Доступність посилання

02 грудня 2016, Київ 20:40

Лондон – Росія запустила новий англомовний телевізійний канал для Великої Британії, який, за словами його засновників – телекомпанії Russia Today, має подати «альтенативний погляд» на британську політику. Росіяни навіть заявляють, що хочуть бути третім найпопулярнішим новинним телеканалом Сполученого Королівства. Цей канал у Британії вже охрестили «м’яким кулаком Путіна».

Російська телевізійна компанія Russia Today (Росія Сьогодні), яку вже неодноразово звинувачували в упередженості у висвітленні конфліктів в Україні та Сирії, додала до своєї англомовної сітки мовлення 5 годин, які присвячуватимуться суто Великій Британії. Все це на додаток до нинішньої суміші міжнародних новин англійською мовою, які подає RT.

Представники RT наголошують, що хочуть подавати новини з іншого кута зору, водночас особливо не пояснюючи, що то за такий «інший кут».

Кремль працює на розкол в ЄС – оглядачі

Оглядачі зазначають, що у світлі зростання різко негативного ставлення до Росії, та дій керівництва тієї країни, зокрема, що стосується України, телекомпанія RT почала виявляти помітну активність на міжнародному рівні. Маючи річний бюджет у 300 млн доларів, RT планує вдвічі збільшити штат свого лондонського бюро, довівши кількість співробітників до ста.

Втім RT ще дуже далеко до основних гравців на ринку телевізійних новин Британії, передовсім ВВС, SKY та CNN. Хоча, за підрахунками, десь із 300 тисяч осіб у Сполученому Королівстві можуть оглядати новини RT.

На думку оглядачів, головною метою діяльності каналу RT є дезінформація і розкол європейської солідарності. Росіяни вже заграють з крайньо-правими у Британії, а один з їхніх представників, лідер Партії незалежності Сполученого Королівства (UKIP) Найджел Фараж відверто висловлював своє захоплення російським керівником.

Орися Луцевич, аналітик Королівського інституту міжнародних відносин Chatham House, визначає, що саме бажання впливати на громадську думку вагомих гравців політичної сцени Заходу, як от Сполучене Королівство, стоїть за таким активним намаганням Росії розповсюджувати своє однобічне бачення подій у світі.

«Росія вже понад 10 років, а це, фактично, з часу створення каналу Russia Today, намагається показати себе в іншому світлі. Кремлю здається, що Росію неправильно розуміють на Заході, тому і такі намагання відкривати свої інформаційні канали, і впливати на громадську думку».

Принципи RT: «Розділяй і володарюй» допомагаючи Кремлю

Цікаво, що активізація роботи російської телевізійної пропаганди на Заході співпала у часі з гоніннями на засоби інформації, які є власністю західних компаній, у самій Росії. До розгляду російських законодавців було подано законопроект, який би зменшував частку закордонної власності російських мас-медіа до 20%. Але Кремль не зважає на критику своїх кроків, натомість намагаючись усіма можливими засобами популяризувати себе і здобути, як не друзів, то, бодай, симпатиків.

Орися Луцевич, зокрема, зазначає: «Насправді це політика «розділяй і володарюй», і канал «Росія Сьогодні», який напряму контролюється з Кремля, щодо тих повідомлень і новинного наповнення цього каналу, буде допомагати Кремлю у цій політиці».

Тим часом регуляційна структура засобів масової інформації Британії – Ofcom, нині розслідує 7 скарг щодо висвітлення новин компанією RT, а також документальних стрічок, показаних на RT. Зокрема йдеться про упередженість та перекручування фактів при висвітленні конфлікту в Україні. Попередньо Ofcom позбавив ліцензії на мовлення, контрольовану владою Ірану, компанію Press TV. Представник Ofcom Еліотт Болл, втім, відмовився коментувати для Радіо Свобода можливе позбавлення RT ліцензії, з причини того, що розслідування скарг проти російської компанії і надалі триває.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG