Доступність посилання

09 грудня 2016, Київ 19:26

Чому звільнили редактора газети “Вечірній Луганськ”?


Ярослав Гребенюк Луганськ, 3 травня 2007 (RadioSvoboda.Ua) – Напередодні Всесвітнього дня свободи преси у Луганську звільнили редактора газети “Вечірній Луганськ” Олексія Блюмінова. Цей факт у місті породив безліч припущень і чуток щодо причин такого кадрового рішення.

Редактор Олексій Блюмінов у квітні 17 разів відвідав зали суду
“Вечірній Луганськ” останні шість років є одним із трьох найпопулярніших громадсько-політичних видань Луганської області. За рівнем скандалів, пов’язаних зі ЗМІ газета – займає першу позицію, а Олексій Блюмінов – член партії “Батьківщина”, досить відома у місті фігура.

“Вечірній Луганськ” підтримав Помаранчеву революцію

2004 року не всім у Луганську сподобалось, що газета підтримала Помаранчеву революцію. Сьогодні газеті нарікають за публікації, присвячені порушенню демократичних свобод у Росії, а представники єврейської громади знаходять у матеріалах “Вечірнього Луганська” прояви антисемітизму.

Для усунення редактора Блюмінова влаштували збори редакції. Заздалегідь підготовили рішення, в якому редакція визнала роботу Олексія Блюмінова незадовільною. Аргументи – борги за оренду приміщення та низький тираж. Кореспондент газети Марина Чубенко вважає, що збори були показовими.

Журналіст Марія Чубенко: "Люди, які керують "Вечірнім Луганськом", почали напосідати на Блюмінова й шукати приводи, аби його звільнити»
Люди, які керують газетою і стоять вище редактора, почали напосідати на Блюмінова й шукати приводу, щоб його звільнити, каже Чубенко.

Засновник та видавець газети Віктор Жданюк відмовився коментувати ситуацію. Сам редактор вважає претензії смішними – наклад газети (9 тисяч 500 примірників) – не менший накладу інших популярних громадсько-політичних видань Луганська. А борг з’явився після того, як фактичний власник газети і приміщення, в якому міститься редакція, нардеп-регіонал Володимир Ландик підвищив орендну плату у три з половиною рази.

Реанімація старих позовів

Олексій Блюмінов відчував, що над його головою збираються хмари. Після півтора року в судах раптом відновились слухання справ проти газети. Усі позови – від членів Партії регіонів, депутатів різних рівнів.

До Блюмінова посипались повістки. У квітні він побував у Ленінському районному суді 17 разів за різними позовами.

Позови були від Родіона Мірошника, директора Луганського обласного телебачення (у минулому – речника Віктора Януковича), від нардепа-регіонала Олександра Єфремова та від депутата Луганської обласної ради Едуарда Лозовського, голови правління “Українського комунального банку”, який контролює також Олександр Єфремов.

Редактор “Вечірнього Луганська”, член партії “Батьківщина” вважає, що все це був тиск у відповідь на публікації, де містилася критика Партії регіонів. І своє звільнення він пояснює виключно політичними мотивами.

Якого кольору буде газета за нового керівництва?

Теперішній виконувач обов’язків редактора Герман Борисов дав кілька пояснень конфлікту, політичне у тому числі. Він обґрунтував комерційну недоцільність помаранчевої газети в біло-блакитному Луганську – і жодної політики. І на боці Партії регіонів грати газета не збирається.

Борисов каже, що на сайтах уже з’явилися чутки, що газета «поголубішає». Газети не буде голубіти, вона просто стане об’єктивною, каже він. Газеті був потрібний позапартійний редактор.

“Олексій – член партії, і підсвідомо – при тому, що він професіонал, прекрасний журналіст – все одно людина піддається впливу тієї партії, до якої вона входить”, – переконаний виконувач обов’язків редактора газети “Вечірній Луганськ” Герман Борисов.

Матеріали до теми:

• Свобода преси та її вороги в Україні • Журналіст без зарплати – чесний? • На Львівщині панує контрольована свобода слова • У Криму журналістам стало важче працювати • Карикатура в Україні • Карикатуристи виступають за свободу слова і мир

• Звіт Дому Свободи залишає Україну в категорії «частково вільних» держав • Свобода слова в Криму після зміни торік влади автономії • Комітет захисту журналістів: минулого року в Україні знову тиснули на пресу, переважно на місцевому рівні. • «Репортери без кордонів»: Становище зі свободою слова в Україні погіршилося порівняно з 2005 роком. • Репортери без кордонів: Свобода ЗМІ в Україні поліпшилася від Помаранчевої революції.
XS
SM
MD
LG