Доступність посилання

04 грудня 2016, Київ 10:34

Виборців закликали голосувати за «план Путіна». Найбільш нечесна кампанія за весь пострадянський період (огляд європейської преси).


Василь Зілгалов Прага, 3 грудня 2007(RadioSvoboda.Ua) – Фактично вся європейська преса дає негативну оцінку вчорашнім думським виборам у Росії. Чимало газет у Європі наводять низку фактів брутальних порушень елементарних правових норм демократичного характеру волевиявлення в Росії. Йдеться про залякування і адміністративний тиск на російських виборців у регіонах. Європейські видання також запитують, для чого потрібна Владіміру Путіну ця перемога очолюваної ним партії і прогнозують, що країна й надалі рухатиметься разом із нинішнім главою Кремля шляхом небезпечного політичного експерименту.

Європейські газети звертають увагу на низку парадоксів вчорашніх виборів до Державної Думи Росії. Один із них полягає в тому, що головним гаслом влади Росії було:«Голосуйте за план Путіна!» І якщо, за опитуваннями офіційних російських соціологічних служб «план Путіна» знають близько 9 відсотків росіян, то на виборах до Думи за нього проголосували понад 60 відсотків учасників цих виборів. Другим парадоксом є те, на думку багатьох оглядачів, що до Думи пройшли саме ті партії, які потрібні Кремлю: путінська «Єдина Росія», комуністична партія, вірна Кремлю ліберально-демократична партія Жириновского, де другим номером списку є Андрєй Луґовой, обвинувачений британською прокуратурою в отруєнні Литвиненка, і четверта, вірна Путіну, партія, своєрідна філія «Єдиної Росії» – «Справедлива Росія» Сєрґея Міронова. А опозиційні до влади Кремля партії просто були відсунуті від подолання 7-відсоткового бар’єру до Думи.

Британська «Індепендент» називає головним результатом цих виборів – перемогу Путіна на його власному референдумі, яким схвалено результати його 8-річного правління. Газета вважає, що намагання Путіна піти після цього на третій термін не лише «зробить сумнівним майбутнє Росії, але й дієздатність її державних інститутів». Інша лондонська газета, «Таймз», наводить думки протилежних лідерів політичних сил, від комуністів і до правих, які в один голос назвали ці вибори «найбруднішими і найбільш нечесними за весь пострадянський період». «Таймз» також інформує, що, наприклад, у Чечні проголосували 99 відсотків виборців, а в республіці Інгушетії – 98, хоча були повідомлення, що Інгушетія взагалі проігнорувала ці вибори. Ця лондонська газета також нагадує, як учасників виборів на Чукотці, де губернатором є «лондонець» Роман Абрамович, нагороджували мобільними телефонами. «Таймз» також звертає увагу на те, що близько половини відомих політиків Росії були усунуті від участі у виборах шляхом ліквідації одномандатних округів.

Лондонська «Ґардіан» прогнозує, що подальше перебування Путіна при владі в Росії загострить «боротьбу кланів у бюрократичній еліті Росії». А впливова німецька «Зюддойче Цайтунґ» наголошує на тому, що російська «пропаганда втовкмачує людям у голови, що стабільність у Росії можлива лише за Путіна – без нього країну поглине хаос». Газета додає, що «небезпека полягає у тому, що сам Путін вірить у цю пропаганду його незамінності». Впливова «Файненшел Таймс» наводить слова одного з лідерів російської опозиції Гаррі Каспарова про те, що ці вибори були «ґвалтуванням демократії». Італійська «Коррієра Дела Сера» нагадує Путіну про його участь у Групі Восьми і смішне звучання його тези про «західну змову проти Росії на цих виборах». Ця ж газета також резюмує про необхідність розуміння «Путіним того, що влада у Москві не витримає зовнішньої ізоляції», натякаючи тим самим на можливі наслідки невизнання Заходом нинішніх виборів до Думи легітимними.

XS
SM
MD
LG