонних журналістів та й вечеря у ресторані на одну особу потягне на євро 300 – усе це, на думку критиків, не додає слави фестивалю, який міг би стати провідним кіноярмарком у Європі. Та Венеція завжди Венеція, кажуть в Італії, вона залишається колискою чистого мистецтва і мало піддається комерційному впливу.
XS
SM
MD
LG