Доступність посилання

10 грудня 2016, Київ 08:56

Нові «темники» Кремля заборонили називати владу в Києві «хунтою»?


Російські ЗМІ звинувачують українську сторону у порушенні режиму припинення вогню. Російський «Перший канал» із посиланням на таку собі «армію Новоросії» стверджує, що українська армія обстрілює житлові масиви. У РНБО такі закиди спростовують і наголошують, що режим так званого «перемиря» порушують саме бойовики. В обєктив російських пропагандистів потрапили і перші результати розслідування катастрофи малайзійського «Боїнга». Тим часом повідомляють про нібито заборону російським ЗМІ використовувати слово «хунта» на адресу влади України.

Попри досягнуту у Мінську домовленість про режим припинення вогню, на Донбасі і далі стріляють. Російський «Перший канал» заявляє: до обстрілів вдається саме українська сторона, причому цілить по житлових кварталах. «Локальні випадки режиму припинення вогню фіксують по всій Донецькій області. У Петровському, за даними армії Новоросії, силовики використовували «Гради»», – йдеться у російських теленовинах.


На телеканалі російських збройних сил «Звезда» напередодні стверджували, що саме українські силовики вели обстріл зі сторони аеропорту Донецька.

У Раді нацбезпеки й оборони України спростовують будь-які закиди у порушенні режиму «перемир’я», але кажуть, що стріляти не припиняють бойовики. За даними речника РНБО Андрія Лисенка, саме бойовики в останню добу стріляли по позиціях українських силовиків, які утримують донецький аеропорт.

У РНБО також наголошують: сили АТО не стріляють по населених пунктах. «Ні сьогодні, ні вчора, ні в минулі дні українські війська не обстрілювали житлові квартали і міста з артилерії і не завдають авіаційно-повітряних ударів», – зазначив Лисенко.

«У нас є свідчення від місцевих мешканців, що терористи, використовуючи мінометні, а також артилерійські системи залпового вогню «Град», обстрілюють житлові квартали, виходячи на передмістя. Робиться це для того, щоб скомпрометувати українські війська», – додав речник РНБО.

Російська пропаганда розкритикувала доповідь щодо збитого «Боїнга»

Ще один привід для маніпуляцій у російських ЗМІ – оприлюднений минулого тижня звіт Ради безпеки Нідерландів. Її фахівці з’ясовували обставини катастрофи малайзійського «Боїнга», збитого над Донбасом.

Попередню доповідь, яка так і не назвала реальних винуватців загибелі 298 пасажирів літака, російське телебачення розкритикувало. Телеканал «Росія-24», а точніше – ведучий тижневого підсумку Дмитро Кисельов назвав доповідь «порожньою», а сам автор сюжету розвивав версію, нібито комісія навмисно гальмує розслідування.


«Уже понад тиждень доступ до місця аварії вільний», – стверджував кореспондент, хоча автори доповіді вказували на проблеми з роботою на місці аварії, а також на те, що у перші дні ніхто, крім бойовиків, узагалі не міг потрапити на місце катастрофи.

У сюжеті телеканалу «Росія-24» також укотре звучить версія про те, нібито малайзійський «Боїнг» збили не бойовики, а український військовий літак. ««Боїнг» могли збити штурмовиком Су-25, який є на озброєнні української армії», – йшлося у програмі Кисельова.

Раніше версію російської пропаганди про те, що малайзійський «Боїнг» могли збити з українського військового літака, спростував сам конструктор Су-25 Володимир Бабак. Він наголосив, що спроектований ним літак навіть не підіймається на висоту пасажирського лайнера. Прикметно, що коментар Бабака, зроблений наприкінці липня в інтерв’ю ІТАР-ТАСС, на сайті агентства відсутній.

Слово «хунта» заборонили?

Цими вихідними відразу кілька джерел повідомили, нібито російські ЗМІ отримали від Кремля нові «темники», тобто «поради» щодо того, як висвітлювати ті чи інші події. Перший заступник головного редактора радіостанції «Ехо Москви» Володимир Варфоломеєв у своєму «Фейсбуці» написав, що, згідно з підсумками медіа-моніторингу, в один день, 4 вересня, провідні «рупори» російської пропаганди («Перший канал», «Росія», НТВ і низка інших) припинили вживати у своїх новинах формулювання «хунта» на адресу керівництва України.


Крім того, з посиланням на джерело у Всеросійській державній теле- і радіокомпанії (ВДТРК), російське видання «Супутник і погром» на своїй сторінці у «Фесбуці» повідомило, що президента України Петра Порошенка у російських мас-медіа віднині «не можна називати «злочинцем».


Підтвердження цієї інформації з інших джерел немає.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG