Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 10:56

Путін розсердив ОБСЄ, демократія Росії не потрібна; Власник грузинського телеканалу звернувся по допомогу до Мердока; Кількадесят тисяч років ув’язнення – мадридський вирок (європейська преса)


Василь Зілгалов Прага, 1 листопада 2007 (RadioSvoboda.Ua) – Європейська преса висловлює підозру, що Росія спробує маніпулювати підсумками виборів. І пов’язують це з обмеженням Москвою кількості спостерігачів від ОБСЄ на грудневі «думські» вибори в Росії. Газети Європи також пишуть у четвер про складну політичну ситуацію в Грузії і напруженість між лідерами опозиції та нинішнім керівництвом республіки. Чимало видань коментують наслідки мадридського суду над винуватцями «іспанського 11 вересня» – жахливих терактів у мадридських поїздах 11 березня 2004 року.

Британська «Ґардіан» пише у четвер, що «Путін розсердив ОБСЄ, скоротивши кількість спостерігачів» на грудневих виборах до Державної думи Росії. «Ґардіан» публікує відгуки на це посадовців ОБСЄ. Так, прес-секретар Офісу з демократичних інституцій і прав людини Урдур Ґуннарсдоттір в інтерв’ю згаданій газеті наголосила, що такий крок серйозно знизить можливості проведення моніторингу.

А французька «Монд» пише, що Росія боїться бути спійманою на маніпуляціях під час наступних виборів, і додає: «В Росії Владіміра Путіна розкриття порушень вважається більш небезпечною справою, аніж самі маніпуляції».

Впливова «Файненшел Таймз» інформує, що грузинський бізнесмен-мільярдер Бадрі Патаркацішвілі, котрий фінансує опозиційні до нинішнього Президента Грузії сили, звернувся до одного з найбільших на Заході медійних магнатів Руперта Мердока, щоб той допоміг зберегти незалежність редакційної політики телекомпанії Патаркацішвілі – «Імеді». Патаркацішвілі, який колись фінансував і Революцію троянд у Грузії, сьогодні виступає за зменшення повноважень президента Міхеїла Саакашвілі і передачу частини з них парламентові, пише газета. «Файненшел Таймс» інформує про політичну напруженість у Грузії і дедалі більшу активність опозиції, яка вважає, що «президент узурпував владу в Грузії».

Німецька «Берлінер Цайтунґ» пише, що виправдальний вирок 7 з 28 підозрюваних у терактах 11 березня 2004 року в мадридських поїздах «став несподіванкою». Газета цитує іспанських спостерігачів, які кажуть, що «ніхто й уявити собі не міг, що така кількість обвинувачуваних вийде на волю відразу із зали засідань суду». Незважаючи на те, що суд оголосив багатьом обвинуваченим по 35 – 40 тисяч років ув’язнення, пише «Берлінер Цайтунґ», насправді кожен з них проведе у в’язниці максимум 40 років. Газета також цитує обурені висловлювання родичів тих людей, які стали жертвами терактів 11 березня 2004 року, і повідомляє, що вони збираються оскаржувати вердикт мадридського суду у Верховному суді Іспанії.
XS
SM
MD
LG