У середу колекція живопису Дніпропетровського художнього музею, одного з найстаріших в Україні, поповнилась унікальною іконою Божої Матері у вишиванці, розшитій квітами петриківського розпису.
До фондів музею ікону передав відомий художник Микола Малишко. Фахівці музею називають цю подію непересічною, адже, як вони вважають, «зображення Богоматері у вишиванці та ще й з петриківськими розписами» – велика рідкість.
Як розповідають дослідники, у фондах музею є схожа ікона – Христос Вседержитель у вишиванці. Ікона Богоматері – парна до неї. За висновками фахівців, саме такими парними іконами в давнину батьки благословляли молодят на шлюб.
Обидві ікони фахівці датують кінцем XVIII-початком ХІХ століть. Унікальність цих творів, як повідомляє кореспондент Радіо Свобода із Дніпропетровська, в тому, що за тим, як на них зображено Христа і Богоматір, відразу можна визначити, звідки вони походять: квіти на хітонах нагадують петриківські візерунки.
Обидві ікони походять із церкви у Присамар’ї, закритої за радянських часів. Подробиці історії написання цих ікон дослідникам ще належить з’ясувати.
До фондів музею ікону передав відомий художник Микола Малишко. Фахівці музею називають цю подію непересічною, адже, як вони вважають, «зображення Богоматері у вишиванці та ще й з петриківськими розписами» – велика рідкість.
Як розповідають дослідники, у фондах музею є схожа ікона – Христос Вседержитель у вишиванці. Ікона Богоматері – парна до неї. За висновками фахівців, саме такими парними іконами в давнину батьки благословляли молодят на шлюб.
Обидві ікони фахівці датують кінцем XVIII-початком ХІХ століть. Унікальність цих творів, як повідомляє кореспондент Радіо Свобода із Дніпропетровська, в тому, що за тим, як на них зображено Христа і Богоматір, відразу можна визначити, звідки вони походять: квіти на хітонах нагадують петриківські візерунки.
Обидві ікони походять із церкви у Присамар’ї, закритої за радянських часів. Подробиці історії написання цих ікон дослідникам ще належить з’ясувати.