Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 18:03

Огляд європейської преси: Не суперечки про межі ЄС, а чіткі умови прийому нових членів, телемережі — це гроші.


Надія Кандиба Німеччина, 15 грудня 2006 (RadioSvoboda.Ua) – Європейські коментатори порушують тему саміту ЄС, який відбувся в Брюсселі, та пишуть про зміну власників найбільшого німецького телевізійного концерну ProSiebenSat1.


Приплив іммігрантів не зупинити патрульними човнами

Євросоюз хоче допомогти Іспанії зупинити човни з утікачами, надіславши для цього до берегів Африки патрульні судна. «Це зовсім не переконливий і ганебний порядок дня», — зазначає коментатор шведської газети Dagens Nyheter. Він вважає, що Європі, яка стає дедалі старішою, потрібні іммігранти: «Лише збільшення населення допоможе зберегти європейську систему добробуту. Адже це означатиме зростання кількості підприємств, працівників та кількості споживачів. А замість того, щоб сперечатися навколо питання про прийняття нових членів, краще б європейські лідери взяли і розробили чіткі передумови вступу. Сюди належить запровадження принципів правової держави, ліквідація корупції, свобода засобів масової інформації та прозора система державного управління».

Водночас німецьке видання Süddeutsche Zeitung наголошує: «Канцлер Німеччини Анґела Меркель цілком має рацію: окремим країнам спочатку слід запропонувати особливу співпрацю, яка поки що не повинна перерости в повноправне членство. Внаслідок безкінечного розширення Європейський союз може деградувати до зони вільної торгівлі, яка не матиме жодної політичної ваги».

Австрійська газета Die Presse вказує на нерішучість, як громадян країн ЄС, так і їхніх політиків. Видання, зокрема, пише: «Тут можна побачити, як кішка женеться за власним хвостом. Як передумова розширення, якого громадяни країн ЄС вже не хочуть, називається запровадження конституції, яку виборці вже один раз відхили. За неведення порядку беруться уряди, які втратили будь-яке відчуття європейського розмаху і зручненько влаштувалися в „Європі різних швидкостей”. Якщо в європейській політиці й надалі перевага віддаватиметься таким мінімалістським діям, тоді в ЄС незабаром будуть тільки ті, хто програв», — пророкує австрійська газета Die Presse.

Приватизація, глядацький рейтинг – гроші

Німецька газета Financial Times Deutschland пише про продаж найбільшої німецької телекомпанії ProSiebenSat1 американському інвестиційному консорціуму KKR/Permira. Видання привітало такий крок. «Це значно здоровіше, якщо в Мюнхені виникне новий європейський телевізійний концерн», — пише газета. На її думку, це краще, ніж створення національного конгломерату навколо компанії Springer, яка також цікавилася мюнхенськими телевізійними каналами.

А от інша німецька газета Main-Echo скептично ставиться до таких змін на телеринку. Як зазначає часопис, колишній власник ProSiebenSat1 хоча й перетворив цю телемережу на прибуткове підприємство і уберіг її від масових звільнень, але це було досягнуто завдяки дотриманню гасла «глядацький рейтинг замість якості». Газета переконана, що й нові власники діятимуть схоже. «Адже йдеться виключно про гроші», — підсумувала газета Main-Echo.
XS
SM
MD
LG