Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 23:04

Підконтрольна Росії влада Криму щорічно витрачає на свої інформаційні ресурси сотні мільйонів російських рублів. За небачені раніше бюджети кримські пропагандисти щодня ведуть інформаційну війну проти України і кримчан, які змушені були залишити півострів. Пропонуємо персонально познайомитися з тими, хто ідеологічно і фінансово допомагає зміцнювати «русский мир», і не лише на півострові. Почнемо з інтернет-видань.

Після того, як у результаті російської анексії з півострова видавили десятки місцевих і українських ЗМІ, які до цього працювали там багато років, їхню нішу зайняли численні російські медіа-проекти. Практично всі вони виконують роль пропагандистів, не допускаючи на своїх сторінках ані тіні критики російської влади і замовчуючи теми, пов'язані з порушенням прав людини підконтрольною Росії владою.

Рупор кримської «влади»

Першим за читаністю та цитованістю в окупованому Криму, за версією російської компанії «Медіалогія», є інтернет-видання «Крыминформ». Воно, по суті, є рупором підконтрольної Росії влади півострова. На сторінках ресурсу зібрана основна російська офіційна інформація, а його журналісти мають прямий доступ до «чиновницьких» кабінетів. Зважаючи на це, і контент у видання «правильний»: тут не побачиш повідомлень про затримання кримчан російськими силовиками, обшуки і допити, акції протесту та інші факти, які тут найчастіше замовчуються.

У «Крыминформ» стверджують, що аудиторія видання складає від 30 до 100 тисяч відвідувачів на добу. Однак перевірити цю інформацію неможливо – на сайті відсутній лічильник.​

Власник «Крыминформ» – кримчанин, який раніше очолював газету «Крымское время» та інформаційну агенцію «Новый регион.Крым» Максим Ніколаєнко. Його можна назвати медіамагнатом-початківцем. У 2014 році він заснував у Сімферополі ТОВ «Крымская информационная компания», яке володіє двома юрособами – «Крыминформ» (інформагентство, яке працює для російської аудиторії та мережеве видання, орієнтоване на Росію і зарубіжні країни), а також радіо «Комсомольская правда. Крым», яке працює у окупованому Севастополі. Як зазначено на сайті радіостанції, окрім кримських і російських регіонів, вона мовить і в окупованому Донецьку.

У самій радіостанції називають себе партнерами російського АТ «Издательский дом «Комсомольская правда» і з усіх питань пропонують звертатись за московською адресою ЗМІ.

На сайті «Крыминформ» зазначено, що редакція видання розташовується на вулиці Козлова, 45 (а) в Сімферополі. Як відомо, будівля за цією адресою є власністю колишнього народного депутата України Андрія Сенченка. Раніше там були офіси партії «Батьківщина» і низка виробничих підприємств його бізнес-партнерів. Ці приміщення у 2014 році «націоналізувала» підконтрольна Росії влада Криму.

Послідовники Кисельова

Ще одне інтернет-видання, яке з'явилось у Криму після його російської анексії, – «​РИА Крым». Воно є структурним підрозділом «Міжнародного інформаційного агентства «Россия сегодня» и включає в себе мультимедійний прес-центр агентства і радіостанцію.

Агентство «Росія сьогодні» засноване Федеральним агентством з друку та масових комунікацій Росії. Його гендиректор – російський пропагандист Дмитро Кисельов – фігурант кримінального провадження СБУ за статтею 258-5 Кримінального кодексу України «фінансування тероризму», а також списку санкцій Євросоюзу.​

У окупованому Криму «​РИА Крым» працює більше ніж рік, однак реєстрацію в «Роскомнагляді» отримало всього три місяці тому – в квітні 2016 року. Засновником ЗМІ значиться фізична особа-підприємець із Архангельська. А керує кримським відділенням колишній голова Рескомітету з інформації в уряді Криму часів донецько-макіївської команди Вадим Волченко.

Офіс «​РИА Крым» розташований у Будинку профспілок на вулиці Севастопольській, 8 у Сімферополі. У березні 2014 року з приміщень у Будинку профспілки «видавили» «Центр журналистских расследований», який не зміг залишатись там після нападу на його офіс представників «кримської самооборони».

Партнери російського мільйонера

Найбільш агресивну інформаційну війну проти України в Криму веде інформагентство News Front. Його власники і співробітники на сторінках видання пропагують ідею «Новоросії». Тут публікують інформаційні випуски і репортажі з зони бойових дій із коментарями проросійських бойовиків, називають українських військових «фашистами» і «карателями», а також активно співпрацюють із угрупованнями бойовиків «ЛНР» і «ДНР», які в Україні визнані терористичними, збираючи пожертви для них.

За інформацією «Роскомнагляду», видання призначене для російської та іноземної аудиторії. Його контент формують чотирма мовами: англійською, німецькою, сербською та болгарською.​

News Front заснований ТОВ «Медиагрупп Ньюсфронт», зареєстрованим у Бахчисараї за місцем проживання одного з власників – «депутата» Бахчисарайської міськради Костянтина Книрика. Він також є і керівником агентства.

Другим засновником «Медиагрупп Ньюсфронт» названий громадянин Росії Михайло Синелін.

Він є членом правління і керівним директором з адміністративних питань АТ «ЕКСАР» – російського агентства зі страхування експортних кредитів та інвестицій. Компанія надає різноманітні послуги, зокрема, страхову підтримку експорту товарів і послуг російського виробництва, сприяння їх виходу на нові ринки і страхову підтримку російських інвестицій за кордоном.

До цього Михайло Синелін обіймав посаду заступника голови «Зовнішекономбанку» – державного банку росії, який на 100% належить російському уряду. Тоді він та його родина офіційно декларували сотні мільйонів рублів прибутків на рік. Ще Михайло Синелін близько десяти років відпрацював у секретаріаті першого віце-прем'єра і прем'єра Росії.

Костянтин Книрик, Максим Ніколаєнко, Вадим Волченко

Костянтин Книрик, Максим Ніколаєнко, Вадим Волченко

Видання без табу

«Аргументы недели – Крым» – російське інтернет-видання, яке прийшло до Криму п'ять років тому. До російської анексії півострова залежне від влади медіа було одним із лідерів серед місцевих ЗМІ за читаністю і цитованістю. Однак після захоплення півострова російськими військовими змушене було змінити редакційну політику. Після цього тут практично повністю змінився колектив.

На сторінках видання періодично з'являються пропагандистські матеріали про президента Росії та його політику, проте воно практично єдине в Криму, яке не табуює теми, пов'язані, наприклад, із забороною Росією Меджлісу кримськотатарського народу, протистоянням кримського підприємця Олега Зубкова з підконтрольною Росії владою півострова, обшуками в будинках кримських татар, журналістів і активістів. Як вже говорилось, кримські пропагандисти не пишуть про це взагалі, створюючи хибне враження, що цих фактів немає.

Інтернет-видання зареєстроване в «Роскомнагляді» в лютому 2015 року. Ще одне посвідчення отримали на виготовлення газети, призначеної для поширення в Краснодарському краї.

Видання «Аргументы недели – Крым» засноване московським ЗАТ «Издательский дом «Аргументы недели», яким володіють російські журналісти і бізнесмен В'ячеслав Тимошенко. Він відомий у окупованому Криму як ініціатор і спонсор щорічних «спортивно-патріотичних» свят на своїй малій батьківщині – в Керчі.

Оригінал – на сайті проекту Радіо Свобода «Крим.Реалії»

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

XS
SM
MD
LG